Mozilla Firefox wil niet meer opstarten

Gestart door john, 12 december 2008, 10:32:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Heb tijdje in het buitenland gezeten en hoorde na enkele dagen van het thuisfront dat Mozilla niet meer opstartte. Kon het probleem op afstand niet oplossen helaas. Dus pech voor de thuisblijvers. Inmiddels zelf ook weer thuis moet ik ook bekennen dat ik het probleem niet kan oplossen. Wat is er aan de hand; normaal start ik Mozilla via een snelkoppeling op het buroblad, maar dat werkt niet om de een of andere reden niet meer. Ik krijg Mozilla in WIN XP Pro nog wel opgestart via <Start>,<Alle programma's>,<Mozilla Firefox>,<Mozilla Firefox (Safe Mode)>. De Mozilla versie op de pc is 3.0.4. Enig idee wat er aan de hand is?

Han

Hebben ze in je afwezigheid misschien een plugin geinstalleerd die "niet helemaal lekker is"?
Als je "in veilige modus" start, dan start je de browser namelijk op zonder addons.

Start firefox op in veilige modus zoals je hier ziet met firefox.exe -safe-mode en zet een vinkje bij het uitschakelen van de addons. Klik dan op wijzigingen doorvoeren en herstarten. Was een plugin de oorzaak dan zal ie nu wel goed doorstarten. Verwijder dan je geinstalleerde plugins via de menubalk "extra/plugins".
Je hebt zo een rijtje om af te werken.

Ik heb op deze site ook nog een stappenplan gevonden voor als Firefox traag is of instabiel is. Misschien lost dat het probleem op. 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb een vinkje gezet bij het uitschakelen van addons en vervolgens op wijzigingen doorvoeren en herstarten geklikt. Opgelost zo te zien. Zal bij de andere link kijken die je gaf om aan de hand van het stappenplan de "boosdoener" op te sporen. Hardstikke bedankt weer.

Han

Graag gedaan hoor John.   :)
Wel nog even de addons die er nog staan deinstalleren om de verkeerde addon ook te verwijderen. Dan evt. de addons die je wel wil draaien weer vers installeren.

Kan ik het topic afsluiten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!