Advies gevraagd over tablet

Gestart door Josette, 11 december 2013, 08:26:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Josette

Goedemorgen,

wij overwegen zo een in huis te halen.
Is dat iets voor ons?

Of wat zijn jullie bevindingen?

Surface 2 van Microsoft.

KLIK HIER MAAR
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Kijk eens rond op een tabletafdeling van bijvoorbeeld de MediaMarkt. Daar heb je alle merken en types. Kijk wat je het beste in de hand ligt. De een is veel zwaarder dan de ander. Dat lijkt me voor jou erg belangrijk. Er zijn veel besturingssystemen. Die jij linkt is er een met Windows8.

Verder is een tablet echt iets persoonlijk. De een zweert bij Apple, de ander bij Android. Ik zou never nooit voor Win8 gaan. Ook dat is een gevoel. Ik weet wel dat de app markt van Android en Apple veel uitgebreider is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Han heeft een Apple, Ik heb een Samsung met Android. Die bevallen ons prima. Het is zoals Han schrijft, het hangt sterk van je persoonlijke voorkeur af. W8 heb ik liever niet op een tablet. Kijk ook even bij Coolblue. Daar kun je de tablets vergelijken en je hebt er ook een keuzehulp.
Groetjes van Bugs

Josette

Amai seffens weet ik het helemaal niet meer!  :D

Ik ken er een deel die met die met Android
niet overweg kunnen.

Maar bedankt al voor de antwoorden.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Android is echt heel simpel. Ga het anders even proberen in een winkel.  ;)
Groetjes van Bugs

Josette

Oké, we gaan straks eens even kijken.

Welke heb jij Bugs, Apple is géén optie.
Kijk:

KIJK EENS?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Ik heb deze, Josette.
Een bere-fijn ding. Heb 'm nu precies een half jaar.
Groetjes van Bugs

Han

Op een tablet zit een prima on-screen toetsenbord. Dat gebruik je voor alles. Een toetsenbord zoals op jou linkjes gebruik je in de praktijk niet. Het maakt een tablet meteen een stuk zwaarder. Ik denk dat je er goed op moet letten dat je voor jou een niet te zwaar tablet aanschaft anders kun je er niks mee omdat je polsen zeer gaan doen.

De android Galaxy Note van Bugs is gemaakt van kunststof en lekker licht. Hij is lekker snel ook.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Hij is inderdaad erg snel door de quadcore processor en er zit ook een stylus bij om te tekenen en schrijven.
Groetjes van Bugs

Josette

Han,

dat externe toetsenbord moet je erbij kopen en dat deed ik niet hoor
maar kan Bugs er ook overal mee online gaan?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Stomme vraag zag nu wifi staan uitvegen.  :D

Maar géén usb aansluiting?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Je verbind de tablet met het oplaadkabeltje aan de usb-poort van je pc. Wil je een extern apparaat aansluiten dan kun je een adapter kopen, maar ik heb dat nooit nodig gevonden.
Groetjes van Bugs

Josette

Oké nog een vraagje, wat is het verschil tussen de jouwe en
Samsung Galaxy Tab 3 ?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Klik maar. Voor het geringe prijsverschil zou ik de Note nemen, sneller en betere specificaties.
Groetjes van Bugs

Han

Je hebt tablets met alleen Wifi waarmee je dus alleen via Wifi een verbinding kan maken. Dat kan thuis en onderweg. Je merkt wel dat ze steeds meer overal vrij WiFi aanbieden. Dat is in het buitenland meer dan hier in NL. Hier moet je overal voor dokken.

Je hebt ook tablets met WiFi + 3g. Als je 3g erbij hebt dan betekent dat dat je er een simkaartje in kunt stoppen en dan ook via prepaid of via een abonnement via een telefoonprovider online kunt.
Ik heb in mijn iPad Wifi + 3g en heb een prepaid simkaartje van T-Mobile.NL erin als in ergens online moet om info te zoeken en er is geen wifi voorhanden. 3g abonnementen voor tablets kunnen vrij duur zijn. Je moet zeker niet met je simkaartje van thuis in het buitenland gaan internetten (duur!!) of je moet daar een speciaal abonnement voor afgesloten hebben.

In Engeland heb ik via een simkaartje van T-Mobile.UK een hele week internet voor 7,5 pound. In Duitsland ook iets dergelijks maar dan uiteraard met een T-Mobile.DE simkaartje. Ga je dus regelmatig de grens over dan is een tablet met 3g makkelijk tot over een paar jaar wanneer vrij WiFi meer algemeen goed wordt
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

 ;)  Ik vond dat niet hahahaha merciekes snelle Bugs.

Han, mercie maar naar het buitenland gaat deze
dame niet meer. Zeker niet voor lang misschien even
net over de streep over.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Citaat van: Josette op 11 december 2013, 13:19:45
Oké nog een vraagje, wat is het verschil tussen de jouwe en
Samsung Galaxy Tab 3 ?

Belangrijkste verschil is dat die van Bugs een quad core processor heeft en 2x zoveel werkgeheugen waardoor hij echt aanzienlijk sneller werkt.

3g heb je dan alleen nodig als je ergens online wilt waar geen internet is. Tablets met Wifi + 3g zijnb duurder dan die zonder 3g.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Mercie, nu alles even laten bezinken.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

 ;D ;D ;D ;D ;D

Gekocht na ons telefoontje. ;)

Ikke die Asus MeMO Pad FHD 10
HIER

En voor het ventje een

Samsung Galaxy Xcover 2

Hier

En nu gaan we spelen, bedankt al voor de hulp.   ;D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette