Formulier

Gestart door Stofke, 19 september 2002, 01:31:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stofke

Hallo

Bij mijn pronostieksite moet men een formulier invullen, op verzenden drukken en dan komt een pagina die ikzelf instelde met en dankwoord. Is zo'n cgi script die ik van het net haalde. Ik heb nu echter wel een server die frontpage, asp, cgi en dergeljke ondersteund en zou nu graag hebben als men voorbeeld de naam, email, en paswoord invult + de 9 wedstrijden van de voetbal dat, als men dan op verzenden drukt deze ingevulde gegevens nogmaals verschijnen. Dus iets in de trend van : Beste (naam), volgende gegevens zijn met succes vertuurd, en dan daaronder de ingevulde gegevens. Heb al eens zitten zoeken maar 't lukt mij nie echt. Site is gemaakt in frontpage. Hopelijk is het een beetje duidelijk  :-

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Ik heb van cgi-scripten geen verstand. Wat ik wel weet is dat je je cgi-scripten bij je host moet uploaden in een map die door de host geschikt gemaakt is voor het uitvoeren van cgi-scripts. Vaak heet die map in je serverruimte bij je host cgi of perl. Zet je je script in de verkeerde map, dan werken ze niet!

Verder moeten alle gebruikers rechten hebben om het script uit te voeren, wat inhoud dat je via je ftp-programma de rechten zou moeten zetten op "chmod 755".

Om te testen of je cgi-script in op de goede lokatie staat bij je host, en of de rechten erop goed staan kan je onderstaande test uitvoeren, die ik net op internet vond :

Test program
If this is your first attempt at installing a CGI program, you can write a simple test program to check the CGI configuration.
The following program simply prints "Hello World!" in an otherwise empty page on your browser:

Copy it and change the /usr/bin/perl in the first line to the location of your Perl program. Then save it as test.cgi (or whatever convention you use), and set the file permissions appropriately.

To test this, make sure your server is currently running (This will normally be the case if it's your ISP's computer). Then start your browser and enter the appropriate URL to run this test program.

If the test fails, check the Perl location and file permissions again.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Ok Han

bedankt.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Ik heb nog ff bij google gekeken voor inhoudelijke hulp bij het maken van CGI-scripts.
Daar zijn heel veel forums voor te vinden. Hier moet toch haast wel iets bijzitten, lijkt mij  ;)

Succes!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

ok bedankt

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about