Een filmpje op je website zetten

Gestart door minoes, 20 februari 2005, 19:30:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minoes

Ik ben een homepage aan het maken.  Vandaag heb ik ontdekt dat ik ook filmpjes op de homepage kan zetten.  In mijn pc zitten enkele korte filmpjes die ik maakte van de digi.  Ik speel ze af met media player.  Maar het probleem is dat deze filmpjes ontzettend veel Mb bevatten.  Een filmpje van amper 1 minuut en 5 seconden heeft algauw 16,9 Mb.  Ik ben een absolute leek in die dingen.  Maar ik vraag me af of er een mogelijkheid bestaat om deze filmpjes te comprimeren of zoiets.  Op de homepage die ik aan het maken ben heb ik recht op 250 Mb.   Als ik er een paar films op wil zetten zal dat zoals ze nu zijn toch wel veel plaats nemen op mijn site. 
Is het enigzins mogelijk om een filmpje kleiner te maken ofzo ?  Misschien wel een domme vraag maar ik ben nu eenmaal een leek in al die dingen en kan het toch niet laten om vanalles te proberen... al doende leert men zeggen ze toch altijd ?
Mijn homepage maak ik met het programma van Freewebs.  Ik kan dus een filmpje uploaden en kan kiezen tussen drie verschillende dingen :
- embed macromedia flash
- embed video clip
- embed sound clip

Han