Upgrade van 8.1 naar 10

Gestart door Josette, 17 maart 2015, 07:27:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Han,

ik kreeg een mail dat we gratis kunnen upgraden.

Als ik het goed gelezen heb kan het ook met
de andere laptop die op Windows 7 draait.

Doen of nog even wachten?

Groetjes,
Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Van wie heb je dat mailtje gehad, Josette?
De releasedatum voor W10 is in het derde kwartaal van dit jaar. Dus het gaat óf om een testversie, of iemand probeert je te neppen.
Ik zou het niet doen!
Groetjes van Bugs

Josette

Van dit adres Bugs.

Titel Windows met het groende icoon.
windows@communication.microsoft.com

Ik doe ook nog niks hoor eer jullie eraan beginnen.  ;D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Die mail moet nep zijn. Vast lui die een botnetje willen starten en daar de beta van Win10 voor gebruiken?

De uitrol van Windows10 begint pas in de herfst. Daarna hebben we een jaar de tijd om de upgrade te doen.
Wij kijken zeker een paar maanden de kat uit d boom. Eenmaal op 10 kun je namelijk NIET meer terug.
Mij een te groot risico om zomaar even te doen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Piep, ik heb hem je even doorgestuurd
kan je eens kijken!

Bedankt al voor de moeite.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Die mail is niets anders dan een vooraankondiging dat je free kunt updaten, wanneer het beschikbaar komt.
Tja, dat wisten we al. Ze willen hoe dan ook dat we updaten en snel ook.

Ik ben echt benieuwd wat het addertje onder het gras is.
Misschien ben ik te wantrouwend maar ik denk steeds aan het spreekwoord "voor niks gaat de zon op!". 
En zelfs daarvoor betalen we tegenwoordig al milieubelasting voor. ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Is ook zo, je weet het nooit met die mannen!
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Dit stond vandaag hier
in de krant!

Het belang van Limburg op 19-03-2015
Raoul Putzeys.

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Bij ons stond dat bericht er ook in gisteren. Ik vind het belachelijk dat zelfs illegale versies kunnen updaten.
Dat versterkt alleen maar mijn gevoel dat er een addertje onder het gras zit. Microsoft is zieltjes aan het harken.

PS) Zet even een bronvermelding bij je krantenartikel. (Naam auteur, datum, krant)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Mooi zo, toch dokken. Ik vond het al raar.....  ::)



vr 20 mrt 2015, 08:57 -  Bron: redactie van www.telegraaf.nl
Microsoft wil piraten toch laten betalen

Heel even was er goed nieuws voor gebruikers van een illegale versie van Windows: ook zij mogen van Microsoft straks gratis upgraden naar Windows 10. Het bedrijf verwacht echter wel dat ze na de upgrade alsnog betalen.
De softwaregigant heeft zijn beleid omtrent de gratis update iets genuanceerd. Mensen die nu een 'niet-authentieke' versie van Windows gebruiken, kunnen straks inderdaad de update naar Windows 10 uitvoeren. Echter, ook daarna zal het besturingssysteem nog niet als authentiek worden gezien door Microsoft.
Mensen met een illegaal gekopieerde versie die upgraden naar Windows 10 krijgen wel enkele limieten opgelegd, al heeft het bedrijf nog niet bekendgemaakt wat dit precies inhoudt. Het aanschaffen van een licentie kan vrij eenvoudig via de Windows Store, de appwinkel van het bedrijf. Het is niet nodig om het systeem helemaal opnieuw te installeren: de huidige versie wordt dan simpelweg als authentiek beschouwd. Hoeveel zo'n aanschaf gaat kosten, is nog niet helemaal duidelijk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Vind ik persoonlijk een goed idee dat die ook betalen.
Wij hebben ook betaald voor een legale versie. ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Precies, dat vonden wij ook al.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Goedemorgen,

kreeg weer een mail van hun.
Met deze link erin.
http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-10/about

En dit onderaan in kleine lettertjes.
*Details van het Windows-aanbod

Windows 10 is een gratis upgrade, voor een beperkte periode, voor gekwalificeerde Windows 7- en Windows 8.1-apparaten (inclusief apparaten die je al hebt). Het is de bedoeling dat de meeste apparaten hiervoor geschikt zijn, maar bepaalde hardware-/softwarevereisten zijn van toepassing en de beschikbaarheid van dit aanbod kan per apparaat verschillen. De beschikbaarheid van de upgrade naar Windows 10 voor Windows Phone 8.1 kan variëren per OEM, mobiele provider of mobiel netwerk. De apparaten moeten verbonden zijn met internet en de optie voor Windows Update moet ingeschakeld zijn. Er zijn mogelijk ISP-kosten van toepassing. Windows 7 SP1 en de Windows 8.1 Update zijn vereist. Enkele uitgaven zijn uitgesloten: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise en Windows RT/RT 8.1. Actieve klanten van Software Assurance met grote hoeveelheden licenties hebben het voordeel om via bedrijfsaanbiedingen buiten deze aanbieding te upgraden naar Windows 10. Klik hier    voor meer informatie.


Ik heb de volledige mail, naar je doorgestuurd Han.  ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik heb dit topic net pas gezien. Mijn pc staat al uit en op webmail ziet je mail er raar uit met grote lege plekken. Ik kijk morgen even op mijn PC.
Wat ik wel al wil zeggen is dat je je niet op moet laten jutten door die mailtjes van Microsoft . We hebben een jaar de tijd om al dan niet gebruik te maken van het aanbod om te upgraden naar Windows 10. Microsoft wil dat je dat zo snel mogelijk gaat doen. Met grote aantallen upgraders kunnen ze goede sier maken in advertenties. Zoals ik al eerder zei, het is ieder voor zich om te bepalen of én wanneer je gaat upgraden. Bugs en ik wachten nog even af. Er zullen bij de eerste upgrades veel problemen aan het licht gaan komen. We hebben nog geen zin om onze nu prima functionerende win7 desktops en Win 8.1 laptops aan de nukken van een upgrade bloot te stellen voordat we zeker weten wat we ongeveer kunnen verwachten. Computerbladen en sites zullen er zéker info over gaan geven.

Ik verwacht dat er na deze upgrade geen weg meer terug is. Je licentiesleutel van win7/win8.1 zal zeer waarschijnlijk niet meer te gebruiken zijn mocht je terug willen. Zo slim zullen ze wel zijn om je geforceerd Win10 laten houden. Misschien zie ik het te zwart/wit maar ik ben nog steeds wantrouwend bij een "gratis" upgrade. Er moet wat te verdienen zijn voor Microsoft hieraan. Ik wil eerst weten wat het addertje onder het gras is voordat ik eraan begin.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Mailtje gezien. Is inderdaad precies wat ik dacht. Kijk naar de reclamekreet "Miljoenen mensen gebruiken Windows 10 al. Dit is wat zij er van vinden."
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Oké Han, bedankt voor je antwoord.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette