Systeemherstel en andere zaken verdwenen.

Gestart door Kruimelwerk, 27 februari 2012, 14:12:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kruimelwerk

Door het anti-virusprogramma Avast was mijn pc traag en liep regelmatig vast.
Avast verwijderd met Revo Uninstaller.

Dat heeft negatieve gevolgen gehad:

a. de mogelijkheid tot systeemherstel is niet meer terug te vinden
b. de Google-desktop-deskbar (met zoekfunctie) werkt niet meer (Ook niet meer opnieuw te installeren)
c. het Avast-pictogram blijft onder in de taakbalk staan.

Valt er nog wat te herstellen?
In ieder geval wil ik de mogelijkheid tot systeemherstel terugkrijgen.

marloes

heb je avast verwijderd met zijn eigen tools
dat kan ook nog
dat is altijd beste met zijn eigen tool

en anders even opnieuw installeren en dan via zijn eigen remove tool verwijderen
zo lang bewegen nog kan dan doen

Kruimelwerk

Avast heeft zelf geen deïnstallatie-optie.
Helaas.

De vragen blijven staan.

marloes

zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Een kleine ingreep zou het systeemherstel-probleem kunnen verhelpen. Herstart je computer in de veilige modus (meestal F8 indrukken vlak nadat de pc is begonnen met opstarten).
Eenmaal opgestart in de veilige modus blader je naar de map C:\Windows\Inf. Zoek het bestand sr.inf op, klik er met de rechtermuisknop op en kies voor Installeren. Herstart je computer na de installatie, om de veilige modus te verlaten. Daarna zou je systeemherstel terug moeten zijn en op te starten met de snelkoppeling in je startmenu.

Lukt dat dan zou ik een systeemherstel doen naar voordat je Avast ging verwijderen met Revo-uninstaller en dan de Avast uninstaller gebruiken die Marloes hierboven linkt. Je weet hopelijk wel dat je nu zonder virusscanner aan het surfen bent. Is Avast halfbakken verwijderd en installeert je een nieuwe/andere virusscanner dan zit het er dik in dat die twee conflicteren en dat je bescherming niet optimaal zal zijn.

Wat google desktopbar betreft heb ik geen idee. Ik gebruik geen toolbars en heb er dus geen ervaring mee.

Verder prop je eigenlijk 3 vragen in een topic wat bestemd is voor vragen over het besturingssysteem. Alleen de vraag wat betreft systeemherstel hoort hier thuis. dat is dus het deel van je vraag waarop we ons hier concentreren. De vraag betreffende Avast en de google toolbar zijn pas later aan de beurt en horen dan tyer zijner tijd in de forumonderdelen die daarvoor bestemd zijn. We hanteren deze "nieuwe vraag nieuw topic" policy omdat je als je vraag in vraag gaat stellen, via de zoekfunctie de info niet meer terug kunt vinden. Is een vraag opgelost dan sluiten we hier de topics.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Kruimelwerk

Ik zal mij beperken tot één probleem: Systeemherstel verdwenen.

Het bestand sr.inf komt niet in mijn Windows-bestanden voor. Wel sr. zonder inf.
Kan dus niet bovenstaande route bewandelen. Kostte trouwens heel, heel veel pogingen om in de veilige modus te komen.
Steeds verscheen er een scherm met keuzes: Opstarten van CD, floppy of harde schijf. Geen mogelijkheid om te kiezen voor de veilige modus.

sr heb ik getracht te installeren. Kreeg toen de melding dat Service Pack 3 moest worden geïnstalleerd. Dat heb ik gedaan ondanks dat dit al veel eerder had plaatsgevonden. Tot nu toe alles zonder resultaat.

Han

Zonder inf erachter heb je er niets aan. "inf = Information or Setup File" duidt een installatiebestand aan.

Er zijn meer mogelijkheden:

1) Je systeem is besmet met een virus of malware waardoor de problemen al eerder zijn ontstaan. Er zijn zat virussen en ook malware in omloop die als 1e actie je systeemherstel naar de knoppen helpen. In dat geval loop je de stappen door die onder het kopje "Ik heb malware/spyware, wat nu?" staan. PCN doet tijdelijk geen Hijackthis-log beoordelingen voor het beoordelen van het eindresultaat, maar daarvoor kun je terecht op het forum wat ook gelinkt staat daar   

2) De Revo Uninstaller heeft meer gedeinstalleerd dan wat nodig was. Repareer windows met behulp van de stappen die deze site aangeeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Kruimelwerk

Alle aanbevelingen leverden niets op.
Het systeem was 'schoon' (vrij van virussen, malware, etc.) doch de Windows XP-software was zodanig beschadigd dat er een herinstallatie nodig was.
Nu heb ik Windows-7 draaien.  Even wennen dus.

Allen dank voor het meedenken.

Han

Okee, dan sluit ik je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!