Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Alle overige software / Re: Apps die je pc vertragen
« Laatste bericht door Han Gepost op 31 januari 2018, 13:35:02 »
Topic maar sluiten?
2
« Laatste bericht door abbs Gepost op 31 januari 2018, 09:31:41 »
Ik ben nooit te oud om wat te leren. Je raadgeving zal ik zeer zeker onthouden.
Dat is altijd zo gelukkig  :goed
3
« Laatste bericht door john Gepost op 31 januari 2018, 06:26:42 »
Ik ben nooit te oud om wat te leren. Je raadgeving zal ik zeer zeker onthouden.
4
« Laatste bericht door abbs Gepost op 30 januari 2018, 09:42:27 »
Nee Han, kan niet zeggen dat ie echt traag is. Maar was eigenlijk nieuwsgierig of, zoals Avast suggereerde, door het in de slaapstand (??????, bestaat die optie wel) zetten van diverse apps, daarmee wat aan snelheid te winnen.
Hallo john,

Je moet alles wat avast! schrijft niet altijd serieus nemen, vaak probeert avast! stiekem dan één of andere tool te verkopen (de gratis versie van avast! moet toch ook betaald worden).
Kijk en dit zijn de nadelen van gratis software al die onnodige meldingen hier moet je leren mee om gaan of een betaald product kopen.
5
« Laatste bericht door john Gepost op 30 januari 2018, 03:43:44 »
Nee Han, kan niet zeggen dat ie echt traag is. Maar was eigenlijk nieuwsgierig of, zoals Avast suggereerde, door het in de slaapstand (??????, bestaat die optie wel) zetten van diverse apps, daarmee wat aan snelheid te winnen.
6
« Laatste bericht door Han Gepost op 29 januari 2018, 20:54:05 »
Geen idee John. Is je laptop traag?
Het management onder Win10 is niet meer wat je gewend bent van oude besturingssytemen.
Voor Win10 geld alleen de volgende regel:"Werkt alles ok en is je computer niet traag....., laat alles zijn gang gaan!"
Win10 regelt op de achtergrond van alles waar wij geen invloed meer op hebben. Probeer je daarbij neer te leggen.
(en zorg voor een image voor als het spaak loopt)
7
Alle overige software / Apps die je pc vertragen
« Laatste bericht door john Gepost op 29 januari 2018, 12:12:53 »
Onlangs al eens een topic gemaakt over een melding van Avast om overbodige bestanden te verwijderen en daarmee schijfruimte vrij te maken.
Avast geeft niet op, nu niet meer om schijfruimte vrij te maken maar om programma's die de pc vertragen als achtergrond- en opstartservices veilig in de slaapstand te zetten om de snelheid te verhogen.
Ik laat de opsomming nog even voor wat het is, kan alsnog. Maar als ik in taakbeheer (we praten over WIN10) naar services ga en daar op een vermelde service klik, vervolgens rechter muisknop, zie ik geen slaapstand optie of wordt stoppen bedoeld?
8
Alle overige software / Re: Avast AV; melding overbodige bestanden
« Laatste bericht door abbs Gepost op 07 januari 2018, 10:49:56 »
Na je laatste uitleg wordt alles nog meer duidelijker. Dank dat je ook deze moeite hebt genomen dat in details toe te lichten.
Bedankt en graag gedaan  :goed
9
« Laatste bericht door john Gepost op 06 januari 2018, 21:13:15 »
Na je laatste uitleg wordt alles nog meer duidelijker. Dank dat je ook deze moeite hebt genomen dat in details toe te lichten.
10
« Laatste bericht door abbs Gepost op 06 januari 2018, 13:35:05 »
Helemaal duidelijk. Bij mijn andere notebook, die draait op Win 8.1, een dergelijke melding nooit gehad. Daarom was ik ff verbaasd. Trouwens wel raar, want ik heb op dit notebook, nieuw uit de doos zo gezegd, nooit een andere versie gedraaid. WIN 10 was reeds geïnstalleerd. Zoals je aangeeft, het wordt automatisch verwijderd, dan wel doe ik het nu zelf handmatig. Bij toekomstige meldingen hierover weet ik in ieder geval wat er aan de hand is.
Windows 10 werkt anders als de vorige Windows, de oude Windows werden vervangen door een gehele nieuwe bv,
Windows:
95
98
98Se
ME
XP
Vista
7
8
8.1
Sommige werden verbetert door een service pack.
Met Windows 10 gaan ze het anders doen, je behoud Windows 10 met de normale maandelijkse updates en krijgt 2x per jaar er een Versie update bij.
Windows 10 begon met:
De versie die al uitgebracht zijn:
1507 (de RTM)
1511 (de update uit november datzelfde jaar)
1607 (Anniversary Update van vorige zomer)
1703 (Creators Update).
1709 (Fall Creators Update)

De versie updates geven (grote) veranderingen aan je besturings- systeem en je moet ze wel installeren
want na een bepaalde tijd worden de vorige versies niet meer ondersteund (je krijgt er geen updates meer voor).
Lees maar door https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4015562/windows-10-version-1507-will-no-longer-receive-security-updates

Dit is een beetje de achtergrond en met Windows 10 zijn de mappen $ WINDOWS. ~ BT en $ WINDOWS. ~ WS ontstaan die zijn gekoppeld aan het Windows 10-upgradeproces.
Dit omdat je dan nog 30 dagen de tijd heb om weer terug te gaan naar de vorige versie. Maar als na een week alles goed blijft draaien zal je "Schijfopruiming" kunnen uitvoeren
vooral als je een kleine schijf heb.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10