BUP-bestanden afspelen met media player

Gestart door miklin, 15 augustus 2008, 10:33:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

miklin

Hallo,

Ik heb al enkele dagen problemen met het afspelen van BUP-bestanden met Windows media player 11. Voorheen werkte dit prima en plots lukt dit niet meer. Ik heb de player al eens opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft voordoen. Ik weet dat het met ander players wel werkt, maar mijn vriend is nogal gehecht aan zijn media player en zeker omdat het vroeger wel ging. Kan iemand mij aub vertellen hoe ik dit kan oplossen? Want ik heb al rondgekeken op het net maar ik vind maar geen oplossing en de moed begint mij een beetje in de schoenen te zakken! Dus HELP!!!!  :'( 

Han

Het lijkt me sterk dat dit voorheen wel lukte want een bup bestandje is geen video of geluidsbestandje wat je af kunt spelen in mediaplayer. Het is een backup van het inventartisbestandje IFO wat op een dvd staat. Als je dvd speler het IFO-bestand niet kan lezen gaat ie op zoek naar het BUP bestandje. Is de IFO in orde dan wordt de BUP niet gebruikt. Zowel de BUP-bestanden als de IFO-bestanden moeten aanwezig zijn op de dvd anders werkt je dvd niet. (Zie hier voor info.)

DVD bestanden zou je gewoon af moeten kunnen spelen met de mediaplayer, maar niet als je een enkel bup-bestand aanklikt. DVD afspelen in mediaplayer doe je zo:
- Je opent daarvoor je mediaplajer
- gaat in het menu naar "bestand"
- kies de optie "Openen" en er opent een nieuw venstertje
- Je zoekt de plek op waar je DVD staat
- Je selecteert dan alle BUP, IFO én VOB bestanden door er met je muis overheen te slepen
- klik dan op de knop "openen" in dat venstertje en je dvd wordt afgespeeld.

Een enkel vob-bestand kun je wel apart in mediaplayer afspelen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!