Startmenu in Win8.1 - Classic Shell

Gestart door Han, 05 februari 2014, 20:03:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Er zijn veel programma's die je moet betalen en ook gratis programma's om in Win8 je vertrouwde startmenu terug te krijgen.
Ik heb Classic Shell nu draaien en het ziet er echt top uit!!  Ook in mijn verkenner (explorer) heb ik wat opties terug die er in Win8.1 niet meer waren.
De aanpassing voor Internet Explorer heb ik iet geinstalleerd want die browser gebruik in niet.




Bron : computerworld.nl

Vertrouwd Startmenu's voor Windows 8.1

Classic Shell: http://www.classicshell.net/

Classic Shell is net als Start8 al een tijd beschikbaar en intussen bij versie 4.0 aangeland. Deze speciaal op Windows 8.1 gerichte versie maakt het Startmenu geheel aanpasbaar, voegt extra functionaliteit toe aan Windows Explorer en biedt ook de nodige tweaks voor Internet Explorer, zoals meer knoppen en aanvullende informatie.

Classic Shell laat de gebruiker kiezen tussen drie verschillende stijlen opmaak voor het Startmenu die lijken op de menu's van XP, Vista en Windows 7. Maar Classic Shell gaat verder dan alleen het menu en biedt ook allerlei opties die Windows 8 en de werking ervan zelf aanpassen. Eigenlijk is het een complete (gratis!) toolkit om de interface van het besturingssysteem naar je hand te zetten.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Jij had toch ook zo'n soort programma draaien, Arie?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Heb ook classic shell. Naar volle tevredenheid.

Han

Straks even het startmenu zoals ik het nu heb backuppen. Over 2 maanden komt er weer een update van Windows8.1 die win8 weer gebruiksvriendelijker gaat maken.
Zie: http://webwereld.nl/software/81278-windows-8-1-update-optimaliseert--gewone-pc

Dan ga ik Classic shell even uninstallen om te kijken of de standaard win8 dan voldoet.
Het was best een klusje om mijn startmenu weer netjes te krijgen en ik heb geen zin om dat weer over te moeten doen als naderhand blijkt dat ik het toch weer wil gaan draaien. De backup die het programma bied backupt denk ik niet mijn mappen in het startmenu zelf.

Ik ga even kijken of ik kan uitzoeken hoe ik ook de mappen in het startmenu kan backuppen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nou dat was rap gevonden. Het classic startmenu staat op dezelfde plaats als waar het oorspronkelijke startmenu van andere windows versies stond.

C partitie - gebruikers - AppData - Roaming - Microsoft - Windows :  Daar staat een man die Menu Start heet.
Daarin staat het startmenu zoals ik dat gemaakt heb. Die ga ik dus ook backuppen.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!