Windows 10 herkent iPhone niet

Gestart door john, 07 maart 2019, 22:24:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Tot voor een maand terug geen probleem. Gisteren wilde ik de iPhone via de laptop opladen, zit nu ergens waar ik geen passende overloop stekker heb om via stopcontact op te laden. Maar krijg foutmelding dat USB driver ontbreekt. Op internet diverse oplossingen, maar geen een die werkte. Probleem is dat de USB driver niet in apparaatbeheer is te vinden. Het path; C:\Program Files \ Common Files \ Apple \ Mobile Device Support is ook niet aanwezig en onder services ook helemaal niks. Enig idee hoe dit op te lossen.

Han

Paar vragen zodat het zoeken naar een oplossing makkelijker verloopt:
* Welke versie van de iPhone hebben we het over. 
* Heeft ie ooit wel opgeladen aan de usb-poort met de kabel die je nu gebruikt?
* Gebruik je een originele Apple kabel?
* Zit er misschien stof of iets dergelijks in de kabelaansluiting op de iPhone/usb poort
* Je hebt ook een andere usb-poort geprobeerd?

Hoe laad je daar je laptop op als je geen overloop stekker hebt???

------------------
Je zou de stappen onder het kopje "If you use a Windows PC" kunnen volgen van deze site.
Dan met name stap 1 tot en met 7 waarin uitgelegd wordt hoe je de driver update doet.

Onder het kopje "If your device still isn't recognized" staat ook nog een en ander wat je nog kunt proberen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, hier komen de antwoorden:
- ik gebruik een iPhone 5S;
- of ik in het verleden de iPhone ooit wel eens heb opgeladen via de laptop durf ik niet met zekerheid te stellen, wel de iPhone talloze keren op de laptop aangesloten om foto's over te zetten en dan werd ie herkent door de vraag vertrouwd te beantwoorden;
- ik moet eerlijk bekennen dat mijn huidige kabel niet origineel Apple is, die gaf enige tijd geleden de geest zo gezegd;
- ik had de aansluiting al op stof gecontroleerd, maar niks aanwezig;
-- er zijn 3 usb poorten op mijn laptop aanwezig en op alle drie verschijnt dezelfde foutmelding;

Ik laad mijn laptop hier via het stopcontact op. De adapater heeft een NL stekker waarvoor ik een overloopstekker heb.
De iPhone is in Hong Kong gekocht voor de stekker van de adapter heb ik in NL wel een overloopstekker maar waar ik nu zit (Buenos Aires) helaas niet.
Thuis in NL met de overloopstekker altijd de iPhone op kunnen laden ook met het "made in China" kabeltje.
Internet is hier ook niet wat je thuis gewend bent, signaal wel en soms weer niet.
Misschien kun je me verder helpen.

Han

Je kabel zou dus zeker het probleem kunnen veroorzaken. De weerstand van nep kabels is anders dan die van een originele.

Heb je dit al gedaan?
Citaat van: Han op 07 maart 2019, 22:43:28
Je zou de stappen onder het kopje "If you use a Windows PC" kunnen volgen van deze site.
Dan met name stap 1 tot en met 7 waarin uitgelegd wordt hoe je de driver update doet.

Onder het kopje "If your device still isn't recognized" staat ook nog een en ander wat je nog kunt proberen.


Ik vond ook dit voor de Iphone 5S
- Ga naar Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Apparaten en printers (of direct naar apparaatbeheer, afhankelijk van je computer)
- Daar staat bij Apple iPhone een uitroepteken wat een foutmelding aangeeft.
- Rechtermuisknop > Stuurprogramma opnieuw installeren > binnen 5 seconden is je probleem opgelost en verschijnt je iPhone direct automatisch in 'Deze Computer'!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Het niet originele Apple kabeltje gebruik ik al weer sinds mei vorig jaar en gaf tot dusver met opladen van de accu geen enkel probleem als ook wanneer ik de iPhone aansloot op de laptop om wat foto's over te zetten. Ik kan hier niet aan een origineel Apple kabeltje komen om e.e.a. uit te testen.
Alle genoemde mogelijke herstelopties zijn niet uitvoerbaar gewoon vanwege het feit dat in Apparaatbeheer geen portable device en dus ook geen iPhone aanwezig is zoals getoond in de afbeelding. Verder ontbreekt onder Universal Serial Bus controllers, Apple Mobile Device USB driver.
Overigens, als ik nu de iPhone aansluit op de laptop verschijnt er ook geen foutmelding meer!!
Is die USB driver niet van een of andere website opnieuw te downloaden?

Han

Als je zoekt op USB driver Iphone 5S dan kom ik erg veel dubieuze sites tegen. Ik zou daar niks durven downloaden. Voor je het weet heb je malware te pakken.
Misschien eens rondlezen en navragen op een apple forum zoals https://forum.iculture.nl/
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Bedankt voor de waarschuwing wat betreft de diverse websites. Daar zit ik niet op te wachten om van de regen in de drup te geraken zo gezegd. Ik heb een ID op dat Apple forum dus geen probleem. Ik ging in eerste instantie jou raadplegen maar weet dat alles wat met OS te maken heeft niet jouw business is zo gezegd. Toch nog een andere vraag. Als ik in Apparaatbeheer Universal Serial Bus controllers en alles wat er onder hangt verwijderd, gaat ie dan bij opnieuw opstarten alle drivers weer installeren inclusief die voor de iPhone?

Han

Hij heeft de benodigde drivers in de system map van windows staan dus als je die verwijderd dan herkent windows bij het opstarten "nieuwe hardware" en installeert dan automatisch weer.
Ik zou de laptop na het verwijderen van de hardware wel uitzetten, alle usb apparaten even eraf en dan na ongeveer 30 sec weer aanzetten. Zo weet je zeker dat alles goed gaat verlopen.
Geen idee of de driver voor de iPhone erbij geinstalleerd gaat worden. Misschien zit die erbij in de iTunes software maar dat weten ze op iCulture wel.

Ik weet niet zo heel veel van Apple. Ik heb een iPad die ik zelden aansluit op de PC en als ik dat doe voor iTunes dan werkt dat tot nu toe prima.
Troubleshooten hoef ik dus niet. Alles wat ik kon vinden erover om je te kunnen helpen heb ik hier neergezet. Op iCulture zitten de echte Apple mensen.
Die troubleshooten vaak genoeg Apple producten dus ik hoop dat ze jou ook kunnen helpen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Bedankt voor aanvullende toelichting. Ik ga er mee aan de slag of dat verwijderen enz. tot de gewenste oplossing zal leiden. Lukt het niet dan verder via de Apple troubleshooters. Zoals altijd jij weer bedankt me te helpen. Gooi er maar een slotje op.

Han

John stuurde me nog een PM n.a.v. dit probleem.
Het niet originele kabeltje bleek het probleem. Toen die vervangen was voor een originele kabel werkte alles weer naar behoren.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!