computernaam in netwerk vraagje

Gestart door bjo, 08 februari 2005, 17:19:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bjo

als ik in de router de code die ik van @home invul op mijn router kan ik dan mijn laptop en computer een andere naam geven en dan toch op het internet ?
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Ik begrijp je niet, Bjo.
In de router heb je toch aangegeven welke IP-nummers toegang hebben?
Toch niet op PCnaam?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

nou dat werkt allemaal wel maar als ik met twee computers werk klaagt ie altijd over twee indentieke namen
[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

ik heb het antwoord al gevonden  :goed   deze

Antwoord
  Sluit het kabelmodem met een normale UTP kabel aan op de WAN poort van de (draadloze) router.
Installeer de bijbehorende netwerkkaart in de computer.
Zet het modem aan.
Configureer de TCP/IP instellingen van jecomputer. Dit is in meeste gevallen niet anders dan de configuratie voor een verbinding zonder draadloze router. Je dient er voor te zorgen dat de computer "dynamisch" ingesteld staat.
Lees hier hoe je je computer dynamisch instelt.
Let op! Indien je gebruik maakt van een draadloze router dien je de computernaam (hostnaam) niet op de computer in te vullen maar in de configuratie van de router!
Stel nu de router in. De configuratie van de router verschilt per fabrikant. Kies hieronder de fabrikant van je router.
US Robotics
Siemens
D-link
Hawking
Let op: Het netwerk van @Home is dynamisch geconfigureerd. Afhankelijk van het merk of type router, kies je voor de optie: 'dynamisch/dynamic', 'via DHCP' of 'Cable Modem'. Je router ontvangt nu automatisch een ip-adres. Vervolgens vul je de computernaam in (zie ook punt 4).




Voor specifieke vragen over het instellen van draadloze routers verwijzen wij je naar de handleiding of website van de fabrikant.

Let op @Home biedt GEEN ondersteuning op het gebruik van routers en/of draadloze routers!

[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

kan dus op slot ............thanks  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

Zandman

Top dat je de oplossing hebt bertus
Ik doe het topic dicht
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.