PC-Navigator Forum

Overige categorieën => Virussen, Hoax en Anti-Virus programmatuur => Topic gestart door: marloes op 24 februari 2018, 17:21:04

Titel: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 24 februari 2018, 17:21:04
Hoi
mijn abonnement van mijn virusscanner loopt af
En moet er weer 1 kiezen
Heb nu eset maar die doet niet raar met het logboek geeft steeds fout aan dat hij niet alles heeft gescand.
Welke scanner is nog goed
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: Han op 24 februari 2018, 19:53:44
Nod32 is een prima virusscanner.
Welke error krijg je precies. Welke bestanden kan ie niet scannen?

Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 24 februari 2018, 21:19:19
Ga morgen even kijken Han zal hem scannen en noteren
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: Josette op 25 februari 2018, 08:01:27
Wij werken al jaren met Norton
nog nooit een probleem gehad.
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 25 februari 2018, 10:41:40
hij kan verschillende mappen niet openen
zoals app data
Logboek
C:\Users\Marloes\NTUSER.DAT -  kan niet worden geopend [4]
Logboek
C:\Windows\diagerr.xml -  kan niet worden geopend [4]
Logboek
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v3.0\Windows Communication Foundation\SMSvcHost.exe.config -  kan niet worden geopend [4]
Logboek
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-DiskDiagnosticDataCollector%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-FileHistory-Core%4WHC.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-GroupPolicy%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-HelloForBusiness%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-HomeGroup Control Panel%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-HotspotAuth%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-IKE%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-International%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Kernel-Boot%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Kernel-PnP%4Configuration.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Kernel-Power%4Thermal-Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Kernel-ShimEngine%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Kernel-StoreMgr%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Kernel-WHEA%4Errors.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Kernel-WHEA%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Known Folders API Service.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-LanguagePackSetup%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-LiveId%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-MUI%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-MUI%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-NCSI%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-NetworkProfile%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Ntfs%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Ntfs%4WHC.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Partition%4Diagnostic.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-PowerShell%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-PowerShell%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-PrintService%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-PriResources-Deployment%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Program-Compatibility-Assistant%4CompatAfterUpgrade.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Provisioning-Diagnostics-Provider%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-PushNotification-Platform%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-PushNotification-Platform%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-ReadyBoost%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Regsvr32%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Resource-Exhaustion-Detector%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Resource-Exhaustion-Resolver%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-RestartManager%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Security-LessPrivilegedAppContainer%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Security-Mitigations%4KernelMode.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Security-Mitigations%4UserMode.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Security-SPP-UX-Notifications%4ActionCenter.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SettingSync%4Debug.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SettingSync%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SettingSync-OneDrive%4Debug.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SettingSync-OneDrive%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Shell-ConnectedAccountState%4ActionCenter.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Shell-Core%4ActionCenter.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Shell-Core%4AppDefaults.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Shell-Core%4LogonTasksChannel.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Shell-Core%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-ShellCommon-StartLayoutPopulation%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SmbClient%4Audit.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SmbClient%4Connectivity.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SMBClient%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SmbClient%4Security.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SMBServer%4Audit.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SMBServer%4Connectivity.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SMBServer%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-SMBServer%4Security.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-StateRepository%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-StateRepository%4Restricted.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Storage-ClassPnP%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Storage-Storport%4Health.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Storage-Storport%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-StorageSpaces-ManagementAgent%4WHC.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Store%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-TaskScheduler%4Maintenance.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-TerminalServices-LocalSessionManager%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-TerminalServices-LocalSessionManager%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Time-Service%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-TWinUI%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-TZSync%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-UniversalTelemetryClient%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-User Device Registration%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-User Profile Service%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-UserPnp%4ActionCenter.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-UserPnp%4DeviceInstall.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-VolumeSnapshot-Driver%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-VPN%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Wcmsvc%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WebAuthN%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WFP%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Win32k%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Windows Defender%4WHC.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Windows Firewall With Advanced Security%4ConnectionSecurity.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Windows Firewall With Advanced Security%4Firewall.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WindowsBackup%4ActionCenter.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WindowsUpdateClient%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WinINet-Config%4ProxyConfigChanged.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Winlogon%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WinRM%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WMI-Activity%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WorkFolders%4WHC.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-WPD-MTPClassDriver%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-WindowsPhone-Connectivity-WiFiConnSvc-Channel.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\ODiag.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\OSession.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Security.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Setup.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\System.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Windows PowerShell.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft-windows-n..n_service_datastore_31bf3856ad364e35_10.0.16299.15_none_f41abc9ea7242a7d\dnary.xsd -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft-windows-u..tings-windowsclient_31bf3856ad364e35_10.0.16299.125_none_87ede0002e7b81b3\analyticsevents.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft-windows-u..tings-windowsclient_31bf3856ad364e35_10.0.16299.125_none_87ede0002e7b81b3\offlineblocklist.json -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft-windows-u..tings-windowsclient_31bf3856ad364e35_10.0.16299.15_none_9d37b1b334e7fe13\analyticsevents.dat -  kan niet worden geopend [4]
Aantal gescande objecten: 252880
Aantal gevonden bedreigingen: 0
Tijdstip van voltooiing: 10:31:50  Totale scantijd: 209 sec. (00:03:29)
Logboek
C:\Windows\Logs\DPX\setuperr.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Logs\MoSetup\UpdateAgent.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v3.0\Windows Communication Foundation\SMSvcHost.exe.config -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v3.0\Windows Communication Foundation\SMSvcHost.exe.config -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\diagerr.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\diagwrn.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\setupact.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\setuperr.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\UnattendGC\diagerr.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\UnattendGC\diagwrn.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\UnattendGC\setupact.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\UnattendGC\setuperr.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\windlp.state-old.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Panther\windlp.state.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\PLA\System\System Diagnostics.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\PLA\System\System Performance.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\security\database\secedit.sdb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\Logs\edb.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\Logs\edbtmp.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\Logs\tmp.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\684a9c457ca8e58e64ccc7ee0593576c\windlp.state-old.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\684a9c457ca8e58e64ccc7ee0593576c\windlp.state.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\Sysprep\Panther\IE\diagerr.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\Sysprep\Panther\IE\diagwrn.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\Sysprep\Panther\IE\setupact.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\Sysprep\Panther\IE\setuperr.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Application.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\HardwareEvents.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Internet Explorer.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Kaspersky Event Log.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Key Management Service.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Client-Licensing-Platform%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AAD%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Application-Experience%4Program-Compatibility-Assistant.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Application-Experience%4Program-Compatibility-Troubleshooter.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Application-Experience%4Program-Inventory.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Application-Experience%4Program-Telemetry.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Application-Experience%4Steps-Recorder.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-ApplicationResourceManagementSystem%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppLocker%4EXE and DLL.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppLocker%4MSI and Script.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppLocker%4Packaged app-Deployment.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppLocker%4Packaged app-Execution.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppModel-Runtime%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppReadiness%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppReadiness%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppXDeployment%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppXDeploymentServer%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppXDeploymentServer%4Restricted.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-AppxPackaging%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Audio%4CaptureMonitor.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Audio%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Audio%4PlaybackManager.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-BackgroundTaskInfrastructure%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Biometrics%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Bits-Client%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-CloudStore%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-CodeIntegrity%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Containers-Wcifs%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-CoreSystem-SmsRouter-Events%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Crypto-DPAPI%4BackUpKeySvc.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Crypto-DPAPI%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-DeviceManagement-Enterprise-Diagnostics-Provider%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-DeviceSetupManager%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-DeviceSetupManager%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Dhcp-Client%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Dhcpv6-Client%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Diagnosis-DPS%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Diagnosis-PCW%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Diagnosis-Scheduled%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Diagnosis-Scripted%4Admin.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Diagnosis-Scripted%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-Diagnostics-Performance%4Operational.evtx -  kan niet worden geopend [4]
Logboek
C:\Users\All Users\Microsoft\User Account Pictures\Default User.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\store.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\store.vol -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\tmp.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\USS.jtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\Notifications\WPNPRMRY.tmp -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\metastore\edb.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\metastore\meta.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\metastore\meta.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\remotemetastore\v1\edb.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\remotemetastore\v1\meta.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\remotemetastore\v1\meta.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\UPPS\UPPS.bin -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\UsrClass.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\UsrClass.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\UsrClass.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\V01.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\V01tmp.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCacheLock.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c\LocalState\live#3amarloes74_2\main.lock -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c\Settings\settings.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c\Settings\settings.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c\Settings\settings.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\NTUSER.DAT -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\ntuser.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\ntuser.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\diagerr.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\diagwrn.xml -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\Logs\DPX\setupact.log -  kan niet worden geopend [4]
Logboek
Logboek wordt gescand
Versie van database viruskenmerken: 16961 (20180225)
Datum: 25-2-2018  Tijd: 10:28:21
Gescande schijven, mappen en bestanden: Werkgeheugen;C:\Opstartsector;D:\Opstartsector;C:\; D:\
C:\hiberfil.sys -  kan niet worden geopend [4]
C:\pagefile.sys -  kan niet worden geopend [4]
C:\ProgramData\Microsoft\User Account Pictures\Default User.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\swapfile.sys -  kan niet worden geopend [4]

Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 25 februari 2018, 10:41:56
dit is wat hij niet kan openen
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: abbs op 26 februari 2018, 09:31:36
Hallo,

Doe eens "Schijfopruiming" doe ook systeembestanden opruimen meteen erbij.\
Uitleg: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026616/windows-disk-cleanup-in-windows-10

Herstart je pc een doe een online scan:

Download de (http://www.imgdumper.nl/uploads9/5751dc31dd294/5751dc31d90d9-ESET_onlinescanner_v2.PNG) ESET Online Scanner (http://download.eset.com/special/eos/esetonlinescanner_enu.exe) naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
Na het scannen:
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 26 februari 2018, 17:35:30
Dank Abb ga morgenochtend even doen
Heb nu net behandeling gehad van tandarts en veel pijn
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: abbs op 26 februari 2018, 18:22:02
Citaat van: marloes op 26 februari 2018, 17:35:30
Dank Abb ga morgenochtend even doen
Heb nu net behandeling gehad van tandarts en veel pijn
Das niet lekker, doe rustig aan want de scanner kan wel enige tijd draaien voor hij klaar is.
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 27 februari 2018, 11:44:52
Ik heb gescand hij vond 2 bedreigingen
Maar voor ik kon opslaan was pagina weg
Ik ben weer aan scannen hoop dat nu wel,lukt. Duurt 2 uur
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: abbs op 27 februari 2018, 11:48:31
Citaat van: marloes op 27 februari 2018, 11:44:52
Ik heb gescand hij vond 2 bedreigingen
Maar voor ik kon opslaan was pagina weg
Ik ben weer aan scannen hoop dat nu wel,lukt. Duurt 2 uur
Weer met de online scanner?
Want dat hoeft niet meer, liever nu scannen met je eigen Nod scanner.
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 27 februari 2018, 15:52:55
Oke ga ik dat doen
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 27 februari 2018, 21:32:59
Logboek
Logboek wordt gescand
Versie van detectie mechanisme: 16975 (20180227)
Datum: 27-2-2018  Tijd: 20:57:03
Gescande schijven, mappen en bestanden: C:\
C:\hiberfil.sys -  kan niet worden geopend [4]
C:\pagefile.sys -  kan niet worden geopend [4]

C:\ProgramData\Microsoft\Network\Downloader\edb.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\ProgramData\Microsoft\Network\Downloader\qmgr.db -  kan niet worden geopend [4]
C:\ProgramData\Microsoft\Network\Downloader\qmgr.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows\edb.jtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows\Windows.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows\Windows.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\LfSvc\Geofence\GeofenceApplicationID.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\LfSvc\Geofence\S-1-5-18_NonPackagedApp\Geofence.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\swapfile.sys -  kan niet worden geopend [4]
C:\System Volume Information\ISwift3.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\System Volume Information\kliddb.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\System Volume Information\klmeta.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\System Volume Information\klobjdb.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\store.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\store.vol -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\tmp.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Comms\UnistoreDB\USS.jtx -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\Notifications\WPNPRMRY.tmp -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\metastore\edb.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\metastore\meta.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\metastore\meta.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\remotemetastore\v1\edb.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\remotemetastore\v1\meta.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\SettingSync\remotemetastore\v1\meta.jfm -  kan niet worden geopend [4]

Logboek
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\UsrClass.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\UsrClass.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\UsrClass.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\V01.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCacheLock.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c\LocalState\live#3amarloes74_2\main.lock -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c\Settings\settings.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c\Settings\settings.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.SkypeApp_kzf8qxf38zg5c\Settings\settings.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy\Settings\settings.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.WindowsStore_8wekyb3d8bbwe\Settings\settings.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.WindowsStore_8wekyb3d8bbwe\Settings\settings.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\AppData\Local\Packages\Microsoft.WindowsStore_8wekyb3d8bbwe\Settings\settings.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\NTUSER.DAT -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\ntuser.dat.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Users\Marloes\ntuser.dat.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\appcompat\Programs\Amcache.hve -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\appcompat\Programs\Amcache.hve.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\appcompat\Programs\Amcache.hve.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\NTUSER.DAT -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\NTUSER.DAT.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\NTUSER.DAT.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\NTUSER.DAT -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\NTUSER.DAT.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\NTUSER.DAT.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\Logs\edb.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\Logs\edbtmp.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\Logs\tmp.edb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\catroot2\edb.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\catroot2\{127D0A1D-4EF2-11D1-8608-00C04FC295EE}\catdb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\catroot2\{127D0A1D-4EF2-11D1-8608-00C04FC295EE}\catdb.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\catroot2\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}\catdb -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\catroot2\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}\catdb.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\BBI -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\BBI.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\BBI.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\DEFAULT -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\DEFAULT.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\DEFAULT.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\RegBack\DEFAULT -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\RegBack\SAM -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\RegBack\SECURITY -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\RegBack\SOFTWARE -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\RegBack\SYSTEM -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SAM -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SAM.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SAM.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SECURITY -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SECURITY.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SECURITY.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SOFTWARE -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SOFTWARE.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SOFTWARE.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SYSTEM -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SYSTEM.LOG1 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\SYSTEM.LOG2 -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\DataSharing\Storage\DSS.log -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\DataSharing\Storage\DSTokenDB2.dat -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\DataSharing\Storage\DSTokenDB2.jfm -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Notifications\WPNPRMRY.tmp -  kan niet worden geopend [4]
C:\Windows\System32\LogFiles\WMI\LwtNetLog.etl -  kan niet worden geopend [4]
Aantal gescande objecten: 285865
Aantal gevonden bedreigingen: 0
Tijdstip van voltooiing: 21:29:47  Totale scantijd: 1964 sec. (00:32:44)
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: abbs op 28 februari 2018, 10:04:36
Hallo,

Dit zijn allemaal log bestanden, waarschijnlijk zijn die te groot of staan op slot door Windows om gescand te worden.
Ik gebruik Nod niet (is wel en goede scanner), anders zou je als hij is verlopen moeten verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Hoe verwijderen: https://support.eset.nl/kb2788/
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: Han op 28 februari 2018, 10:31:35
Ik gebruik Nod32 wel. Wanneer krijg je die melding. In een popup na het scannen, of open je een logbestand? Ik zie dit niet, op geen van de 4 pc's met Nod32.

Je kunt ook om hulp van Eset vragen. Zeg dat je gescand hebt en dat er veel niet geopend kan worden.
Vraag of dit normaal is. Plak je log in een tekstbestand en sla het bestand op. Stuur dat bestand mee bij je vraag hier: https://www.eset.com/nl/klantenservice/stel-een-vraag/
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 28 februari 2018, 18:07:05
Ik open het logboek omdat hij dat aangeeft. En dan geeft hij aandat hij dit allemaal niet scand.
Ik ga het vragen bij eset Han
Abb ik zal bij jou link ook even kijken
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: abbs op 01 maart 2018, 09:10:37
Hallo,

Je hoeft je hier niet druk om te maken hoor: https://support.eset.nl/kb2155/

Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: Han op 01 maart 2018, 13:26:59
Wat apart is, is dat Nod32 bij Marloes na de dagelijkse scan aangeeft dat ze het log moet controleren.
Er zijn altijd windows systeem bestanden die niet gescand worden maar omdat dat standaard is krijg je daar geen meldingen over.
Wij krijgen dat op geen van de 4 computers die Nod32 draaien. Dat is er één met Win10 en zijn er drie met Win8.

Welke versie van Nod32 heb je Marloes. Dat kun je zien op 2 plekken:
- Als je op het icoontje van Eset wijst wat naast het klokje in de systeemwerkbalk rechts onderin je scherm staat dan krijg je een klein balkje te zien met versie-info.
- Dubbelklik op Eset icon in je systeemwerkbalk. In het venster van Nod32 aan de linkerkant klikken op "Bijwerken". Rechts bovenin zie je welke versie je hebt.

De laatste versie van Nod32 is versie 11.0.195.9
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: abbs op 01 maart 2018, 13:42:55
Citaat van: Han op 01 maart 2018, 13:26:59
Wat apart is, is dat Nod32 bij Marloes na de dagelijkse scan aangeeft dat ze het log moet controleren.
Er zijn altijd windows systeem bestanden die niet gescand worden maar omdat dat standaard is krijg je daar geen meldingen over.
Wij krijgen dat op geen van de 4 computers die Nod32 draaien. Dat is er één met Win10 en zijn er drie met Win8.

Daarom is het aan te raden om eens in de zoveel tijd een spyware scan of een online je systeem mee na te laten kijken.
Gratis Malwarebytes
Eset online scan
Emsisoft Emergency Kit Handleiding[/uirl] (https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=298&t=20144)
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 01 maart 2018, 17:30:25
Ik heb versie 10. Zag ik gisteren
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: Han op 01 maart 2018, 21:01:07
Da's altijd een goed idee als backup. Met detectiesoftware blijf je hoe dan ook altijd achter de feiten aanhobbelen.

Misschien dan ook NOD32 eens helemaal verwijderen en dan de nieuwste versie installeren, Marloes.
Download eerst de installer ervoor van de site van Eset voordat je de huidige installatie verwijderd.
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 03 maart 2018, 17:58:05
Ga ik doen
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 06 maart 2018, 20:48:19
Het blijft zo snap er niks van
Ik heb een andere scanner genomen.
Dus deze kan dicht
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: Han op 06 maart 2018, 22:26:55
Heb je dan ook al contact opgenomen met Eset erover via dat webformulier?
Beetje zonde om je licentiente laten verlopen als er niks loos blijkt, toch?

CiteerJe kunt ook om hulp van Eset vragen. Zeg dat je gescand hebt en dat er veel niet geopend kan worden.
Vraag of dit normaal is. Plak je log in een tekstbestand en sla het bestand op. Stuur dat bestand mee bij je vraag hier: https://www.eset.com/nl/klantenservice/stel-een-vraag/
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: abbs op 07 maart 2018, 09:25:12
Hallo,

Zeker zonde, net zoals Han zegt er is niks aan de hand bepaalde zones kunnen niet mee gescand worden.
Wil je duidelijker antwoord neem contact op met Eset je heb niet voor niks een abonnement.
Eset is en blijft een goede scanner, dus wil je 100% duidelijkheid vul het weiformulier in?
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 07 maart 2018, 11:12:29
Ga dit straks gelijk doen het is zeker zonde
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 07 maart 2018, 14:00:49
zo heb de mail verstuurd naar eset
ben benieuwd
en ik heb een versie 11.0159 er op heb nod32 internet securitie erop gezet en verlengd hij is nu aan het scannen
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: Han op 08 maart 2018, 19:26:46
Ik ken de errors van "Eset Internet Security" niet. Wij hebben alleen de virusscanner Nod32 van Eset.
Afwachten maar wat ze je vertellen. Zoals abbs al schreef kunnen virusscanners sommige systeembetsanden niet scannen. Dat is een normale gang van zaken.
Alleen hoor je daar dan geen melding van te krijgen.

Geef ze desnoods een link naar dit topic. Dan kunnen ze zien waar we het over gehad hebben.
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 08 maart 2018, 21:31:25
Ga ik doen wacht hun reactie af. Heb nog niks gehoord van ze.
Volgend jaar zal ik wel nod32 doen heb denk verkeerde besteld vorige keer
Titel: Re: Welke virusscanner beste
Bericht door: marloes op 09 maart 2018, 17:56:34
Ik heb emisoft laten uitvoeren alles was oke