Harde schijf laptop

Gestart door pc dummie, 18 juni 2008, 15:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Ik ben op zoek naar een harde schijf voor een laptop
Asus A 6000
kunnen hier gewoon alle merken in?

Han

Via replace direct kun je onderdelen bestellen die specifiek geschikt zijn voor jouw laptop. Ik zie daar geen harddisk bijstaan maar als je ze mailt kunnen ze je zo vertellen wat erin moet.

Ik heb gezocht op internet en het het manual van de Asus A6000 gevonden. Vanaf pagina 5-4 staat hoe je de harddisk (= hdd - hard disk drive)moet venvangen. Het gaat bij dit model gelukkig vrij simpel. Even op z'n kop neerleggen. Schroefje van hdd-klepje losdraaien, klepje eraf en je kunt de harddisk dan met 2 handen er zo uit trekken. Het monteren van de nieuwe gaat net zo makkelijk in omgekeerde volgorde.

Qua merk maakt het niet uit wat je erin stopt. Je voeding is immers ingesteld op het gebruik van 1 harddisk en dat blijft zo. Wat je in ieder geval nodig hebt is een 2,5 inch IDE harddisk.
Qua grootte denk ik dat je even met ASUS nederland moet bellen. In het manual staat alleen dit:"You can replace the HDD to any capacity of your choice within our approval and prior test".
Hoe groot dat dan maximaal mag zijn, dat zeggen ze niet.

Asus Technical Support Team:
NB/PDA/LCD Monitor: (NB = Notebook)
Email: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx
Hotline: 0591-570290



Je hebt nog een probleem erbij als je de harddisk gaat vervangen. Het vervangen op zich is zo gebeurd, alleen zit er op de oude harddisk zeer waarschijnlijk een recovery-partitie. Je kunt je besturingssysteem dan alleen installeren als die recoverypartitie nog aanwezig is. Vraag tijdens je gesprek of email met asus ook hoe je dat op kunt lossen. Soms sturen ze je een dvd waarmee je automatisch bij het booten die recovery-partitie weer aanmaakt.

Heb je windows eerder op deze laptop gewoon van een microsoft-cd geinstalleerd dan heb ik niks gezegd. Dan kan dat nu gewoon weer.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Jammer toch dat er vragen gesteld worden, daar komt een antwoord op en vervolgens zwijgt de topicstarter dan in alle talen.
Dicht dan maar.

Groetjes van Bugs