Ongewenst herstelprogamma op pc. (errorsafe)

Gestart door anastacia, 19 februari 2006, 00:32:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anastacia

Hoi allemaal,

Nou vraag ik me af: wat is wijsheid? Of was dit spam? Ook! Ga je ergens een gastenboek tekenen, en krijg je: you're pc has errors take a free scan! Of zoiets. Vervolgens scant ie en het resultaat: meer dan 5000 fouten volgens hun in je pc.Maarja....wil je dat herstelt hebben, dan moet je dus wel even hun product kopen. Ik vraag me af hoor :( Maar dan heb ik een vraag: is het nodig om voor je pc een herstelprogamma te kopen en zo ja welke? Ik doe systeemherstel en draai elke week Ad-aware en CCleaner en doe defragmentatie. Is dat voldoende? Ooit heb ik zo'n geintje eerder gehad, met het gevolg dat de pc naar de knoppen ging, en ik deze dikke 2 weken kwijt was! :'( Wie heeft raad? Dat progamma was dus ongewenst op mijn pc geinstallerd! Ik heb het verwijderd en de pc opgeschoont.

Groetjes Anastacia

Han

Ik zou voor alle zekerheid toch nog maar even de stappen doornemen die in dit topic beschreven staan.
Het lijkt erop alsof je toch wat spyware opgelopen hebt. Dat soort popups met "you're pc has errors take a free scan! Of zoiets." krijg je af en toe wel eens maar het is niet normaal dat je PC dan ook direct gescand wordt en dat er iets op je PC geinstalleerd wordt.

De uitslagen van dat soort popup-programma's moet je overigens met een zak zout nemen.
Ze willen namelijk erg graag dat je hun product koopt en al die vreselijke problemen daarmee oplost  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Hieronder zie je zo'n soort popup. "Aanbevolen" schrijven ze dan heel slim. Jaa ..., aan me hoela  ;)
Niet op ingaan maar gewoon wegklikken bij het rode kruisje rechtsbovenin



Ben je er wel op ingegaan, lees dan even in dit topic onze procedure voor het verwijderen van spyware.

Je bent in ieder geval niet de enige die erin getrapt is. zie hier.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anastacia

Bedankt Han! :)

Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar in het verleden stuurden jullie toch een email, als er een reactie op een topic was? Onwijs veel info hierover, waardoor ik me nu afvraag met al die links, wat ik het beste kan doen :D Alles of wat dan? :)Ga ik me morgen eens in verdiepen, want ik heb ff de rapen gaar vandaag na m'n werk :( Nogmaals bedankt hoor!

groetjes Anastacia

Han

Citaat van: anastacia op 23 februari 2006, 19:40:23
Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar in het verleden stuurden jullie toch een email, als er een reactie op een topic was?
Dat gebeurt alleen als je zelf de notificatie aanzet in dit topic. Het notoficatie-knopje daarvoor zit naast het antwoord-knopje.

Tja wat je wil gaan doen hangt van jou af. Op de links bij google wordt vertleld hoe je errorsafe kunt verwijderen.
Als dat al je spyware is dan ben je daarmee klaar. Wil je zeker weten dat er verder niets loos is loop dan de spywareprocedure van hier nog even door.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anastacia

Het notificatieknopje staat nu aan :) Stomweg niet aan gedacht! :) Bedankt voor de tip.
Ik denk dat ik er zo wel uit kom hoor!

groetjes Anastacia

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anastacia

Yep! :)Ik heb wat kpoietjes gemaakt en bewaard, dus kom ik er nu wel uit :) Nogmaals bedankt!

groetjes Anastacia