Is dit een goede pc voor mij??? Of zouden jullie nog iets veranderen

Gestart door josht., 04 november 2005, 11:10:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

josht.

Hoi, ik ben nieuw hier. Heb mezelf in ander topic voorgesteld. Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Ik wil er veel mee gaan internetten, downloaden, branden, foto's bewerken, en natuurlijk gamen. Ik heb op www.maxtron.nl een computer samengesteld die ik waarschijnlijk ga bestellen. Het is voor mij zeer belangrijk dat ik er mee kan Wireless internetten. De volgende dingen wil ik gaan bestellen:

Processor: Intel PIV 650 Skt 775 Box, HT800 Mhz, 2 MB Cache, (3,4 GHz)
Moederbord: Asus P5GDC Del, Sk 775, PCIX, ATX, 915P, DDR1/2, Glan, SATA, Raid
Videokaart: Asus Ati EAX700 Pro/TVD, 256 MB ViVIO, DVI,,2* VGA output, PCIX
Geheugen: Corsair 1024 MB DDR2 128x64 Value S. Kit PC533, CAS 4, 2x512
Harde Schijf: Maxtor 250 GB 7200 RPM 16MB, SATA Diamond Max 10
Behuizing: Chieftec CX-01B Medium Tower Black, 400 W, with USB/Firewire
FDD: Sony Diskdrive Black 1,44 MB 3,5"
DVD: Asus DVD 16x48 IDE retail E616PI Black
DVD-Writer: Pioneer DVR-110 OEM Black 16x +/- , 8x +/- Double L. Fanless
Keyboard: Logitech Cordless Desktop LX-300
Speakers: Logitech X-530
Monitor: LG 19" L-1930SQ TFT  silver, Flatron, 12ms, 500:1
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home NL oem oem

Is dit een goede opstelling of zeggen jullie, ik zou dit of dit vervangen door dit en dit. Ik hoor heel graag jullie reacties en ook graag jullie motivaties waarom, ik weet er zelf namelijk niet zo heel veel van maar wil het wel heel graag weten en leren.
p.s. kan ik hier wireless mee internetten? (ik heb namelijk geen mogelijkheid een kabel naar mijn slaapkamer te trekken)
p.s.2 heeft iemand misschien ook nog andere sites waar je online pc's kunt samenstellen?

Groeten Josh Titulaer


Edit Bugs: e-mail adres verwijderd. Je wilt niet bestookt worden met spam nadat een e-mail sniffer je adres heeft gedetecteert toch?

marloes

hoi je kan ook via salland pc bestellen en zelf samenstellen

http://www.sallandautomatisering.nl/
ik heb zelf er een pc vandaan en me broer ook aantal en nooit problemen mee
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Voor internetten, downloaden, branden, foto's bewerken is dit ruim voldoende. Er zijn asus moederborden die ook een WiFi aansluiting hebben.

Je hebt verschillende Pentium4 - 3,2ghz processoren. Een ervan is type prescott. Die heeft de neiging om erg warm te worden.
Bij het gamen wil je dat niet want dan moet je extra gaan koelen. Koop die dus niet. Ik kan niet opmaken uit jouw gegevens of het hier een prescott betreft. Vraag dat zeker even na.

Gamen en gamen is twee. Dat is qua videokaart nogal belangrijk. Wat voor games wil je ermee gaan spelen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

Punt 1:
persoon lijk zou ik voor een AMD Athlon 64  configuratie gaan aangezien volgend jaar windows vista word gelanceerd dat is een 64 bits windows (nu is alles nog 32 bit) en mijn mening is dat programma's enz... snel zullen volgen
dus waarom NU NOG een 32 bits configuratie kopen terwijl je voor het zelfde geld 64 bits kunt krijgen :-\
Punt 2:
de dvd brander moet je vervangen voor een NEC 3540....dit is zeker aan te raden. dit is de  meest verkochte brander op dit moment en kun je kwalitatief vergelijken met een plextor
Punt 3:
vervang je videokaart voor een NVIDEA kaart....de ati's hebben als nadeel dat ze veel sneller kappot gaan. en een nadeel met ATI kkaarten is dat de compitabiliteit ook minder is en dat je daardoor regelmatig driver updates moet doen...of wanneer je met een nieuw programma begint eerst een patch voor ati moet instaleren
Punt 4:
de logitech toetsen bord set LX 300 zou ik aanraden een LX 500....het toetsen bord is uitgebreider en hij is nog goedkoper ook ;)
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

josht.

 Hartstikke bedankt voor de snelle reactie, kijk zo veel wist ik er niet van. Dus hartstikke bedankt. Ik ga dit dus zeker veranderen.

josht.

Nou, ik ben er dus vanaf gestapt om een 32 bits systeem aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op de AMD athlon 64 3800+ 64 bit socket 939. Is dit een beetje te vergelijken met mijn eerste keuze??? Of raadt iemand anders me iets anders aan. Hoe snel is deze amd processor bijvoorbeeld als je hem uitdruk in GHz??? Ik hoor wel van jullie. Met vriendelijke groet, josh titulaer

Han

De NEC 3540 kan dan wel de meest verkochte zijn, maar de plextor PX-716A wordt nog steeds als beste getest  ;)
Bugs en ik hebben deze Plextor dual-layer DVD brander allebei en zijn er tevreden over. Het updaten van de firmware is een fluitje van een cent.

Waarom geen 64 bits......, nou omdat de fabrikanten hartstikke achter lopen met hun 64 bits drivers. Leuk als je oudere randapparaten aan wil sluiten en er is geen driver voor. Dan wordt dat een dure grap (nieuwe kopen) of een lange adem (wachten tot de driver er komt). Die 64 bits drivers komen gerust wel maar zolang Vista nog niet officieel op de markt is maken ze daar echt geen haast mee.

Wij hebben de LX 3100. Daar zit de lasermuis bij. Lekker snel bij het gamen. Het hele setje is 89 euro bij de mediamarkt. De muis los is al bijna net zo duur.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

in een paar dingen geef ik je gelijk han....maar....de plextors zijn misschien iets beter maar zijn stukken duurder...gemiddeld 2 keer zo duur
over het 64 bits verhaal...ik zou het juist wel nemen want deze zijn gewoon 32 bits compatible....het is juist verstandig om 64 bits te nemen zo dat je bent voor bereid...en dat je met de pc langer door kunt toch je (oude) randapparatuur kunt gebruiken
over die lx 3100 set...geef ik je gelijk...dat is zeker ook een zeer mooi setje voor het geld...als je het er voor over hebt joshtitulaer zeker die set nemen...een groot voordeel van die set is dat de muis met een oplaadstation is dus nooit meer dat je batterijen leeg zijn :goed
wat het lijkt wel dat de batterijen gaan meestal leeg in het weekend of na sluitingstijd van de winkels en waneer je geen andere in huis hebt :pissig
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Eroxnox

Citaat van: joshtitulaer op 04 november 2005, 21:45:15
Nou, ik ben er dus vanaf gestapt om een 32 bits systeem aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op de AMD athlon 64 3800+ 64 bit socket 939. Is dit een beetje te vergelijken met mijn eerste keuze??? Of raadt iemand anders me iets anders aan. Hoe snel is deze amd processor bijvoorbeeld als je hem uitdruk in GHz??? Ik hoor wel van jullie. Met vriendelijke groet, josh titulaer

amd's draaien kwa mhz veel lager dan intels....je kunt ze daardoor niet echt goed vergelijken......
die amd 3800+ draait op 2.4 ghz maar dit is zeker NIET te vergelijken met een intel p4 2.4 ghz
de prestatie per MHZ ligt bij amd veel hoger dan bij inteld waar door ze op lagere snelheden draaien maar wel stukken sneller zijn dan de intels met meer mhz op papier

maar de amd / intel discussies zijn er veel maar nooit komt er echt een winnaar uit....
Héél globaal:
AMD goed geprijsd, iets beter met games.
INTEL ,iets sterker met multimedia.
het verschil is niet echt merkbaar

voor meer hier over check dit forum maar eens
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

josht.

Nu ben ik dus ec ht super erg aan het twijfelen. Ik heb namelijk nu ook een pentium 4 2.6 GhZ en daar ben ik echt super tevreden over. Ik wilde dus eigenlijk weer een pentium 4 processor aanschaffen. Maar nu ben ik echt het twijfelen omdat deze niet 64 bits is. Als ik nu toch voor de pentium ga, kan ik dan niet die nieuwe windows vista draaien, of krijg je die ook in een 32 bits uitvoering of zo. En is het zo dat het echt dom is dat ik nu nog een 32 bits systeem wil aanschaffen. En zijn er ook 64 bits pentium processors? Ik hoop dat ik niet te lastig ben, ik vind het gewoon een moeilijke beslissing. Ook lees ik nu over dual-core processors, heb ik dat nodig of is dat echt iets voor de freaks. Ik wil niet dat ik eigenlijk een dure pc koop die over 2 jaar geen recente programma's meer kan draaien. Groeten Josh Titulaer

Eroxnox

de vraag van  je of je straks vista kunt gaan draaien op 32 bits moet ik beantwoorden met NEE
er worden ook geen 32 bits versies uit gebracht...
ja intel heeft al wel 64 bits processoren maar die zijn stukken duurder vergeleken met AMD's
....je vraag over dual core (Hardwarematig) .....is op dit moment eigenlijk nog niet van toepassing en ik denk dat het nog wel ff gaat duren voor dat het een standaard gaat worden....AMD heeft nu al een serie met dual core processoren de X2....of intel ze al heeft is me niet duidelijk....
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Je kunt Vista voor zover ik weet wel draaien op een 32bits machine. Je zal alleen niet alle mogelijkheden volledig benutten.
Is dat ook nodig? Als je nu een WinXP licentie koopt ga je echt niet over een jaar Vista aanschaffen, lijkt mij. Bovendien is hardware geschikt voor Vista veel duurder.
Zie : Microsoft Vista (systeemeisen)
Ach je moet eens zien op wat voor bakken WinXP geinstalleerd staat. Dat hou je niet voor mogelijk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

josht.

Hartstikke bedankt, maar dan ga ik denk ik toch voor een 560 Intel Pentium 4 processor 3,6 Ghz. Of een Amd 3800+. Tussen die twee zit ik nog te twijfelen. Daarna moet ik denk ik toch maar eens de knoop doorhakken. Welke raden jullie mij aan? Groetn Josh

Eroxnox

mijn antwoord tussen die 2 hoef ik niet meer duidelijk te maken denk ik   :knuppel

;D AMD RULLES!! ;D
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Mijn antwoord ook niet. Er blijven altijd voorstanders en tegenstanders voor Intel of AMD.
Uiteindelijk zal je de knoop zelf door moeten hakken. Hierboven staan de argumenten beschreven.

:goed  Intel Rulez  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

josht.

Hartstikke bedankt voor al jullie reacties en ervaringen. Ik ga nu toch meer eens de knoop doorhakken. Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden. Groeten Josh

Eroxnox

laat ons nog wel ff weten wat je nou uiteindelijk hebt genomen......AMD :knuppel

;)
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

josht.

Ik ga beslissen voor de AMD, ik heb er met veel mensen over gesproken. En het wordt de AMD 64 4000+ Skt 939. Alleen welke videokaart raden jullie mij hierbij aan. Ik wil echt vette games kunnen draaien!

Eroxnox

JAAAA...hij kiest verstandig :goed....HAN ik win...win ...win :uno :uno :uno

nvidea G-force 7800GT of als je gled te veel hebt de 7800GTX

resulataten in benchmarks:

Edit Bugs: plaatje welke gelinkt was van externe site verwijderd.

en kijk hier voor de prijzen
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Citaat van: Eroxnox op 07 november 2005, 18:05:32
JAAAA...hij kiest verstandig :goed....HAN ik win...win ...win :uno :uno :uno
Als iemand een overpriced 64-bits systeem aansmeren winnen betekent volgens jou, dan laat ik het winnen graag aan jou over.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!