Excel probleempje

Gestart door Ad, 14 januari 2016, 00:27:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ad

Sinds een week of twee heb ik Excel 2016, niet dat het nou heel veel anders of beter is dan de vorige, maar het was zo goedkoop dat ik niet kon weigeren (legaal)
Ik heb uiteraard nog niet alle vernieuwingen en veranderingen uit geprobeerd maar wel ik heb nu wel een probleem met een map openen.
ik had bij mijn vorige versie meerdere koppelingen op mijn bureaublad staan die ik nu niet meer meteen kan openen in Excel, ook als ik mail krijg waarin een excel bestand wordt meegestuurd dan kan ik die niet meteen openen door er op te klikken. Ik moet nu eerst Excel openen, het bestand downloaden, naar de map downloads gaan en dan kan ik pas de bewuste map openen. Het lijkt wel of ik als het ware Excel twee keer moet open.

Han

Ik ben niet zo heel uitgebreid bekend met office maar als ik op een office bestand dubbelklik, dan opent meteen het desbetreffende programma.
Dubbelklik op een Word-document opent Word en dubbelklik op een excel bestand opent excel. Dat is hier altijd zo geweest.
Ik draai nu Office 2013.

Bugs zegt net: Kijk even of de koppeling nog goed staat. Klik met je rechtermuisknop op een excel bestand en kijk bij "Openen met"
of excel daar tussen staat. Kies dat voor "Altijd openen met Excel.

Kijk ook even of nieuw gemaakte excel bestanden wél meteen geopend worden in Excel als je erop dubbelklikt.
Met welke versie van Excel zijn de oude bestanden gemaakt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Goedemorgen,

maak eens nieuwe snelkoppelingen.

Euh vraagje waar heb je deze kunnen kopen?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Waarschijnlijk via het werk, Josette. Ik kon software ook goedkoop aanschaffen op een werknemerslicentie.
Office kostte daar maar 22 euro.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Ad

Mijn zoon werkt op een school in den Bosch, (is echt legaal) maar ook echt goedkoop

Ad

Oké met rechts geklikt Excel staat in het lijstje openen met, maar hij reageert hetzelfde. dus Excel opent wel maar het bestand niet, ik moet naar de knop openen en daar mijn bestand nog eens aanklikken. Die oudere bestanden zijn gemaakt met office 2010 en/of 2003.
Net even een bestandje met Excel gemaakt en op mijn bureaublad geplaatst, maar krijg hem niet in 1 keer open.
Nog een ander test gedaan, bestandje met Word gemaakt die opent wel meteen ....... raar?

Josette

En nieuwe snelkoppelingen?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

De meneer in dit topic had hetzelfde probleem.
Lees even door en doe wat hij deed. Een herinstallatie hielp bij hem. Dus helemaal verwijderen en opnieuw installeren vanaf de cd/dvd.

Als je nog onderdelen van een oudere officeversie (outlook?) hebt die ook verwijderen voordat je opnieuw installeert!
!!! Backup wel je *.pst bestand waarin al je mail en contactpersonen zitten!!
Via je accountinstellingen van outlook kun je zien waar op je harddisk dat bestand zich bevind.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Oké, dit ziet er inderdaad uit als een logische verklaring.
Maar mijn Office versie heb ik dus gedownload van een site van de school met een code van mijn zoon, ik heb dus geen cd/dvd.
Ik heb het niet geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat (om fraude te voorkomen) ik slechst 1 keer kan downloaden, hoe kan ik dan toch opnieuw installeren?

Han

Neem contact op met de school van je zoon. Zij kunnen je vertellen hoe een en ander geregeld is.
Als de software via een slim.nl schoollicentie aangeschaft is kun je ook contact opnemen met slim hierover. Bij Slim.nl kun je bijvoorbeeld digitaal kopen maar ook met een CD.
Zij kunnen je ook evt. een nieuw licentienummer geven.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Is inderdaad via slim.nl aangeschaft, ik ben al op zoek geweest naar een exe bestand maar heb het nog niet gevonden.
Tja dan wacht ik maar even tot mijn zoon me even kan bijstaan, het zal moeten met zijn inlogcode denk ik.

Han

Volgens mij mag je via slim met dezelfde licentiecode nog 1x installeren op dezelfde PC.

Bij veelgestelde vragen vind ik het niet terug.
Je kunt ze ook een mailtje sturen: http://slim.nl/Shop/Home/OverSlimnl/Contact.aspx
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Bij slim.nl deden ze er nogal moeilijk over, waarschijnlijk onwetendheid van hun. ik bedoel dus herinstallatie. Maar met de inlog code +installatie code kregen we ons geld terug en daarmee was voor hun de kous af. Maar mijn probleem uiteraard niet, ik heb toen maar gekozen om de office 2016 eraf te halen en de versie 2010 weer terug te zetten die heb ik toch op cd en kan die weer gewoon gebruiken als vanouds. Wel jammer maar het is even niet anders misschien dat ik het over een paar dagen (weken) nog eens probeer.

Han

Mwa geld terug is toch oke? Dan kun je een nieuwe licentie aanschaffen. Bestel nou de volgende keer met cd/dvd.
Dan kun je met dezelfde code nog eens installeren op dezelfde PC, mocht dat nodig zijn. Ik sluit je topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!