GTA 3 mist DLL bestand.

Gestart door Format Arie, 09 juli 2002, 19:10:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Bij kennis GTA 3 geinstalleerd. Opstarten doet game niet, want geeft aan dat hij DLL bestand mist (weet effe zo de precieze letters niet, iets met 32). Heb hem verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, met hetzelfde resultaat.
Ik heb hem bij mij geinstalleerd, en daar opent hij wel. (al schokt hij, maar dat ligt aan mijn te zwakke processor). Bij kennis is tegelijkertijd nog ander probleem, wat misschien niet hier hoort, maar misschien met elkaar te maken heeft. Bij computer afsluiten geeft hij aan "is bezig met afsluiten" maar doet het niet. Moet dus met aan /uit knop. Ik verwachte dat hij dan wel met scandisk zou starten, omdat dit natuurlijk niet de manier van afsluiten is, maar nee, ook geen scandisk. Hij heeft het systeem nog geen 2 weken, en is in ieder geval "zwaar genoeg"
Weet iemand wat ik nog kan proberen voor hem?

Zandman

Met wat voor besturingssysteem werkt de kennis arie en is het spel daar mee compatible
En kom je bij het afsluiten niet voorbij de mededeling windows is aan het afsluiten.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie

Hij draait op w98 se , is een nieuw gebouwd systeem,wat ruim voldoet voor het spel.En wat het afsluiten betreft, ik heb heeeel lang gewacht toen de mededeling "is bezig met afsluiten" kwam, maar toch dus met aan uit knop moeten doen.

Gert

Locatie: +21.3 NAP

Format Arie

Nee Gert.
Aleen bij openen dat hij niet kan openen, omdat hij ...dll32 bestand mist. Rare is, ik heb norton utilities, vond daar in prullebak dit bestand (van eerder verwijderd GTA 3 game), heb dit terug gezet d.m.v. recover, maar nog geeft hij aan bij openen dat hij dit bestand mist.

Gert

Heb je bij het verwijderen de mededeling gehad van gedeelde bestanden verwijderen ja/nee. Windows zegt dan wel dat ze niet in gebruik zijn  :-\
Locatie: +21.3 NAP

Format Arie

Ja Gert, dat kregen we wel, maar ik heb alle gedeelde bestanden laten staan, ook al gaf hij aan dat die waarschijnlijk eraf konden.
En dat dat dll bestand toch in de prullenbak van utillities stond snap ik dus ook niet, want heb deze terug gezet via recover. Misschien van een eerdere verwijdering door die kennis van mij.

Gert

Dat was verstandig, hiermee ontstaan veel fouten.

Moet je eens noteren welk dlletje er gemist wordt, kun je die dan waarschijlijk weer van de windows cd-rom afhalen en terugzetten.
Wel de tekst precies spellen.
Locatie: +21.3 NAP

Gert

Die kennis van jou moet eens ad-aware installeren en alle spyware verwijderen.
Locatie: +21.3 NAP

Format Arie

Dat lukt me morgen wel,want welke wordt heel duidelijk aangegeven. Weet het alleen even niet, omdat ik nu weer thuis zit. Maar waar zet je zo'n bestandje gert? moet je dat downloaden naar de map gta3, of gewoon op de harde schijf?

Gert

Waarschijlijk is het een systeembestand omdat opnieuw installeren geen resultaat heeft gehad.

Onze systeembeheersters kunnen je daar de details wel over geven.
Locatie: +21.3 NAP

Format Arie

sorry???????Je bedoeld Han of Zandman??
Dan wacht ik daar geduldig op.

Han

dll bestanden kunnen in de programma-map horen, maar ook in c:\windows of in c:\windows\system.
Eerst maar er kijken om welke dll's het gaat, dan kunnen we er meer van zeggen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Tjonge jonge wat zijn jullie snel terplekke. Ik kijk morgenavond pas, dus misschien tot dan.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik heb net de tekst van de melding:

Fout bij herstarten van het programma
Kan een benodigd DLL bestand, mss 32 DLL, niet vinden.
OK

dat is het dus.

Format Arie

Intussen heb ik via ander link naar het betreffende DLL bestandje. Aangezien kennis geen internet heeft, heb ik hem gedownloaded, uitgepakt en op floppy gezet. Als ik kennis (morgen?) thuis tref, zet ik deze bij hem erop. Ik neem aan in de map GTA 3. Als ik het fout heb, graag respons. thanks.

Format Arie

En ook natuurlijk dat verhaal klopt weer niet bij mij.
Krijg dat bestandje niet zichtbaar op floppy. Hij zegt 0 bestanden, 1 ontzichtbaar. Ik dacht dat met computer alles makkelijker zou worden?

Han

Zie je andere bestanden die op dll eindigen wel staan in je verkenner, Arie?
Als je je systeembestanden verborgen hebt staan dan zie je een dll bestand niet.
Dat zou "Hij zegt 0 bestanden, 1 ontzichtbaar" verklaren.
Hij is er wel, maar door je instelling zie je 'm niet.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb het bestand hier ook op mijn harddisk staan. Het staat dan steeds in de map waarin ook het spel geinstalleerd staat.
Dan is er toch iets niet helemaal jofel gegaan met het installeren van het spel  :-\

Denk dat er nog wel meer dll bestanden missen. Een dll bestand is een verwijs-bestand. Het verteld de software waar op de harddisk andere bestanden staan. Als deze dan gevonden wordt vraagt ie misschien om de volgende. Soms heb je mazzel en kan je ze zo een voor een aanvullen. Soms lukt dat niet  :-\
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!