Info over Windows 8.1

Gestart door Han, 28 juni 2013, 14:41:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Bron: Telegraaf.nl
Datum: 27 jun 2013, 11:39
Door: Gabi Ouwerkerk


Microsoft lanceert testversie Windows 8.1

AMSTERDAM - Microsoft heeft een testversie vrijgegeven van zijn Windows 8.1 software. In de nieuwe versie van het Windows besturingssysteem is de startknop teruggekeerd en heeft de Windows Store een nieuwe uitstraling gekregen.

Microsoft onthulde de testversie gisterenavond tijdens zijn ontwikkelaarsconferentie Build. Topman Steve Ballmer vertelde tijdens zijn keynote dat het bedrijf veel feedback heeft gekregen van gebruikers van Windows 8. De kritiek kwam er volgens de topman vooral op neer dat gebruikers vinden dat er een betere balans moet komen tussen de traditionele desktopervaring en de moderne applicatie-ervaring.
Het resultaat is onder andere de terugkeer van de startbutton en eenvoudigere manieren om applicaties te vinden en te benaderen. Ballmer beloofde ook dat er in de toekomst een snellere Windows uitgavecyclus komt, daarmee verlaat het bedrijf het eerdere beleid om elke drie jaar met een nieuwe Windows versie te komen. Microsoft moet deze stap wel zetten om concurrenten Apple en Google bij te houden.
Het grootste probleem voor Microsoft blijft het gebrek aan ontwikkelaars die apps willen maken voor Windows 8 en Windows Phone, omdat de meeste tablet en smartphone bezitters gebruikmaken van Apple's iOS of Google's Android systeem. Veel ontwikkelaars nemen de moeite niet hun apps geschikt te maken voor het Windows Platform omdat er door de weinige gebruikers geen brood mee te verdienen valt. Microsoft maakte tijdens de Build conferentie bekend dat Facebook wel een app gaat ontwikkelen speciaal voor Windows. Volgens Ballmer zijn er inmiddels bijna 100.000 apps te vinden in de Windows Store. Dat aantal steekt echter schriel af tegen de bijna 1 miljoen apps in Apple's AppStore en een niet veel minder aantal in Google's Play Store.
De testversie van Windows 8.1 is per direct beschikbaar. Deze is vooral interessant voor ontwikkelaars van Windows 8.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bron: www.webwereld.nl
8 jul. 2013 door Chris Koenis



Windows 8.1 eind augustus beschikbaar voor OEM's

De RTM-versie van Windows 8.1 komt eind deze zomer beschikbaar voor Microsofts OEM's. Microsoft brengt Windows 8.1, codenaam 'Blue', eind augustus beschikbaar voor zijn OEM's (original equipment manufacturers). Dat heeft vice president en CFO Tami Reller bevestigd tijdens Microsofts Worldwide Partner Conference 2013 in Houston.

Eind juni kwam de eerste preview-versie van Windows 8.1 beschikbaar voor het publiek. Deze eerste grote update van Windows 8 komt met een grote reeks aan aanpassingen en brengt daarbij ondermeer het bekende uitklappende Start-menu terug.

Goed geluisterd naar feedback
Microsoft heeft daarbij heel goed geluisterd naar de feedback die het massaal heeft gekregen in de maanden na de release van Windows 8, bekende CEO Steve Ballmer tijdens zijn openings-keynote in Houston. Microsoft kiest zoals bekend met meer en snellere updates aan Windows voor een heel nieuw release-schema van zijn OS.

De RTM-versie is de eerstvolgende geplande uitgave van Windows 8.1. Deze moet vervolgens ook snel beschikbaar komen voor eindgebruikers. Alle huidige Windows 8- en Windows RT-gebruikers krijgen de update dan gratis uitgerold. De eerste hardware-apparaten met preloaded Windows 8.1 verschijnen waarschijnlijk rond september op de markt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bron: www.telegraaf.nl
wo 14 aug 2013, 15:29
door Gabi Ouwerkerk


Windows 8.1 is vanaf 17 oktober beschikbaar voor consumenten in de Windows Store als gratis update voor Windows 8. Dat heeft Microsoft zojuist bekendgemaakt.

De update is beschikbaar vanaf 13.00 uur Nederlandse tijd. Ook voor de retail en op nieuwe apparaten is Windows 8.1 vanaf 18 oktober verkrijgbaar.
Een van de opvallendste features die de update brengt is de terugkeer van de startbutton. Ook kunnen gebruikers het besturingssysteem na de update meer naar hun eigen hand zetten en verschijnen er  eenvoudigere manieren om applicaties te vinden en te benaderen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Windows 8.1 is nu echt beschikbaar
- http://www.nrc.nl/tech/2013/10/22/windows-8-1-de-terugkeer-van-de-startknop/

Direct opstarten op je bureaublad kan in win 8.1 zonder truckjes maar simpel met 'm setting:
http://blogs.tijd.be/tzine/2013/10/windows-81-direct-opstarten-met-het-bureaublad.html

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Het was een strijd, maar hier heeft de consument laten weten dat Microsoft ook aan de wensen van de  eindgebruiker rekening moet houden.

Groeten Gert
Locatie: +21.3 NAP

Han

Het is ook belachelijk hoe ze het omgegooid hebben. De setting om te kiezen had er al vanaf het begin in moeten zitten.
Ik ben blij dat het nu wel geregeld is zonder dat je daar truckjes voor uit moet halen.

Morgen krijgen we hier de eerste PC met Win 8 in huis. Ik ben benieuwd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Locatie: +21.3 NAP

Han

Bedankt voor de link Gert.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Met Win8.1 erop is het dik weer in orde. Ik kan nu het meeste weer vinden. Er is nu een soort van startknop waar ik mee doen kan wat ik nodig heb. Ook uitzetten kan ermee. Hij start nu weer op zonder inloggen op mijn bureaublad waar ik snelkoppelingen heb staan van de proggies die ik gebruik. Ik moest wel een nieuwe versie van mijn Image (Acronis True Image) programma aanschaffen. De 2011 versie werkt niet onder Win8. Ze hadden een Halloween aanbieding ervoor die een tientje goedkoper was dan upgraden...., lol

Ik mis wel mijn Win7 gadgets (klokje en zo). Die zijn er niet meer. In Win7 kun je ook geen nieuwe meer downloaden. Wegens beveiligingslekken en dus security issues hebben ze dat afgeschaft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Nee nog niet. Bedankt!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!