Keyboard op WIN7 netbook vertoont kuren

Gestart door john, 21 september 2013, 14:51:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ik heb altijd geleerd om auto en vrouw (volgorde is willekeurig gekozen, maar mag ook andersom, lol) nooit uit te lenen. Nou sinds kort kan ik daar ook netbook aan toevoegen. Wat wilt het geval, mijn netbook aan iemand voor een paar weken uit geleend want thuis gebruik ik het weinig of nooit. Kreeg hem terug met de mededeling dat er niet meer op Windows kon worden ingelogd. Even uittesten en idd. als het inlogscherm verscheen en ik het wachtwoord wilde invoeren, kwam ik tot 4 toets aanslagen en verder niet. Nog in de BIOS gekeken, maar daar niks vreemd ontdekt. Dus naar de pc boer waar ik hem had gekocht ter plaatse. Die kwam met de conclusie dat Windows was gecrashed en opnieuw moest worden geïnstalleerd.
Wel, ik was toch al in die shop dus netbook achter gelaten om WIN7 opnieuw erop te zetten. Heb wel de WIN dvd maar aangezien een netbook geen optische drive heeft en ik geen extern dvd station heb, leek me het de meest eenvoudige oplossing.
Haal ik de volgende dag het netbook op krijg ik te horen dat niet alle functies op het toetsenbord nog naar behoren werken. Oplossing of een nieuw toetsenbord (prijzig) of een extern toetsenbord.
Als ik kies voor een extern toetsenbord, moet ik dan in mijn BIOS wat aanpassen of is het gewoon een kwestie van het externe toetsenbord op een USB poort aansluiten en gaan.........of??!!!

Han

Het externe toetsenbord zou meteen na aansluiten moeten werken. Misschien pas na aansluiten en dan opstarten met het toetsenbord aangesloten.

Hebben die mensen die hem geleend hebben vloeistof over het toetsenbord laten vallen. Dat gaat niet zomaar stuk, toch?
Zijn ze niet WA verzekerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb dat na gevraagd of er niet per ongeluk vloeistof op het keyboard is terecht gekomen. Dat werd in alle toonaarden ontkend en dat geloof ik ook wel want de persoon in kwestie heeft geen enkele reden daarover te liegen. In NL zou je wellicht de WA verzekering kunnen aanspreken, maar hier, zo lang er nog bosjes op een motorfiets rondrijden zonder WA verzekering, is zo'n familie WA verzekering een brug te ver. Overigens heb ik voor mezelf ook niet. Wat ik zal doen, morgen naar een pc repair shop gaan, die goed staat aangeschreven en kijken wat hij ervan vindt. Ik laat je het hoe en wat nog weten.

john

Han, even als update voor jou, vandaag de kleine netbook weg gebracht naar die pc repair shop. De shop owner zei dat ie het keyboard kan herstellen en hij geeft er 3 maanden garantie op. Kosten reparatie ongeveer net zo duur als een extern keyboard dus daarom maar de gok genomen, want een los keyboard met zo'n netbook is niet echt ideaal te noemen natuurlijk. Als ik het netbook terugheb, laat ik je na een week of zo wel weten of ie het nog steeds doet ja/nee.

Han

Inderdaad. Met een los keyboard is de functie van een netbook totaal weg. Ik ben benieuwd of het opgelost is. Zo niet dan kun je misschien garantie claimen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Sinds je laatste bericht zijn we inmiddels al weer 2 weken verder, tijd voor een update. Helaas is dit netbook meer dan 2 jaar oud en derhalve garantie termijn verstreken, dus nog iets claimen bij de winkelier enz. heeft weinig zin. Winkelier heeft zo wie zo weinig weinig zin, dat bewees ie door slechts 2 opties te noemen voor herstel nl. keyboard vervangen of een extern. Tot nu toe werkt het keyboard weer naar behoren, wat betekent dat het andere adres waar ik het netbook heb gebracht voor reparatie een iets andere kijk er op had qua know how plus de nodige vakmanschap. Dit topic nog langer open houden lijkt me overbodig, dus slotje erop zou ik zeggen, met dank voor je input.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!