Netwerkadres verkrijgen bij het opstarten

Gestart door Koenie, 04 september 2006, 22:04:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koenie

Hallo,

ik verbind mijn laptop altijd via mijn draadloos netwerk met m'n draadloze router.
Tot enkele weken ging dit goed maar sinds dan heeft hij telkens problemen met het verkrijgen van het netwerkadres als ik de laptop opstart. IK moet dan altijd de verbinding herstellen, hij vernieuwt dan het IP-adres en dan is het terug ok. Zelf heb ik niks veranderd aan de instellingen van de router en begrijp dus niet goed hoe dit probleem ontstaan is...en nog minder wat de oplossing kan zijn ;)

Verbindingsstatus:
Adrestype: Ongeldig IP-adres
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0



Bugs

Helaas ligt onze "netwerk-expert" in het ziekenhuis, zodat je mogelijk lang op een antwoord zal moeten wachten. Leg anders je vraag even voor bij http://www.adslforum.nl/forums.asp
Daar zitten meer deskundigen op dit gebied.
Groetjes van Bugs


Hans

een vraag:
Zet je de router altijd uit wanneer je hem niet gebruikt? Zo ja, niet doen hoor.
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

paul76

Wel enigszins off-topic, maar Hans, wat is de reden dat je de router niet uit moet zetten wanneer hij buiten gebruik is?

Ik doe dat namelijk nu wel altijd. Mijn desktop + alle randapparatuur heb ik op een centrale stekkerdoos aangesloten met een schakelaar waarmee ik dus in één keer alles uit kan zetten (incl. router, modem, boxjes etc.). Als ik met mijn laptop wireless het internet op wil terwijl de desktop uit staat moet ik dus ook eerst die schakelaar aanzetten. Misschien moet ik dat veranderen maar ben eerst wel benieuwd naar reden.

Hans

Volgens mij is het dan zo dat je als het ware de hele zaak in "de beginstand" brengt, en zul je dus ook alles opnieuw in moeten stellen.
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

Han

Da's raar Hans, dat doet mijn Speedtouch 546 niet. Bij het opnieuw aanzetten vind ZoneAlarm op m'n pc dan wel opnieuw het 10.0.0.x thuisnetwerk die ik even in de trusted zone moet zetten. Da's alles wat er in te stellen valt. Verder draait alles dan weer.
Ik laat 'm overigens ook altijd aanstaan. Kan me niet voorstellen dat constant aan/uitzetten goed is voor dat ding. Ze zijn ervoor gemaakt om 24/7 aan te staan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans

Tja, ons Speedtouch routertje doet dat ook niet. Die staat ook 24/7 aan. Het is trouwens modem en router in 1.
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

Han

In de Speedtouch 546 zit een optie "Save" om de instellingen die je gemaakt hebt op te slaan. Doe je dat niet dan boot ie na het uitzetten weer in de fabrieksinstellingen. Heb je gesaved dan boot ie in de settings die jij hebt gemaakt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!