Naar internet - Internetverbinding valt weg

Gestart door anykoen, 19 november 2007, 16:50:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Bij de bestaande topics heb ik niets kunnen vinden, misschien wel doordat ik niet de goede zoekterm kon bedenken. Dus hier mijn "probleem":
Als ik de pc een tijdje (1/2 uur of langer) niet gebruik, kan ik niet meer naar het internet. Zowel Firefox als IE melden dat ze de site niet kunnen vinden. Na her-starten werkt alles weer.
Het is niet zo erg, maar ik verbaas me over het verschijnsel. Ik heb in de instellingen Firefox gekeken, maar daar heb ik niets kunnen vinden. Wat zou de reden kunnen zijn?

Paul

Paul

Han

Paar vragen Paul:

1) Heb je iets veranderd aan software of hardware waarna dit probleem op is gaan treden

2) Heb je al gekeken of systeemherstel het probleem oplost

3) Als je op dat moment andere applicaties gebruikt die contact moeten maken met internet, lukt dat dan ook niet zonder het herstarten van je PC.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

1) schuldig. Als ik een interessant progje vind, probeer ik dat uit. Ik heb alleen geen idee wat ik de laatste tijd heb geknutseld. Verwijderen doe ik wel altijd op de voorgeschreven manier (alle progs) of (als tweede optie) via het eigen uninstall prog., maar ik weet dat dat geen garantie geeft.
2) Systeemherstel zal ik eens proberen.
3) Alles via internet strand op het niet vinden van de browser.

Kan het veroorzaakt worden door te weinig geheugen?
Er zit maar een bankje in (524?) en wil er deze week een bij-kopen; misschien lost dat een aantal problemen op.

Paul
Paul

Han

1) Het is lastig als je niet meer weet of er een programma bijzat wat invloed kan hebben op je verbindingen

2) Dan eerst maar even kijken wat systeemherstel voor je kan betekenen.

3) Ik bedoel meer de andere programma's die contact maken met internet en niet je browser
Bijvoorbeeld: FTP-programma, Update van bepaalde programma's oa virusscanner en zo.
Als je browser geen contact met internet kan maken, kan je dan bijvoorbeeld nog wel contact maken met de updateserver van bijvoorbeeld je virusscanner?

De hoeveelheid RAM mag geen verschil maken met het al dan niet verbinden met internet.
Dat deed het toch eerder ook niet?
512MB RAM is wel wat aan de krappe kant voor WinXP maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je met de PC doet. Doe je niet veel meer dan internetten, mailen en wat tekstverwerken dan is het voldoende. Voor het bewerken van video en geluid heb je aan de 512Mb echt tekort.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo Han,

Eerst heb ik maar systeemherstel gedraaid. Dat ging ook met wat problemen want de gekozen datum was niet geschikt of zo. Ik heb toen een andere genomen en toen was alles weer goed.

Daarna heb ik schoongemaakt, gedefragmenteerd en allerelei internettroep gewist, zodat de pc weer wat adem krijgt.
Inmiddels heb ik een progje ontdekt waarvan ik denk dat het wel handig is, Glary Utilities. Het zijn hoofdzakelijk Windows-tools die staan gerangschikt en wat uitleg er bij. De freeware-versie is goed genoeg voor een amateur als ik.

Het geheugen zal wel voldoende zijn, maar af en toe moet ik toch wel erg lang wachten en dat lijkt me niet goed voor het functioneren van de pc.

Bedankt weer voor de redding,

Paul
Paul

Han

Fijn dat je je PC weer op de rails hebt gekregen met systeemherstel.  :)

Ik hou niet zo van dat soort onbekende programma's. Ze schonen het register en je harddisk en voor je het weet gooien ze zaken weg die helemaal niet weggegooid mogen worden.
Ik hou het zelf op een Ghost-Image van een stabiele installatie. Gaat er dan eens wat mis dan zet je je image terug en voila het werkt weer. Opschonen doe ik liever zelf.

Als je soms wel erg lang moet wachten en je schoont je PC toch regelmatig dan is wat extra ram inderdaad wel een goed plan. De huidige programma's vragen tegenwoordig ook steeds meer schijfruimte en ram simpelweg omdat de moderne PC's steeds meer schijfruimte en ram hebben. Programmeurs hoeven niet zo zuinig meer te zijn met de resources en programmeren daardoor toch zo langzamerhand wat slordiger.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!