Draadloos netwerk probleem tussen 19.00u en 23.00u

Gestart door Bugelpeter, 01 april 2008, 10:12:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bugelpeter

Help!!

Ik heb een heel vreemd probleem met mijn draadloze internetverbinding. Als ik thuis kom van mijn werk krijg ik probleemloos verbinding, en rond 7 uur 's avonds valt de verbinding weg, om rond 11 uur weer terug te komen. In de tussentijd is het draadloze netwerk wel beschikbaar bij mijn draadloze netwerk adapter, maar kan ik geen verbinding maken.
Nu dacht ik zelf eerst dat het probleem ontstond doordat mijn huisgenoten rond die tijd ook internet gebruiken, en dat het signaal dus gewoon te zwak is, maar ik heb hetzelfde probleem in het weekend als mijn huisgenoten er niet zijn.
Om het probleem op te kunnen lossen moet ik eerst weten waar het probleem precies zit; is het iets softwarematigs, is mijn WLAN ontvanger misschien defect, of ligt het toch aan de sterkte van het signaal van de draadloze router cq. modem?

Jullize zullen vast iets meer details willen hebben, dus hier komen ze: Ik heb een DELL Inspiron 640m met ingebouwde WLAN ontvanger, SP is @home, de draadloze router (en modem) staan op de benedenverdieping bij het punt waar de tv kabel ons huis binnen komt, en ik woon op de 2e etage (maximaal 10 meter van de modem/router verwijderd). Als meer info nodig is hoor ik het graag...

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want het is nogal frustrerend!

Groeten,
Peter

Han

Een softwarematig of hardwarematig probleem en dan alleen tijdens 19.00u en 23.00u, dat lijkt me sterk of je moet in de routersoftware ingesteld hebben dat je alleen een lease hebt en dus verbinding kunt maken buiten die bepaalde uren.

Is je beveiliging wel goed geregeld? Het lijkt alsof er iemand van buitenaf je verbinding misbruikt.
* Welke encryptie gebruik je.
* Filter je op mac-adres?
* Staat je SSID broadcast aan?
* Is je router beveiligd met een eigen wachtwoord?
Info: Een draadloos netwerk beveiligen: Info over encryptie, mac-adres filtering en meer.

Probeer een laptop te lenen (of misschien heb je er zelf wel een) en verbind die eens met een utp kabeltje aan de router als je boven geen verbinding kunt krijgen. Als er niemand van je huisgenoten online zou moeten zijn dan zou je op dat moment maar 1 connectie in de routersoftware moeten zien. Alleen die van de laptop waarmee je op dat moment verbind.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugelpeter

Dank je voor je tip, aan een beveiligingsprobleem had ik nog niet gedacht. Ik zal kort proberen je vragen te beantwoorden:
* Encryptie is WPA-personal, TKIP
* geen idee of op MAC adres gefilterd wordt
* SSID broadcast weet ik ook niet zeker
* Ja, de router is beveiligd met een eigen wachtwoord, maar dat is een vrij eenvoudig wachtwoord
Ik zal eens proberen uit te zoeken of er anderen van ons netwerk gebruik maken.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Peter heeft kennelijk geen problemen meer.
Jammer dat hij geen tijd heeft om dat even te melden.
Lang weekend deze week, dus ik heb wel tijd om hier een slotje aan te hangen.

:locked
Groetjes van Bugs