HP PSC1315 all-in scant niet meer

Gestart door john, 20 juni 2022, 06:10:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Gedurende een langere periode bepaalde apparaten niet gebruiken, kan inderdaad soms funest zijn.
Eerder dus een laptop weer aan de praat gekregen, nu bleek dat ook de HP printer  (HP PSC1315 all-in) het laat afweten. Dus weer weg gebracht naar de lokale pc boer en conclusie, adapter naar de Filistijnen. Online nieuwe adapter besteld, inktpatronen bijgevuld en printen geen probleem maar scannen ho maar. Een HP hulpprogramma HP print and scan doctor gebruikt, na scannen blijkt dus het voorpaneel niet optimaal te zijn wat moet worden in gesteld met een ander HP app nl. HP Solution center, al aanwezig op de laptop. Loop ik nu tegen een probleem aan als ik deze app open, de melding verschijnt: volgens Solution center is niet de juiste versie van Adobe Flash Player geïnstalleerd voor Internet Explorer. U kunt deze toepassing eenvoudig downloaden en installeren via.......
Ja leuk, om er vervolgens achter te komen dat Adobe met de app is gestopt en nota bene Internet Explorer als browser niet meer beschikbaar is. Ik heb Microsoft Edge op de laptop en niet als standaard browser maar Firefox. Met andere woorden het is onmogelijk om via Solution Center het voorpaneel aan te passen zodat scannen weer mogelijk is. Kan dit op de een of andere manier toch worden opgelost?
Nog even dit, eerder gebruikte ik Solution center al niet, maar scande ik via Paint, maar op deze manier wil het nu ook niet lukken als enkel een foutmelding.


Han

Sorry, ik heb je vraag niet eerder gezien.

Als je echt Adobe flash Player en Internet Explorer moet gebruiken dan kun je het scannen afschrijven. Beide programma's zijn passé.
IE heeft al tijden geen beveiligingsupdates meer gehad en Adobe Flash is gestopt omdat er altijd beveiligings issues waren.
Er zijn zelfs Windows updates geweest die Adobe Flash Player verwijderde van de computer.
Het is ook best een oud apparaat. Ik zag dat er zelfs nog Windows Vista drivers voorhanden zijn.

Heb je de software al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
https://support.hp.com/nl-nl/product/hp-psc-1310-all-in-one-printer-series/360489/model/374569

Welke foutmelding krijg je als je probeert te scannen met Paint?



Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Volkomen correct, is niet bepaald een recent model te noemen. Echter ik print amper en scannen zo heel af en toe en tot nu toe gaf HP steeds een nieuwe driver voor de opeenvolgende Windows versie, daarom vervangen niet overwogen. Als ik een scan wil maken in paint verschijnt de volgende melding: kan geen afbeelding bij het apparaat ophalen. Controleer of er verbinding met het apparaat is gemaakt en probeer opnieuw. Kies ik eerst voor voorbeeld een nog veel langer verhaal wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt. Vanzelfsprekend is het apparaat verbonden met de laptop!!
Jouw suggestie de software verwijderen en opnieuw installeren, zat ik ook al aan te denken. Kan ook nog eens proberen op die andere laptop (HP) die onlangs weer is voorzien van een nieuwe SSD en meer.
Toeval wilt natuurlijk, dat ik de 3in1 voor het laatst in januari 2020 heb gebruikt en daarna pas weer in april 2022, precies de periode dat IE en Adobe Flash Player ophielden.
Ga met je suggestie aan de slag en laat je vervolgens weten. Bij deze bedankt zoals altijd.

john

Als eerste aan de slag met die andere HP laptop waar nog geen software aanwezig voor de 3in1.
Windows ging automatisch de 3in1 installeren en tot op een bepaald punt, werkte dat ook.
Kon idd. printen maar niet scannen. Dus eigenlijk terug bij af. Daarna de link die je gaf gevolgd, de software geïnstalleerd maar scannen ho maar. De melding op de HP website om in Windows de instelling(en) van dit apparaat aan te passen, kon niet worden uitgevoerd. Dus ja, zoals het er nu naar uitziet.....einde verhaal v.w.b. scannen. Een andere poging op mijn default laptop niet gedaan, zal tot hetzelfde al eerder geconstateerde resultaat leiden.
Als enig optie, kan het probleem nog op het HP forum droppen en wie weet al lijkt het meer hopen op een oplossing tegen beter weten in.
Laat je in  ieder geval nog weten of dat laatste wat heeft opgeleverd.
Al met al, zoals het er nu naar uitziet, nieuwe adaptor voor niks besteld als enkel dat ik kan printen, wordt HP forum ook niks dan maar uitkijken naar wat nieuws.

Han

Het HP-forum zal ook geen soelaas bieden. Voor het scannen zijn programma's nodig die er gewoon niet meer zijn.
Ik weet niet of je een smartphone of tablet hebt maar daarmee kun je ook een document fotografen/scannen en naar je laptop/pc overbrengen.
Er zijn tig aps voor waarmee dat kan die allerlei ingebouwde handigheidjes hebben maar gewoon een foto ervan maken kan ook.
Een snelle zoektocht in de google play store vond ik er al snel een. Camscanner. Ik gebruik die app zelf niet. Het is maar één voorbeeldje.
Misschien het je dan het scannen van je HP niet eens nodig en kan je voorlopig nog toe met het apparaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Je hebt gelijk, was natuurlijk leuk en aardig dat HP ook een driver beschikbaar stelde in Windows 10 voor deze 3in1, maar als de andere apps er niet meer zijn, houdt het op; helaas. Daarom niet getreurd, jouw suggestie, scannen met de phone, speelde ook al door mijn hoofd en kan voorlopig als tussenoplossing dienen voor kortere of langere tijd. Probleem is, hoewel niet zoals gehoopt en verwacht, dan toch min of meer opgelost.
Han opnieuw bedankt en gooit het topic, wat mij betreft, op slot.

john

Han gevraagd om het topic nog even te heropenen omdat ik via het HP forum een antwoord kreeg. In de Microsoft store is een free app: HP scan and capture for Windows10, dat op vrijwel alle 3in1 printers van HP werkt, als de driver uiteraard is geïnstalleerd. De app inmiddels gedownload en het werkt inderdaad ondanks dat deze 3in1 niet meer de jongste is. Eind goed, al goed, zo gezegd.

Han

Fijne oplossing! Kun je het apparaat nog een poosje gebruiken.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!