probleem bij installatie Office 2003

Gestart door Scorpia, 06 november 2005, 16:31:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scorpia

Ik heb windows Xp prof. en bij het installeren van Office 2003 wijst hij er na een tiental seconden op dat er een servicepack deels geïnstalleerd is, en dat dit eerst moet voltooid worden via de microsoft website! Ik kan dus niet verder, en ik zou niet weten wat er al deels geïnstalleerd is aangezien ik nog niets van office, etc op deze pc heb gezet!
Op die pc heb ik ook geen internet, nu ik heb hem al eens verhuist en eventjes via de microsoft webpagina mijn xp geupload, maar dit veranderde natuurlijk ook niks aant probleem, ook heb ik een servicepack gedownload voor office maar dat kan ik natuurlijk niet installeren zonder office eerst te installen

Het zou mij verwonderen moest nog niemand iets dergelijks meegemaakt hebben! Alle hulp is welkom!! :goed

Bugs

Welkom bij PCN, Scorpia. :)

Is het geen melding van Windows XP dat er een servicepack niet geheel is geïnstalleerd? Of is het echt van office?
Kun je de preciese melding geven?
Groetjes van Bugs

Scorpia

Mijne pc staat hier 100km vandaan ma ik ga straks is kijken, dan ben ik daar (op kot)
Ik denk dat het van xp is aangezien er nog geen office opgestaan heeft..

btw: ik ben lange tijd niet meer opt forum geweest en heb mijn useraccount opnieuw moeten aanmaken.. ;)

Scorpia

Dit is de foutmelding:
wat moet ik dan juist downloaden??

Setup has detected an incomplete windows service pack installation on your computer.
Office will not run properly until this update has been completed.

Visit Windows update (websiteadres) to download and install the latest service pack.



Stom dat ie daarom geen office wil installeren, ik heb mijn windows via de microsoftsite geupload, maar hielp niet
wat moet ik dan net downloaden??

Alvast bedankt!

Bugs

Even een vraagje, heb je een legale XP en een legale Office, of een niet helemaal legale?  ;)
Groetjes van Bugs

Han

Welke versie van XP heb je nu draaien. XP SP1 of XP SP2?
Kennelijk gaat er bij jou iets mis met het updaten van je systeem.

Bij ons in NL zijn er duizenden WinXP-SP2 update CD's verspreid. Dat zal in Belgie niet anders zijn.
Je zal er dus best hier of daar een kunnen lenen om de update opnieuw uit te voeren.
Je moet dan wel een legale WinXP hebben anders kan je de SP2 update niet uitvoeren.
Zonder SP2 in je windows kan je Office 2003 niet installeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Scorpia

Wat is legaal? we zijn thuis met verschillende gebruikers van één windows..
Dus Han, als ik je redenering volg heeft niemand met een niet legale windows geen service pack II en dus geen Office 2003.
Ik zal proberen service pack II te installeren vanop CD en hopelijk lukt het dan!
Kun je dit niet legaal downloaden?


Bugs

Als je Windows op één computer hebt geïnstalleerd en je hebt deze gekocht of gekregen mét officieel licentienummer is dat niet illegaal. Diverse gebruikers mogen die Windows gebruiken, zolang het maar op één computer staat geïnstallleerd. Staat het op meerdere pc's met hetzelfde registratienummer dan is dat niet legaal.

Er zullen vast manieren zijn om dit te ontwijken, maar daar houden wij ons bij PCN niet mee bezig (zie punt 1 van onze forumafspraken).
Groetjes van Bugs

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Scorpia

Bedankt!
Ik zal dus mijn computer nog eens verhuizen en op internet aansluiten, kan ik direct de windows valideren en al dan niet het servicepack installeren (staat nu geen service pack op geïnstaleerd)

Deze topic zal dus even stil liggen!

Han

Dan sluit ik het topic voorlopig even af. Stuur Bugs of mij even een PM als je verder wilt schrijven in dit topic,
dan zetten we 'm weer voor je open.

Op verzoek heropend.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Scorpia

Men windows licentie is vervallen  :(

Dus de vraag is: kan ik een andere geldige windows installeren zonder al mijn settings/bestanden kwijt te zijn?

Bugs

Vervallen? Hij vervalt niet, hij is óf geldig, óf niet. Vraagt Windows nu om een licentiekey? In dat geval kun je die gewoon aanschaffen.
Groetjes van Bugs

Scorpia

Toch wel vervallen, hij is uitgereikt aan mijn vader en zen collega's onder een bedrijfslicentie ofzo
maar nu zijn ze van windows verandert en is deze niet meer geldig
Dus kan ik een geldige installeren met behoud van men documenten?

Han

In dat geval gewoon contact opnemen met Microsoft. Na overhandigen van een aantal euro's verstrekken ze je een licentiecode en helpen ze je met het invoeren ervan.




Het is inmiddels 8 januari 2006. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!