windows xp start niet meer op.

Gestart door Alex, 29 september 2005, 15:53:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

met het opstarten van windows het volgende probleem
1eerst heel langzaam
2inpage error p1 000009c en p2 00000003
3 in C:docume~1\alex~1.ajax\locals~1\temp\Werfc3f.dir00\gcasServ.exe.mdmp
4 in c:docume~1\alex~1.ajax\locals~1\temp\Werfc3f.dir00\appcombat.txt.

Dezelfde melding kreeg ik in Soundmaxsysteemtray,Winlogon.exe,Cameramonitor mfc application

C:windows\systeem32\dwwin.exe

Hij starte toen nog wel op maar deed geen virusscanner of andere dingen meer
Ook sloot hij heel langzaam af.

Systeeem herstel doet niets

Nu heeft hij heel even gedraaid maar gaf aan
<windowsroot>\systeem32\ntos krnl.exe
Daarna
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>\windows\systeem32\ntoskrnl.exe

Nu doet safe modus het ook niet meer

Han

..... en booten met je XP cd en kiezen voor repair(R)?
of deze optie : zie punt 2 van deze site.

Wat heb je op deze PC gadaan dat ie ineens al die errors geeft.
Iets geinstalleerd of verwijderd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Alex

Ik heb de nieuwe driver van NRivia gedownload voor de videokaart, meer niet en mijn zoontje heeft op google een afbeelding gepakt voor een werkstuk meer niet  :o

Nee wat je aangeeft doet hij  dus niet, dvd/cd pakt hij niet meer, veilige modus ook niet meer.

Hij geeft aan .    <windows root>systeem32\ntoskrnl.exe.

this file is corrupt or is missing
please re-install a copy of this file

Han

Wat bedoel je met "dvd/cd pakt hij niet meer"??
De bootvolgorde is iets wat in te stellen is in het BIOS. Hij moet in jou geval eerst booten van CD en niet eerst van harddisk. Daar bevind zich de kapotte installatie waar je niets meer mee kunt. Met de CD kan je een poging wagen om die installatie te repareren maar dan moet je PC wel booten vanaf CD.

info van de link die ik je eerder gaf:
Allereerst moet u even de "Bios" induiken. Doorgaans komt u daar door direct na het aanzetten van de computer op de "Del-toest" te hameren (Soms echter een ander toets bv. "F1").
Ga op zoek naar de BOOT-volgorde (meestal A,C,CDRom of C,A,CDRom) en wijzig deze zodanig dat het CDRom-station het éérste bootdevice wordt.
Leg voordat u de Bios afsluit via "Save & Exit" (of F10) en de computer zal gaan herstarten. de XP-CD in de juiste CD-lade en sluit deze.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Alex

Dat doet hij dus niet, wat ik ook doe, hij staat gewoon stil :'(
Ik kom niet verder als hierboven beschreven.

Gelezen je toevoeging ik ga kijken.

Han

Hij staat stil omdat hij opstart van de harddisk wat niet moet.
Heb je in je bios echt de setting staan dat ie moet booten van CD en start ie toch van harddisk dan kan het zijn dat je PC twee cd-rom stations heeft (DVD en brander of zo). Stop de XP cd dan eens in het andere cd-station en boot dan.
Let wel goed op dit:

De computer zal nu proberen te booten vanaf de CD. Er verschijnt de volgende mededeling op uw scherm : "Druk op een toets als u de Computer vanaf cd-rom wilt opstarten". Dit moet u wel snel doen anders zal de computer de CD overslaan en alsnog vanaf de harde schijf gaan opstarten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Alex

Dit wordt geprobeert, want het andere werkte dus niet ;)

Alex


Alex

Hij draait weer, voor zover alvast bedankt Han :goed, maar ik kom zekers terug met vragen, want het probleem zit er dus nog ::), waardoor hij gecrasht is.

Han

Fijn dat ie weer opstart Alex. Stap verder in ieder geval.  :)
Ik sluit dit topic af wat het probleem waarvoor ie geopend werd bestaat nu niet meer.

Vragen over de videokaart kan je kwijt in het forumonderdeel "alle overige hardware"  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!