HP PSC 1315

Gestart door john, 18 juli 2013, 04:16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ik heb een z.g. 3 in 1 (printen, kopiëren, scannen). Iets meer dan een week geleden wilde ik een scan maken en kreeg ik de volgende foutmelding op het scherm: Parsing error in file C:\Program Files \HP\Digital Imaging\bin\hpqscloc\1033.xml
Ik print en scan heel weinig. De laatste keer dat ik een scan maakte was 8 april jl.
De printer en kopieer functie doen het nog steeds. Dat de print functie nog werkt, kan ik nog enigszins begrijpen maar het kopiëren ook kan ik even niet volgen; immers dan maakt ie toch een scan van het origineel op de glasplaat om te kunnen printen, of zie ik dat verkeerd!
Ik heb het probleem een week geleden op het HP forum gepost, maar helaas geen reactie.
Wat ik zelf heb gedaan is van de HP website opnieuw de driver gedownload, maar als ik het exe bestand wil openen om daarna de printer opnieuw te installeren, lukt dat niet want het geopende installatie bestand geeft slechts een afbeelding weer maar enigerlei tekst in de de diverse hokjes wat je moet aanklikken om het installatie proces te starten ontbreekt.
Ik heb ook nog een voor dit HP type apparaat de beschikbare patch gedownload en nog een ander prog om fouten op te sporen, maar niks helpt. Kreeg nog wel deze melding: Sorry, could not find required user interface files. Please reinstall scanning software. Ja leuk gezegd, maar dat gaat dan weer niet.
Nu kan ik wel de printer uit Windows verwijderen maar als de installatie dan toch blijft mislukken, heb ik een nog groter probleem want zit ik tevens zonder printer. Goede raad is duur, maar misschien is er toch een oplossing mogelijk. Ik wacht maar even af of er een konijn uit de hoge hoed kan worden getoverd om het op te lossen, onder het motto niet geschoten, is altijd mis :) :).

Han

Heb je al systeemherstel gedaan naar een datum dat de printer nog goed werkte.

Ik dacht dat je inmiddels image software draaide. dan kun je gewoon je werkende image terugzetten, toch?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Systeemherstel gaat slechts terug tot 16 juli. Van de Vista laptop heb ik geen image, wel van de WIN7 notebook, dus helaas pindakaas. Ik begrijp dat je de oorzaak dat ie niet meer wilt scannen ook niet kan verklaren?!

john

Lukt het niet links om dan maar rechts om zo vatte ik het idee op.
Blijkt dat voor dit HP apparaat ook driver en software beschikbaar is voor WIN7 (64bit). Dus op mijn notebook gedownload en installeren. Op het einde van het installatie proces foutmelding, onherstelbare fout opgetreden. HP software gaat zelf een oplossing zoeken voor het probleem, logbestand met foutenconsole gaat online naar HP en per kerende post zo gezegd wordt een herstel progje op de notebook geplaatst. Nou dat doet een hoop maar uiteindelijk word ik niet wijzer. Vreemde is dat de scanner het nu wel doet. Kijk ik via configuratiescherm bij printer, staat ie keurig vermeld, echter wel met een geel driehoekje en uitroepteken, na rechter muisklik op het apparaat verschijnt de mededeling probleem oplossen. De wizzard die dan verschijnt toont veel overeekomsten met het eerder door HP toegezonden bestand. Zoekend op de HP website erkent men dat bij sommige WIN7 configuratie problemen kunnen ontstaan tijdens het installeren van de software; wat heet. Geadviseerd wordt nu om een andere verbeterde versie van driver en software te downloaden en vervolgens te installeren. Deze keer is het bestand 360Mb groot. Is op 10 sec na, totale bestand is binnen, verschijnt de melding download geannuleerd. Wilt u opnieuw proberen. Nou nee, vandaag even geen trek meer. Wat een bagger.
Al met al denk ik niet dat het zinvol is, jou met dit probleem nog langer lastig te vallen, is zo een specifiek HP configuratie probleem.
Zie je het toch anders hoor ik het graag van je en anders lekker het slotje erop.

Han

Zelf heb ik ook ooit zo met een HP all in one printer zitten stoeien. De installatie zetten toen de rechten voor installatie niet goed in het register

Heeeeeel lang geleden gepost (helaas is de link in de post "dead"):
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/121889-HP-PSC-2110-All-in-one-installatie?highlight=Printer
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Op kieskeurig.nl kwam ik dit tegen:

sinds 3 dagen deze printer in mijn bezit een flinke verbetering van wat ik
gewend ben (HP 690c )!

alleen ook ik installatie problemen. kreeg continue de melding toegang tot de
printer geweigerd. en na het wegklikken van dit bericht weer het zelfde
bericht todat ik de printer uitzette....(vreemde was wel dat ik gewoon kon
printen en scannen)
vervolgens de software van de 2510 gedownload ook dit bood geen oplossing maar
bij deze software zit een file genaamd HpRegSecChkFix_v1_2_1 en na het laden
hiervan werkt alles ineens correct!


Probeer de software van de HP PSC 2510 eens. Het is niet de eerste keer dat HP eenzelfde hardware
stopt in een andere kast zodat het een nieuwe printer lijkt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Een paar dagen stil geweest, had er even geen zin in, te meer daar er toch niks te printen of te scannen was.
Vandaag dan de driver gedownload van de PSC 2510. Het bestand geopend om te installeren.
Maar die vlieger gaat helaas niet op. Er verschijnt een mededeling dat de PSC 2510 niet kan worden gevonden. Lijkt me logisch want het aangesloten apparaat is de 1310. Met andere woorden de beoogde truc zal niet gaan lukken helaas.
Wat ik zal doen, ga nog eens heel goed zoeken op de HP site. Heb op het HP forum nog geen reactie gekregen, met andere woorden, daar weten ze het blijkbaar ook niet of geen zin of iedereen met vakantie. Wordt vervolgd...........

Han

Het HPxxxx nummer is het typenummer van de printer en niet van het mechaniek wat erin zit. Onze HP all in one had destijds het mechaniek van een gewone deskjet. De All in one printersoftware gaf problemen maar die van de deskjet werkte prima. Maar goed jammer dat het niet werkte.

Tijd voor contact met HP als een vraag op hun forum onbeantwoord blijft:
http://www8.hp.com/nl/nl/contact-hp/contact.html
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Je opmerking in de 1e zin over het HPxxxx nummer kan aardig kloppen. Ben het hele weekend bezig geweest om het probleem op te lossen.
De link die je gaf van HP is alleen bruikbaar als je HP apparaat nog in de garantie valt. De mijne dus niet meer en dan ben je dus aangewezen op het Engelstalige forum wat tot op heden niet reageert op mijn gestelde probleem.
Maar zoals jij in 2003 heel grappig over jouw HP all-in-one opmerkte, dat hij klopt en hij veegt en hij zuigt, kan ik over mijn HP niet zeggen. Waar het kloppen, vegen en zuigen voor staat is minder belangrijk maar scannen is nog steeds een brug te ver.
Ik heb voor de WIN7 driver op de notebook van de HP website een bestand HPPSDr.exe gedownload, geïnstalleerd en laten uitvoeren. Bij de eerste check gaf ie aan dat scannen pas mogelijk was na een update. Ook die dus gedownload. Bij de 2e check gaf ie OK voor zowel printen (met testafdruk) als voor scannen (waarbij de scan als jpg bestand op de schijf in de daarvoor gekozen map is opgeslagen). Zou je denken, gelukkig, het werkt weer. Dus niet.
Je bent een beetje bekend met HP, nou als je via de snelkoppeling HP solution centre het programma opent, kan je aangeven wat te doen. Nou voordat ik nog een keuze kan maken zegt ie, de verbinding met de HP PSC1315 is verbroken.
Zo kan ik ieder keer wel openen, maar kom geen stap verder. Laat ik dat PPPSDr weer draaien is alles ok. Ik geef het op.
Op de Vista ongeveer zelfde laken aan pak, met dien verstande dat ik enkel kan printen buiten het HP solution centre om want dat werkt niet meer via de snelkoppeling zoals in mijn eerste bericht uitgelegd.
Ik heb getracht je zo goed en kwaad als mogelijk op de hoogte te brengen.

Han

Connect je via je printer met wifi? Sluit hem dan eens direct aan erop met een usb kabel. Kijk dan eens wat ie dan doet.

Mocht je overstappen op een andere all in one, overweeg er dan eens een van het metk Canon. Die printen prachtig, scannen snel en de inkt is een stuk goedkoper dan die van HP.
Je hebt voor alle kleuren losse cartridges zodat je nooit inkt weggooit. Niet alle HP modellen hebben dat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Wifi is niet aan de orde, de printer is direct met een usb kabel aangesloten. Ik heb wel een netwerk bestaande uit de Vista laptop en de WIN7 notebook, waarbij de laptop moet aanstaan, anders werkt het niet.
In een van mijn vorige berichten meldde ik je dat de printer via Configuratiescherm/apparaten en printers weergeven werd getoond maar met een geel driehoekjel en daarin een uitroepteken wat inhield dat er problemen waren. Ondanks het bestandje wat HP toen automatisch op mijn buroblad plaatste, werd er niks opgelost.
Als ik nu weer via Configuratiescherm/apparaten en printers weergeven, kijkt wordt de printer zichtbaar als hp psc 1310 series en.... geen geel driehoekje meer.
Klik ik met de rechtermuisknop dan op de printer, dan scaneigenschappen, scanner testen, komt melding dat de diagnostische test is voltooid. Status van apparaat: gereed. Vreemd, vreemd, vreemd.
Het enige wat ik nogmaals zou kunnen proberen is opnieuw die driver en software, een bestand ter grootte van 360 Mb, opnieuw downloaden omdat het de vorige keer niet helemaal vlekkeloos verliep. Wat denk je hiervan?
Bedankt voor je tip met betrekking tot Canon. Ik print heel weinig, soms minder dan 1 kopie per week om je enig idee te geven. Scannen idem dito. Dus de aantallen spelen nauwelijks een rol. Het is gewoon het gebruiksgemak om in huis te hebben en niet, indien nodig, hiervoor ter plaatse naar zo'n intercafe te hoeven gaan.

Han

Je deelt je printer dus via je laptop over je thuisnetwerk? Sluit de printer eens direct aan op de PC waarmee je deze problemen hebt. Dus niet via je thuisnetwerk printen maar rechtsteeks  via usb van die PC naar printer.

Bij geen driehoek met uitroepteken en melding "gereed (voor gebruik)" zou hij vlekkeloos zijn werk moeten doen. Zet je windows firewall of andere firewall software eens uit en kijk dan of hij naar behoren werkt. Heb je bij de installatie al geprobeerd om je virusscanner tijdelijk uit te zetten?

Wij printen en scannen ook niet zo heel veel meer als vroeger. Het is verdomd makkelijk om je eigen kopieerapparaat in huis te hebben voor als je even een kopie moet maken van een officieel papiertje. Het lijkt me bij de temperaturen van jou omgeving wel belangrijk dat je minstens 1x per week alle kleuren even print om uitdroging van de drie cartridges te voorkomen. Als een van de 3 cartridges een verstopte spuitmond heeft print ie al niet meer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Printer wordt inderdaad gedeeld, maar is standaard met usb altijd op de laptop aangesloten en enkel vanaf de laptop print ik eigenlijk. Ben met het installeren van driver en software op notebook begonnen vanwege het feit dat ik niet meer kon scannen vanaf de laptop. Maar ook al sluit ik de notebook rechtstreeks met een usb op de printer aan, ook dan is printen enkel mogelijk. Scannen gaat wel met de notebook, echter alleen als ik dat progje HPPSDr laat draaien.
Ik ga toch nog een keer driver en software opnieuw downloaden, gebeurt dat zonder foutmeldingen, dan zowel virus scanner als firewall uitzetten bij de installatie en kijken wat dat gaat opleveren.
Dat 1x per week printen om uitdrogen van de printkop te voorkomen, deed ik ook in NL dus hier al helemaal, maar je zal ze de kost moeten geven dit het nalaten en dan na enige tijd er achter komen dat..........te laat.
De wekelijkse printjes (kleur en zwart/wit) zien er altijd goed uit. Deze all in heeft gelukkig maar 2 cartridges (tricolor en zwart).
Ik kom een dezer dagen bij je terug om te laten weten of alles naar behoren werkt of...........

john

Ik wil niet te snel juichen, maar het ziet er naar uit dat de all in one op de WIN7 notebook het nu wel doet. Je weet wel, hij klopt en hij veegt en hij zuigt.
Dus toch het flauw vermoeden dat het eerder gedownloade exe bestand (driver + software) niet helemaal okselfris was om het zo maar eens uit te drukken.
Al blijft het natuurlijk van de vreemde dat ogenschijnlijk alles in orde was.
Wat rest is dat als de all in one op de Vista laptop is aangesloten, scannen nog steeds een brug te ver voor hem is.
Ik heb eerder op de dag een PB gestuurd naar iemand op dat HP forum die me in het verleden ook prima heeft geholpen met de vraag of ie nog eens naar mijn probleem kan kijken. Maar ja, denk dat er dagelijks honderden zo niet duizend of meer world wide gezien berichten op dat forum worden geplaatst van uiteenlopende aard.
Je mag het topic nog enige tijd open laten of gewoon direct slotje erop.
Als de oplossing uit de HP hoek alsnog komt en ik ook weer vanaf de Vista laptop kan scannen, laat ik het je uiteraard weten.
Oh, bij de installatie werd juist geadviseerd om de firewall ingeschakeld te houden maar de anti virus niet.
Han weer bedankt voor alles wat je hebt gedaan mee te helpen dit probleem weer tot een, althans wat betreft WIN7, goed einde te brengen.
Nog een hele fijne dag. Hier al weer meer dan een half uur donker.

Han

CiteerOh, bij de installatie werd juist geadviseerd om de firewall ingeschakeld te houden maar de anti virus niet.
Ik bedoelde firewall even uit om te testen of je huidige installatie er misschien last van had. Bij installatie kun je hem beter aanlaten omdat de installatie dan meteen de rechten in de firewall goed regelt. Ik hoopte dat dat misgegaan was in je andere installatie omdat je zei dat je de connectiemet je printer steeds kwijt was.
Antivirus uitzetten bij een installatie doe ik alleen als er eerder problemen zijn met een installatie. Ik vertrouw installatiebestanden niet zomaar. Zal de eerste keer niet zijn dat er een virus inzit.


Maar...., top dat het nu werkt  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik verwacht uit de HP hoek weinig wat zal kunnen bijdragen bij het oplossen van het scanprobleem met de Vista laptop. Dus zelf maar weer gaan wroeten en zoeken op de HP website en internet. Loop ik tegen info op die meldt dat als de HP software niet naar behoren werkt om te scannen en er geen hardware probleem is (duidelijk niet bij mij want is typisch software matig) dan kan je ook scannen buiten de HP software om via Microsoft Paint. En waarachtig dat werkt; nooit geweten.
Dus probleem is nu al tot 75% opgelost. Wat ik ook zo raar vind, ik kan met geen mogelijkheid de HP software van de laptop verwijderen, niet via de uninstall functie van de HP software en ook niet via Configuratiescherm, Programma verwijderen. Als ik voor die laatste optie kies, blijf het doodstil. Heb taakbeheer geopend en zie nergens enige actie in die richting. Misschien komt dat vanwege het feit dat het een HP laptop is en ze misschien fabrieksmatig een of andere blokkering hebben ingebouwd; of is dat te ver gezocht!?
Op internet kan je progs vinden die toch alles geforceerd kunnen verwijderen, ben even de naam kwijt. Heb dat de laatste keer toegepast op de oude  XP desktop thuis en werkte prima een hele boel zooi toen kwijt geraakt en die draait nog steeds als een zonnetje (bouwjaar 2002). Is geen freeware maar kan je toch dacht ik 2 weken gratis uit proberen. Prog verwijdert niet enkel de app maar alles wat ermee samenhangt tot aan de register sleutels toe en dat laten die uninstal en via configuratiesysteem nog wel eens zitten en moet je handmatig verwijderen.
Voorlopig houd ik mezelf weer even van de straat, want ik wil er nu wel een keer vanaf. Probleem loopt inmiddels al sinds 10 juli, want voordat ik uiteindelijk hier een bericht plaatste, was ik al een week bezig geweest.

Han

Ik scan al jaren via "Paint Shop Pro 7.1". Via de optie "Import - Twain - Aquire". Dat werkt prima. Dat deed ik met de HP all in one en nu ook met de Canon. Het venster wat oppopt als ik ga scannen is met de Canon anders geworden dus ik denk wel dat het een venster is van de canon software. 100% zeker weet ik dat niet.

CiteerProg verwijdert niet enkel de app maar alles wat ermee samenhangt tot aan de register sleutels toe.
En dat allemaal zonder dat je zeker weet dat er niet verkeerde dingen weggesmeten worden.   :ohno
Is Vista op zich al niet gammel genoeg?  :fluiten

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik had je reactie al ingeschat :) :). Ik weet jij bent meer dan huiverig en dan druk ik me gematigd uit bij het gebruik van dit soort progjes. Ik had uit voorzorg al mijn bestanden (Word/Excel, afbeeldingen, enz ) via Syncback op een externe schijf gezet, in geval dat in het ergste geval ik een volledige nieuwe Vista installatie zou moeten gaan doen.
Zover hoefde het gelukkig niet te komen, want er blijkt dus ook een HP software removal tool te bestaan.
Die dus het werk laten doen. Herstart pc en opnieuw de zaak installeren. Nou vergeet het maar. Ik heb de laatste driver versie + software van de HP website. Tijdens het installatie proces volgende probleem: the feature you are trying to use is on a CD-ROM or other removable disk that is not available. Insert the "tray/App" and click ok.
Die heb ik dus niet. Nog geprobeerd met de origineel meegeleverde CD-ROM voor Windows XP, maar daar reageerde ie niet op.
Dan zegt ie op een gegeven moment: an installation package for the product Tray/App cannot be found. Try the installation again using a valid copy of the installation package "Tray/App msi".
Ik snap er geen snars van. Toen ik in jan. 2011 de driver and software van de HP website downloade ging de installatie in een zucht zonder al dit soort meldingen.
Klik ik op het geopende exe bestand voor installatie en software zegt ie: deze software is al op uw pc geinstalleerd. Ik kan dan kiezen uit: 1) verwijderen of 2) app toevoegen.
Kies ik voor verwijderen zegt ie dat het uninstall bla, bla ontbreekt. Een app toevoegen is niet aan de orde.
Dus hele dag bezig geweest, maar heb het gevoel, naar mijn idee althans, dat ik in een vicieuze cirkel terecht ben gekomen.
Hij print nog steeds en via Paint kan ik scannen.
Kan jij hier nog een touw aan vast knopen, anders gooi ik de handdoek in de ring.
Een HP all in one heb je in ieder geval niet voor je lol :hellup :hellup

Han

Nee, ik snap er niks meer van maar als je toch kan printen en scannen via Paint dan zou ik het zo laten als ik jou was.
Zal wel weer een vista dingetje zijn. Ik denk dat je het er maar bij moet laten.

Ik ben niet voor niks huiverig bij clean programma's. Ik heb erg vaak gezien dat Pc's er volledig door van de rel raakten. Je kunt dat soort opschoon acties wel doen maar alleen als je een image hebt waarmee je terug kunt naar de oude situatie, mocht het helemaal fout lopen. Images zijn van onschatbare waarde.

Wij hadden totaal geen problemen met onze HP All in One. We hebben hem destijds weggedaan omdat de HP inkt dermate duur was dat het rendabeler zou zijn om voor alle kleuren een aparte cartridge te hebben. Dan maak je de inkt tenminste op. Nep-inkt gaf geen mooi printresultaat. We kochten toen een Brother all in one maar die printte echt lelijk met strepen. Daarna kwam de eerste Canon all in One die het perfect deed. Helaas zit bij een Canon de printkop niet in de cartridge maar in het apparaat zelf dus toen de printkop stuk ging konden we of een dure printkop bestellen (niet 100% zeker dat dat de oorzaak was dat ie niet meer printte) of een nieuwe kopen waar ook Airprint op zat (voor printen via wifi op tablet). We hebben voor het laatste gekozen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Uit mijn laatste bericht kon je eigenlijk al opmaken dat ik ook ongeveer bij dat punt was aangeland. Alles doet het, wel niet volgens de normale manier, but who cares. Bovendien ga ik er ook geen prestige project van maken, verre van dat.
Ik ga geen lans breken voor het prog Revo uninstaller. Jouw gedachte is vanzelfsprekend 100% safe. Maar alvorens daadwerkelijk een verwijdering van een prog plaatsvindt, wordt eerst een back up gemaakt van het register en een herstelpunt in systeemherstel. Maar ben het me je eens better safe than sorry.
Ik denk ook dat met de Vista laptop de enige oplossing weer zou zijn een schone Windows installatie. Daar heb ik geen trek in, temeer daar ik nu over die andere notebook beschik. Zo lang die Vista laptop niet vastloopt is ie nog steeds bruikbaar voor allerhande zaken.
Han, we zetten er lekker een punt achter. Begrijp dat de temperatuur weer naar tropische waarden stijgt, dus beter het hoofd koel zien te houden.
Nogmaals voor alles bedankt weer. Gooi de boel maar op slot.