Laptop opnieuw installeren lukt niet

Gestart door pc dummie, 14 oktober 2008, 14:18:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Ik wil me laptop opnieuw installeren, ik heb disc to disc recovery en heb dit al eerder met succes gedaan,
maar als ik nu op dezelfde manier de laptop opnieuw wil installeren krijg ik dit scherm:



I.p.v een keuze menu dat ik normaal kreeg.

Ik heb twee keuze mogelijkheden als ik dat scherm krijg

enter=opgeven en esc= annuleren


als ik enter druk start de laptop op de normale manier verder op.
Wat moet ik doen?

Han

Normaal geef je met de optie [Enter] aan waar de recovery plaats moet vinden, dus op welke partitie.
Dat gaat bij jou kennelijk mis en het resultaat is dat de laptop gewoon doorstart in de normale modus.
De recoveryprocedure is dus op de een of andere manier beschadigd geraakt.

Je laptop is nog nieuw dus waarschijnlijk nog onder garantie:
- Wat zegt de winkelier waar je 'm hebt gekocht ervan.
- Heb je al contact gehad met de helpdesk van deze laptop erover?

Ik kan me herinneren dat je problemen met je harddisk hebt gehad.
- was dat met de harddisk in deze laptop?
- zit er een andere harddisk in dan degene waarmee je 'm kocht?
- Heeft je laptop een recovery-partitie nodig voor de recovery-procedure?
  (Als er een andere harddisk in zit dan is die recoverypartitie weg!)
- hoe start je je recovery, met een toetsencombinatie of met een cd/dvd


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Ik heb me laptop een jaar en 2 maanden ongeveer en volgens mij had ik een jaar garantie erop zitten..
Nee ik wil eerst kijken of ik er zelf uitkom en anders neem ik wel contact op met de helpdesk..

Ja klopt het was zo ik had via internet een illegale vista ultimate gekocht en geïnstalleerd, installatie liep goed, alleen toen ik de licentie code invoerde ging het mis die code deed t niet meer en toen kon ik niks meer met me laptop, een kennis is er toen mee aan de gang gegaan...
uiteindelijk deed me laptop t weer.

Zit nog steeds dezelfde harddisc in, de laptop heeft wel een recovery partitie nodig heb ff op google gekeken want in het boekje kan ik er niks over vinden, maar ben bang dat dat niet meer werkt omdat ik in het andere topic las dat je zei dat er een fout in me installatie zat ofzo..

ik start recovery door tijdens het opstarten (als het Acer logo in beeld komt) op alt en F10 tegelijk in te drukken en dan zou ik een menutje moeten krijgen wat ik dus niet krijg...

Heb ook nooit een cd/dvd bij me laptop gekregen.

Han

Je geeft hier geen antwoord op:
CiteerIk kan me herinneren dat je problemen met je harddisk hebt gehad.
- was dat met de harddisk in deze laptop?
- zit er een andere harddisk in dan degene waarmee je 'm kocht?
- Heeft je laptop een recovery-partitie nodig voor de recovery-procedure?
  (Als er een andere harddisk in zit dan is die recoverypartitie weg!)

Je had dus een legaal besturingssysteem. Waarom ga je dan in vredesnaam je legale key invoeren in een niet oem-versie van Vista die je via internet koopt zodat de licentiekey ongeldig wordt?

Je geeft aan dat je het zelf op wil lossen voordat je de helpdesk belt. Hoe wil je dat gaan doen als je licentiekey van Vista niet meer werkt en de recovery niet meer start? De recovery staat op de originele harddisk en alleen voor de vista die dan geinstalleerd wordt is je licentiesleutel geldig. Als er een andere harddisk in zit en de recoverypartitie is weg dan zal je de helpdesk moeten bellen voor een oplossing. Meestal sturen ze je dan 1 of twee dvd's waarmee je de recovery kunt doen en je dus weer je eigen licentiekey in kunt voeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

In dit topic dezelfde mededeling als in je HijackThis log topic: Het blijkt dat het hier gaat om een illegale versie van Windows Vista. Zoals je in onze forumafspraken kunt lezen biedt PCN geen ondersteuning in het geval van illegale software. Als dit soort software niet correct werkt dan kun je te rade gaan bij diegene die je de software gegeven heeft. Je kunt te rade gaan bij de fabrikant van de laptop of bij de leverancier voor het weer werkend krijgen van de recovery. Wij kunnen je daarbij niet assisteren.
Ik sluit ook dit topic dus af.

Ik sluit het topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!