Gastaccount downloads zonder toestemming.

Gestart door joepie, 22 juli 2010, 09:38:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joepie

Ik weet niet of deze vraag op de juiste plek staat, maar ga er vanuit dat ie verplaatst wordt als dit niet het geval is.

Mijn vraag is of het mogelijk is om als beheerder van een pc te kunnen bepalen of gastaccounts een programma van het internet mogen/kunnen downloaden, dit wil ik dus niet (ongevraagd) toestaan. >:(

Ook kan iemand ongevraagd een gastaccount aanmaken op mijn pc om dan vervolgens lekker te gaan internetten en allerlei programma's te downloaden. Hiermee wil ik dus voorkomen dat iemand gezellig een programma download zoals bijv. sspro waarmee hij/zij vervolgens al mijn wachtwoorden kan kraken  :o en al mijn aktie's op de pc kan begluren dmv beeldscherm scans die door sspro gemaakt kunnen worden. Leuk programma hoor die sspro maar je privacy is naar de maan als je niet weet hoe je je daar tegen kunt beveiligen...

Han

In je forumprofiel staat dat je nog steeds werkt onder Win98. Da's toch zeker een grapje nietwaar? Dat besturingssysteem staat inmiddels stijf van de beveiligingslekken en is ook al héél lang niet meer te updaten.

Om je vraag te kunnen beantwoorden is het noodzakelijk dat we precies weten welke windows versie je gebruikt met welk servicepack.

Werk je inderdaad nog steeds Win98 dan kan ik je niet verder helpen. Van een 12 jaar oud besturingssysteem kan ik me niet meer voor de geest halen hoe dat zat met accountbeheer. Was toen in ieder geval redelijk ingewikkeld met poledit.exe en aan te maken policies.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

joepie

mm, ja dat was een blond momentje denk ik tijdens het invoeren....heb windows xp home editie...

Edit Bugs: Quote verwijderd. Het is onnodig een bericht te quoten welke boven het bericht van de quote staat. Klik niet op "voeg citaat toe" maar op reageer.

Han

Ik heb je profiel aangepast. Er staat nu dat je XP Home gebruikt. Je schrijft echter nog steeds niet of je servicepacks geinstalleerd hebt en wat je nou eigenlijk precies wil.

Wil je het gast account helemaal uitzetten?
Waar staat deze PC? Op een school of zo? Wie zijn het die de gastaccounts aanmaken en wil je vreemden uberhaupt toegang geven tot je PC?

Er staat online héél veel info met voorbeelden. Wat info die je op weg kan helpen:
- Rechten Gastaccount beperken
- Gastaccount uitzetten
- gebruikersaccounts instellen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Geen reactie meer van de topicstarter. Dus gaat dit onderwerp dicht.
Groetjes van Bugs