videobanden op je PC

Gestart door keverrules, 27 februari 2003, 17:03:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

keverrules

HI

Ik heb een stel oude videobanden liggen van familie ongein en nu wil ik deze op de Pc hebben zodat ik ze kan versturen naar een tanta in Z-Afrika

Kan iemand mij vertellen wat ik hier voor nodig heb, wat me dat grapje gaat kosten (liefs zo min mogelijk) en hoe ik eraan begin.

Groet Sjuul

Han

Hi Sjuul, welkom op PCN  :)

Ik ben er zelf ook mee aan het experimenteren omdat ik een videoband van een van de katten wil digitaliseren. Die begint slecht te worden en ik wil de beelden van het kleine katje graag bewaren. M'n kat is nu 9 jaar dus die band is ook 9 jaar oud.

Ik weet niet wat voor hardware je in je computer hebt zitten?
Ik ben zelf aan de gang gegaan met mijn TV-kaart. Ik kan namelijk als ik de videoband afspeel al wel het beeld en geluid daarvan op mijn PC zien. Nu ben ik nog bezig om een goed programma te zoeken om dat dan op te kunnen nemen. De bij mijn TV-kaart geleverde software zou dat moeten kunnen, maar het lukt nog niet zo erg.

Ik heb rondgelezen op deze linkjes.
Daaruit blijkt dat een TV-kaart niet echt noodzakelijk is maar dat het ook zou moeten kunnen als je TV-kaart een line in heeft. Dan schijn je 'm rechtstreeks op je video aan te kunnen sluiten. Hoe dat precies in elkaar steekt kan ik je niet vertellen. Ik heb dat verder niet bekeken omdat mijn videokaart die mogelijkheid niet heeft. Misschien vind je verdere info daaroven op 1 van die linkjes?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!