Mail komt dubbel binnen

Gestart door Zandman, 11 juni 2002, 20:22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Zandman

Remedy schreef :

Ik zal proberen dit zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

We hebben 2 pc's en allebei Outlook Express. De mail wordt geopend in pc A en desnoods verwijderd. Als OE opengaat in pc B, dan komt alle post nóg een keer binnen, ook de verwijderde. Gevolg: als pc B een tijdje OE niet opent, rollen er een paar honderd mails binnen.
Maar als pc B als eerste de mail opent en verwijdert, dan komt dat dus niet meer op pc A binnen. Snappen jullie het nog?
Hoe kunnen we instellen, dat de post alleen in pc A binnenkomt, maar pc B moet nog wel kunnen versturen indien nodig.

een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Han schreef

Op PC-A is het zeer waarschijnlijk zo ingesteld dat de mail op de server blijft staan na het ophalen.
- Klik in Outlook Express op "Extra" en dan op "Accounts".
- Selecteer het mailaccount waar het om gaat.
- Klik op de knop "eigenschappen"
- Klik op het tabblad "geavanceerd"
- Haal het vinkje weg bij "Een kopie van berichten op de server achterlaten"
Als je dat hebt gedaan dan wordt alle mail die voortaan opgehaald wordt op PC-A direct van de server afgehaald.

Op PC-B kan je als je een pop3-serverinstelling neergezet hebt ook mail ophalen. Als je dat niet wilt kan je misschien proberen om geen pop-server neer te zetten. Ik denk wel dat je daar een foutmelding op zal krijgen.
Voor het versturen van mail vanaf PC-B is er alleen een SMTP-serverinstelling nodig.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Remedy schreef :

Was inderdaad zo ingesteld en ik heb dat nu uitgevinkt. Thanx   ;)
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.