Back-up email vraag

Gestart door Format Arie, 12 januari 2004, 08:49:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Mijn harde schijf is waarschijnlijk haast overleden. Heb nu alles uit outlook express via de pcn special "Backup Email + favorieten" opgeslagen in map backup op D. Daarna heb ik deze map op cd rom gebrand, zodat ik adreslijst en post e.d. terug kan zetten op mijn nieuwe(?) harde schijf. Heb toen even voor de zekerheid het schijfje gecheckt via mijn andere computer. Maar als ik daar kijk naar bijv. mijn post (MSIMN), dan dus geen post zichtbaar maar de melding "Kan outlook express niet starten omdat MSOE.DLL niet kan worden geladen. Iets is dus niet goed, en nog vervelender, zo raak ik dus al mijn post e.d. kwijt. Weet iemand hoe dit op te lossen?
Ik gebruik overigens op die andere computer dezelfde versie van internet explorer / outlook express.

Han

Niks aan de hand Arie. Je map "Outlook Express" bevat alleen DBX bestanden met daarin de mappenstructuur van je outlook en de mappen met daarin je mail. De melding over MSOE.DLL die je krijgt zegt iets over de installatie van Outlook en niets over de kwaliteit van je backup.

Denk eraan !! : Als je de Outlook Express map gekopieerd hebt uit versie 6 dan moet je hem ook terugkopieren naar een versie 6.
Kopieer je 'm terug in een vroegere versie dan krijg je foutmeldingen.

Wat ook belangrijk is is het volgende : Als je een backup op CD gezet hebt dan is die map na het terugkopieren automatisch "Read only". Als je dat zo laat krijg je foutmeldingen in Win98 omdat windows bestanden niet kan openen of ernaar wegschrijven als ze read-only zijn. WinXP heeft daar minder problemen mee maar maak de map voor alle zekerheid daar ook maar leesbaar op onderstaande manier :
- klik op de map met je rechter muisknop.
- Kies "eigenschappen"
- Haal bij "Kenmerken" het vinkje weg in het vakje "Alleen lezen"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Even of ik het goed begrijp:
Als ik hem straks op zelfde versie outlook express terug kopieer, is dus mijn post weer leesbaar, ook al is het nu niet.
Maar nu openen vanaf schijf, krijg ik hem niet zo maar leesbaar.
De map -rechtsklikken- eigenschappen- dan vinkje voor "alleen lezen" weghalen, geeft bij mij als resultaat "Kan de kenmerken voor MSIMN.exe niet instellen". Zie ik iets over het hoofd, of heb ik iets niet goed begrepen?

Dat zichtbaar maken VOOR dat ik de map terug kopieer gaat dus niet. Lukt dat nog NA het terug kopieeren in de zelfde versie van outlook express?
Dit is mijn laatste probleem, alvorens ik op de trein naar breda of eindhoven stap, met heel mijn systeemkast, voor het probleem Harde schijf. Laat ik meteen hun een DVD rewriter inbouwen.

Han

Tja tis heel simpel Arie.

PC1 staat outlook express versie 6 op. PC2 staat ook Outlook Express versie 6 op.
Wil je je mail van PC1 naar PC2 kopieren dan kopieer je de map "outlook express" van PC1 naar PC2. Waar die map staat kun je terugvinden in de " Backup E-mail + favorieten" special.

MSIMN.exe heb je wat de backup betreft geen bal mee te maken. Je backup (de map met dbx bestanden) is puur de data van Outlook Express en MSIMN.exe is een programmabestand. Krijg je daar een foutmelding over dan is de installatie van Outlook Express niet in orde of je probeert in te lezen vanaf een read only medium.

Meer kan ik er niet van zeggen.  :-X


Edit Bugs: Het is inmiddels 16 februari 2004.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!