[Phishing] Windows 10 mailfraude

Gestart door Josette, 06 februari 2016, 07:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

En mail ontvangen ...staat...

Waarom gratis upgraden naar Windows 10? Verbeterde beveiliging.‏
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Da's onzin. Windows moet je zelf beveiligen. Alle ingebouwde beveiliging wordt door kwaadwillenden gestudeerd en misbruikt.

Ik las een paar dagen geleden dat ze de updates weer anders door onze strot willen gaan duwen.
Iets met windows update. Weet niet meer precies wat want ik zag het op mijn tablet. Wordt een aanbevolen update of zo.
Ik hou mijn windows update goed in de gaten!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Groetjes van Bugs

Josette

 >:( :pissig :knuppel Is niet fijn wakker worden!


Geachte Josette Nouwen,



Inzake uw openstaande schuld hebben we u meerdere e-mail gestuurd, als u niet aan deze vordering voldoet zullen we de vordering verhogen met de wettelijke kosten voor gerechtsdeurwaarders en het Griffierecht, totaal extra €436,54.

Gezien het stadium van uw vordering hebben we voor a.s. maandag, 15-02-2015 om 13:00 een afspraak ingepland om beslag te komen leggen op uw inboedel.

Betaal dus direct, en voorkom deze extra kosten en het beslag op uw inboedel!



U heeft een Windows upgrade gedaan van uw Windows versie op 10-11-2015 om 16:09.

Uw Windows update is automatische door Windows op uw computer geïnstalleerd gezien u daarvoor toestemming heeft gegeven door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden (artikel 8, punt 1.2).

De kosten van uw upgrade zijn inmiddels verhoogd met de wettelijke incassokosten, u dient de openstaande kosten zo spoedig mogelijk te voldoen om nog in aanmerking te komen voor een minnelijk traject.

De kosten voor een eventueel gerechtelijke procedure zullen we geheel verhalen op u, denk voor een standaard procedure aan ongeveer €450,-.



Uw betreffende vordering:

Windows upgrade: €10,99

Wettelijke incassokosten: €37,82

Wettelijke handelsrente: €1,19



Totale schuld: €50,00



We verzoeken u vriendelijk, doch zeer dringend om de openstaande som a.d. €50,00 direct te voldoen aan ons, uiterst zondag 14-02-2016 voor 18:00.

Gezien u aan het einde staat van een minnelijke procedure aanvaarden wij in dit stadium enkel en alleen nog spoedbetalingen via becharge.be

Om het voor u gemakkelijk te maken om te betalen, volgt hier aan stappenplan:



- Ga naar www.  becharge.   be

- Klik op het 'PaySafe Card' logo

- Selecteer '€50,-' als bedrag

- Rond uw betaling af met Bankcontact



Na het afronden van uw betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze code is een bewijs van uw betaling, om uw betaling af te ronden dient u deze code in te vullen op onze website, waarna u een bewijs van betaling zult ontvangen.

Vergeet dit niet, anders verwerken we namelijk uw betaling helaas niet!



Edit door Han: url onklaar gemaakt. We willen niet dat iemand erop klikt en direct naar die site gaat. ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Ik zou er niet van wakker liggen. Het is spam/scam en dit soort dingen verdwijnen direct in de prullenbak.
Groetjes van Bugs

Han

Hoezo niet fijn wakker worden. Als je van slag moet raken van elk spam/scam mailtje dan zit je je verdere leven in een dip.   ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Neen, maar deze blijft aandringen is telkens geblokkeerd! :knuppel :knuppel
Een ander zou schrik krijgen en betalen.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Heb je de afzender geblokkeerd? Ze gebruiken steeds nieuwe emailadressen. Ik blokkeer trefwoorden.
Groetjes van Bugs

Josette

Aha goede tip mercikes ga ik dan
ook eens proberen.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Weeral een mail amai ze houden vol.  :-X
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Zulke mail bounce ik met mijn mailwasher. Dan krijgen ze hem terug met tag "onbestelbaar" en denken ze dat het mailadres niet meer bestaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

http://www.pcmweb.nl/review/mailwasher-spam-filter.html
http://moderators.seniorennet.be/Handleiding/Mailwasher.pdf

Je kunt met mailwasher een mail die naar je toegestuurd wordt bouncen. Daarmee zeg je als het ware dat jouw mailadres niet bestaat. De spam mail gaat dan terug naar de spammer met header "onbestelbaar, mailadres bestaat niet

Maar goed, we dwalen af..., het gaat hier over al dan niet upgraden naar win 10  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

En nu weer deze om zot van te worden.

:knuppel :knuppel :knuppel :knuppel :knuppel

degraafincasso@gerechtsdeurwaarders.be


Geachte Josette Nouwen,



Op grond van artikel 3, lid 1 van de algemende voorwaarden van onze cliënt Windows, vorderen wij directe betaling van het door uw verschuldigde bedrag a.d. €100,-.



U heeft op 03-10-2015 om 15:03 een update aan uw Windows gedaan, het kan zijn dat dit geheel automatische is gegaan.


Op grond van de algemene voorwaarden waarmee u automatische akkoord ging bij het gebruiken Windows vorderen wij daarom betaling voor het verschuldigde bedrag.



We hebben u sinds december meerdere malen verzocht om betaling, helaas bent u in verzuim gebleven, ons cliënt heeft ons daarom verzocht om over te gaan tot vergaande rechtsmaatregelen wanneer u niet betaald voor morgen (06-02-2016).



We zullen uw Windows blokkeren waardoor u geen gebruik meer kunt maken van uw laptop, computer, smartphone en/of tablet, we dwingen via de rechtbank onder het arrondisement van Gent een beslag op uw inkomen en roerende goederen af en blokkeren uw e-mail adres voor verder gebruik.



Om dit te voorkomen dient u de openstaande factuur voor 06-02-2016 om 17:00 te betalen via onze spoed betalings partner PaySafe card Benelux, dit doet u door:



- Ga naar www.    becharge.   be

- Bestel een PaySafe Card met een waarde van €100,-

- Reken deze af met Bankcontact

- Ga naar onze website door hier te klikken



Let op: geef de code door aan ons via onze website, anders kunnen we uw betaling namelijk helaas niet verwerken!




Na betaling ontvangt u een betaalbewijs van ons ter bevestiging.



Onder alle reserves verblijf ik,
Onder hoogachting,



Dhr. Mr. I. Perenboom
Juridische dienst & gerechtsdeurwaarder
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Groetjes van Bugs

Josette

Je zou nog gaan beginnen twijfelen ............... :knuppel :knuppel :knuppel
Heb ik gedaan en geblokkeerd.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!