Onbekend programma in ZoneAlarm

Gestart door Cees †, 15 december 2002, 00:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cees †

Heb een onbekend(althans voor mij) programma wat telkens in het programmacontrol van ZoneAlarm verschijnt.
Heb het nu geblokkeerd staan(alle mogelijkheden closed).
Als ik het uit ZA verwijder staat het na een herstart er weer in met de vraagtekens.
Zoeken: negatief
Google: onbekend
Hierna komen de gegevens v/h programma zoals ze in Z.A. staan:

product name      Microsoft(R)Windows NT(tM)operatin......
File name             C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
Version                4.71.2900
Created date       5-5-99 22:22:00
File Size               20 KB
 
AdAware........negatief
Ook Spybot laat het staan.

Cees de Leeuw

Zandman

Dit vond ik terug op een deze site
Als ik het zo lees is het een onderdeel van je windows wat je wel in zap kan doen is geen toestemming geven en kijken of alles naar behoren blijft werken.
----------------------------------------------------
Remote Procedure Call Services. Remote Procedure Call is the feature which enables programs to call each other's publicly declared procedures (programming code) over a network.  From initially being little used under Windows 95/98/ME, RPCSS has now become essential to the proper running of most of the recent versions of network related Microsoft software (Winsocks, Internet Explorer, ICS), thus disabling it or deleting it will result in problems at some point.  Under Windows NT4/2000/XP RPCSS is a crucial part of the design of the operating system and deleting/disabling this program disables the operating system !

Recommendation :
Leave well alone !
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Voor zover ik in de nieuwsgroepen heb gelezen is de enige oplossing wat je nu al hebt gedaan. Laten staan in zoneAlarm en zorgen dat er een roodvinkje bij die optie staat.
Daarmee ontzeg je het proggie toegang tot internet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Cees †

Bedankt
Vermoedde al iets dergelijks toen Norton Utilety's een system-check liet draaien direct nadat ik het uit Zonealarm had verwijderd.....gaf een registerfout aan.
Na herstart toen het weer terug was en alleen geblokkeerd was dat ook weer goed.
Heb dus onbewust goed gehandeld.
 ::) ::)

Cees de Leeuw

Han

Hehe, soms moet je gewoon je instinkt volgen  :)

Trouwens als ik niet weet van een proggiewate het is en het wil het internet op, dan krijgt ie van mij altijd een rood vinkje in ZAP. Tijdens het draaien van je proggies merk je dan vanzelf wel wat er niet wil verbinden met internet.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Cees †

Nu ik nadenk is een waarschuwing niet overbodig!!!!!!!!
Het heeft zich geinstaleerd samen met een door Microsofts-up-date aanbevolen beveiligings-update
Goed van vertrouwen heb ik eens niet eerst goed gekeken wát geinstaleert werd met de up-date.
 :-\ :( :(

Cees de Leeuw

Han

Ik heb hier ook alle beveiligingsupdates geinstalleerd, maar bij mij verschijnt RPCSS.EXE niet in ZAP  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Cees †

Heb ook een servicepack geinstaleerd na een scan bij Ms update.
In de qxxxxxxx updates zat het niet.die waren te groot of te klein.
Die servicepacks instaleren zich automaties ,,,,daar vind ik niks van terug.  :( :( :(

Cees de Leeuw

Han

Ik heb in m'n XP SP1 geinstalleerd. Nog eens extra gekeken maar het staat er niet tussen in ZAP.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Cees †

Mischien is het omdat ik Win98 heb....uit de documentatie van Zandman begrijp ik dat het daar niet standaard inzit en XP het echt nodig heeft om goed te functioneren.
Weet in ieder geval dat ik gewoon de kruisjes erop moet houden in ZA.
Word door zowel LeakTest als Seagate als "Stealth" aangeduid...dus ben r niet. :) :) :)

Cees de Leeuw

Han

Da's mooi geregeld dan.  ;)
Jij bent er niet, en het proggie mag het net niet op.

Problem solved, lijkt mij  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!