Winamp 2 + Winamp 3 = Winamp 5

Gestart door Emile, 04 november 2003, 15:51:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emile

Winamp, veel mensen gebruiken dit stukje (gratis) software om hun mp3 bestanden af te spelen.

Al bijna een jaar (18 december) is versie 3 van deze speler uit. Na het proberen van deze versie, zijn veel gebruikers weer overgegaan op de stabielere versie 2.

En dat is ook zeker de makers van Winamp (Nullsoft) niet ontgaan. Zij zijn bezig met Winamp 5 (voorlopige naam). De features van Winamp 3 en de stabiliteit van Winamp 2, als we hun moeten geloven. Natuurlijk worden er ook nieuwe features toegevoegd aan deze versie. Zo is het plan om er een CD-rip (Je muziek die op CD staat in mp3 bestanden te converteren) en een brandoptie. Ook zal je de skins van beide (oude) versies op de nieuwe versie toe kunnen passen.

Ook zal er een video optie ingebakken zitten. (Zit nu ook al in Winamp 2.91) Hoewel je beter je DivX met een andere speler kunt afspelen, want hiervoor heeft het programma meer rekenkracht nodig dan bijvoorbeeld Zoom Player of Windows Media Player.

Een nadeel is dat de pro versie geld gaat kosten... (Hoeveel is niet bekend)

Peroonlijk vind ik Winamp zo makkelijk omdat het juist geen extra  functies heeft dat het juist zo makkelijk maakt.

Als je hem wilt hebben, kun je de Alpha versie hier downloaden.

Han

Ik wacht even rustig af. Versie 3 zou toen ook beter, stabieler e.d. zijn maar vlak na het uitkomen ervan bleek dat de nieuwe versie verre van stabiel was en dat er ook nog een beveiligingslek in zat. Daar hebben we op PCN toen een topic over gehad wat hier te lezen is.

Ik draai hier nog steeds versie 2.80. Da's een versie die geen veiligheidslek heeft en ook geen toeters en bellen. Hij doet wat ie moet doen. MP3's afspelen en af en toe een playlist ermee maken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!