Waar blijven gewiste bestanden van O.E.

Gestart door Ad, 02 april 2006, 12:28:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Begin januari is er een bestand per E-Mail verzonden en ook weer verbeterd terug ontvangen.
Vervolgens verwijderd. Daarna is de map verwijderde items weer geleegd (doe ik regelmatig)
Je snapt het wel, niet opgeslagen dus. Nou heb ik met "Badcopy" heel mijn schijven afgespeurd maar ik vind het bewuste bestand niet meer, maar ik weet ook niet waar ik moet zoeken.
Nou is mijn vraag, is er een bepaalde map waar O.E. de verwijderde bestanden naartoe "wist" om het zo maar eens even te noemen. Of is er geen redden meer mogelijk.

Han

"verwijderde Items" is de prullebak van Outlook Express.
Als je de mailtjes daaruit verwijderd dan is het echt weg.

Wil je de map verwijderde items backuppen voordat je die leegsmijt, maak dan een kopie van het bestand "Verwijderde items.dbx". Dat bestand bevind zich in de map "Outlook Express" die je inmiddels wel te vinden weet. Zie : Backup je e-mail en favorieten
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Maar ik kan toch ook allerlij bestanden terug vinden, ook al komen die uit de prullenbak. Ik kan met "Badcopy" nagenoeg alles terug vinden, hoe komt het dan dat ik de bestanden van O.E. nergens te vinden zijn.
Worden die dan meteen overgeschreven?

Han

Yep, windows gebruikt vaak ongeveer dezelfde schijfruimte voor bepaalde programma's en zet de data zo min mogelijk verspreid bij elkaar. Gooi je dus "verwijderde bestanden" leeg en komt er nieuwe mail binnen dan zal die vaak op de plek terechtkomen waar je net gewist hebt.
Dat is ook de reden dat je nooit naar een harddisk moet schrijven als je bestanden ervanaf wilt recoveren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Hmmmmm jammer, dan maar eens informeren of iemand anders me nog aan het bestand kan helpen.
En anders heb ik pech, ach een avondje extra werken en ik heb het weer opnieuw, het was alleen maar tekst maar ja............ typen is niet mijn sterkste kant vandaar.
Hij kan wat mij betreft op slot.

Bugs

Groetjes van Bugs