mail verzending met OUTLOOK-EXPRESS 6 werkt niet goed

Gestart door averheijden, 23 september 2011, 18:57:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden

Geacht Forum,
De laatste weken heb ik problemen met het versturen van mails met Outlook-Expres 6 met mijn  Laptop met Windows-XP
Trouwens het zelfde verschijnsel op mijn Desktop met Windows –Vista
Bij VERZENDEN krijg ik steeds dit bericht, en het bericht komt NIET in de "VERZONDEN Items" te staan maar blijft in het" POSTVAK UIT staan" , zie onderste beeld

Wel vind ik het vreemd dat daar "in.telenet" staat en niet "uit.telenet"
Druk ik daarna op "Berichten Ontvangen en versturen", komt het wel in" POSTVAK IN" te staan
Elke keer als ik op "VERZENDEN" klik komt het ook weer in "Postvak In", maar blijft hardnekkig staan in "POSTVAK uit"
Weet U misschien een oplossing?
MVG
Alfons




[move]AV[/move]

Han

De naam "in.telenet" lijkt de naam van het mail-account en niet die van de uitgaande server wat een smtp-server moet zijn.

Check eens in je mail-account of het uitgaande (smtp) serveradres nog juist ingevuld is. Via deze link kun je zien hoe je de instellingen voor je Outlook Express bekijkt.
Als het verzenden plotseling niet meer lukt op 2 computers tegelijk dan zou het kunnen zijn dat het serveradres voor het verzenden van mail (smtp server adres) gewijzigd is door je internet provider. Je gebruikt toch wel de mailgegevens van de internetprovider bij wie je ook contact maakt om het internet op te gaan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ik heb je even een screen gemaakt zoals het hier staat.







Succes,
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

averheijden

Geachte Forum Leden,

Het was een storm in een glas water van mijn kant
Nadat ik deze vraag met beelden had geplaatst, zat ik nog eens op dit forum verder te spitten onder e-mails.
En daar las ik van iemand, dat de moeilijkheden met Outlook-Express dikwijls zijn, dat er TEVEEL MAILS in de diverse mappen zitten
En ben toen ook begonnen met die mappen eens grondig onderhanden te nemen en soms uit een map 1500 à 2000 mails te verwijderen
En jawel, alles werkt nu weer perfect

Ik zal de geplaatste beelden verwijdere en mijn excuses voor het ongemak
Vriendelijke groet
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Geeft helemaal nioets Alfons. Het is fijn dat je de oplossing gevonden hebt.  :goed

Ik sluit je topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!