Router d link 655 willres

Gestart door marloes, 22 april 2017, 12:22:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

marloes

Hoi

Sinds vandaag valt me WiFi steeds weg
Nu is mijn vraag ligt dat aan het modem dat ik heb of aan de router
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Geen idee Marloes. Beetje weinig info zo.

Is het op je tablet én telefoon hetzelfde met het wifi probleem? Dan ligt het probleem aan het wifi signaal. Is het alleen op tablet of telefoon dan kan het ook op een van die apparaten misgaan.

Download eens een app waarmee je het wifi signaal meten kunt. Ik gebruik daarvoor op mijn iPad de freeversie van Cloudcheck
Niet bij het standaard venster wat opent als je de app opent maar links bovenin op de 3 streepjes klikken en kiezen voor "Wi-Fi sweetspots".

Eerst dit maar eens testen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

Hoi

Ik heb dit laten lopen
In begin gaat de lijn omhoog en dan piek naar beneden. En dan weer om hoog en dan blijft hij op de nul lijn.
zo lang bewegen nog kan dan doen

marloes

De router is al vrij oud ik had al gekeken voor updates maar die waren er niet meer sinds 2014.
Ik heb de stekker van router er al uit gehaald. Maar helpt ook niet.
De router is een d link 655 wireless. Met 3 antennes. Er zit een pc op aangesloten. En dan via WiFi een telefoon en tablet.

Telefoon staat nu steeds op 4g
En tablet doet het niet
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Probeer eens op andere plekken in je huis. Zijn er plekken waar het wel goed gaat? Is het alleen slecht op de plek waar je normaal zit?

Kan zijn dat buren van je een andere router hebben gekregen. Routers zenden wifi uit op verschillende kanalen. Het kan erg druk zijn op één van de kanalen waardoor de ontvangst gestoord wordt.
Soms wil switchen van kanaal verbetering geven. Ik gebruik "wifi analizer (free versie)" uit de android playstore om het wifi kanaal te testen.
Je kunt zien welk wifi kanaal jouw router gebruikt en welke erg druk zijn. Kanaal 14 wordt in Nederland niet gebruikt. Die moet je dus negeren.

wifi analizer (free versie): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als je een ander kanaal in wil stellen moet je inloggen via je browser op de router. dan zie je de settingspagina.
Ik heb geen idee hoe dat op jouw router gaat. Dat vind je terug in da handleiding. Vind je het niet, bel dan even met je internet provider erover.
Je kunt dan aangeven waarmee je getest hebt en wat je bevindingen zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

Ik ga er mee aan de slag Han.
En je hoort er van.
Ik ga de test ook even doen in slaapkamer.
In woonkamer op verschillende plekken was het slecht.
zo lang bewegen nog kan dan doen

marloes

De meeste topjes van de tekeningetjes zitten op 6 ik zit op 8 daar zit bijna niemand op. Op 11 zitten er een boel op.
zo lang bewegen nog kan dan doen

marloes

Hoe verder van de router hoe meer schommelingen hij geeft de test.
En hoe verder hij naar nul gaat.
zo lang bewegen nog kan dan doen

marloes

Met routers van mensen zelf doen ze niks zeggen ze bij zeelandnet.
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Als jij op een kanaal zit waar waarvan de app aangeeft dat die ok is dan hoef je in je router verder niks te doen.
Check dan alleen de locatie van de router in je huis. Heb je onlangs misschien iets verplaatst in huis waardoor de ontvangst beinvloed kan worden?

Lees dit meer eens en kijk de filmpjes. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi
Komt het dan nog niet goed neem dan alsnog contact op met je provider. Dan lijkt er iets niet oke met je router.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

zo lang bewegen nog kan dan doen

marloes

Ik heb nog geen WiFi modem
Van zeelandnet gaan ze een nieuw modem regelen met WiFi er in. Dan hoef ik geen nieuwe router te kopen
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Ik hoop dat zeelandnet snel nieuwe apparatuur bij je neerzet. Router zonder wifi dat kan echt niet meer, toch?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

Nee klopt als mee zit zou het eind van de week zijn.
Nee zonder WiFi kan niemand meer.

zo lang bewegen nog kan dan doen

marloes

heb me nieuwe modem met router
past hij niet in de meterkast en daar zit de aansluiting
moet er een monteur komen om hem goed op te hangen of zetten
de deur kan niet meer dicht
morgen komen ze al is lekker snel ze belde net
tussen 8 en 13
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Komt vast wel goed Marloes. Kijk bij het nieuwe modem meteen samen met de monteur welk wifi kanaal bij jou het beste is.
de standaard kanalen zijn vaak erg druk wat kan resulteren in wifi storingen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

Ja ga ik zeker doen Han.
Komt zeker goed. Vind snelle service nu van ze.
zo lang bewegen nog kan dan doen

marloes

Zo om kwart voor 1 was de monteur er hij zou komen tussen 8 en 13 uur.
Het modem is verhangen en verlengstuk is er tussen gezet van coax kabel en alles werkt perfect
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Fijn Marloes. Dan is het probleem waarvoor dit topic is gestart ook meteen opgelost.  :goed
Ik sluit je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!