Na format > operating system not found

Gestart door Dol, 29 oktober 2005, 11:02:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dol

Hallo,

Na een format van de hd van mijn laptop krijg ik deze mededeling als ik wil booten van een bootdisk : operating system not found.
Ook kom ik niet meer in dos.
En in de bios wordt de hd niet gevonden.
Ik heb ook al geprobeerd om in de bios de startup te veranderen in de rom, en dan de win2000 cd-rom erin te doen,win2000 gaat dan netjes installen, maar ik blijf de melding houden dat er geen hd gevonden is.

Ik ben bang dat mijn HD het begeven heeft, is er een mogelijkheid om dit na te kijken ?

Wat mij direct op de volgende vraag brengt:
Stel de HD is stuk, kan ik dan een extern hd aan de laptop koppelen en dan de laptop weer gebruiken, ondanks dat de hd in de laptop stuk is ?

Alvast bedankt voor de antwoorden  ;D

Han

Graag wat meer info :

- Merk en type laptop
- Waarvoor deed je een format...., gaf je harddisk voordien al problemen?
- Had je software draaien om de harddisk te laten herkennen?
- Welk merk harddisk zit erin. Je kunt bij fabrikanten van harddisk een tool downloadfen voor diagnose

Wat je externe harddisk vraag betreft. Je kunt de interne harddisk simpel laten vervangen als die van jou defect blijkt te zijn.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Dol

Hoi Han,

Graag wat meer info :Mijn antwoorden

- Merk en type laptopHP omnibook 6100
- Waarvoor deed je een format...., gaf je harddisk voordien al problemen?
Nee format was gewoon even alles opruimen, dus weer met een schone pc beginnen....dacht ik
-Had je software draaien om de harddisk te laten herkennen?Nee
- Welk merk harddisk zit erin. Je kunt bij fabrikanten van harddisk een tool downloadfen voor diagnoseTravelmate van IBM maar kan geen diagtool ervoor vinden, de enige die te downloaden is, is er een die alleen na een opstart disk in dos werkt en daar kom ik ook niet meer in.

Wat je externe harddisk vraag betreft. Je kunt de interne harddisk simpel laten vervangen als die van jou defect blijkt te zijn.Ja dat weet ik, maar een externe vind ik wel zo handig, maar kan dit ???

Bedankt !!!

Eroxnox

Citaat van: Dol op 29 oktober 2005, 18:21:25

Wat je externe harddisk vraag betreft. Je kunt de interne harddisk simpel laten vervangen als die van jou defect blijkt te zijn.Ja dat weet ik, maar een externe vind ik wel zo handig, maar kan dit ???


dit hang af of je in de bios kan aangeven dat je pc moet booten van een usb apparaat....mijn mening: denk niet dat het wil met die laptop :huh
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Citaat van: Dol op 29 oktober 2005, 18:21:25
Travelmate van IBM maar kan geen diagtool ervoor vinden, de enige die te downloaden is, is er een die alleen na een opstart disk in dos werkt en daar kom ik ook niet meer in

De diagnosetooltjes draaien niet op het OS systreem wat op de harddisk staat. Als de PC niet meer wil opstarten van de harddisk dan moet je immers ook die diag-tool kunnen draaien, nietwaar. Die diagnosetools draaien vaak onder PC-DOS, direct vanaf de diag diskette/cd.
Als het IBM diagnosetooltje ook niet draait dan zie ik het somber in. In je BIOS staat de opstartvolgorde op diskette als eerste opstart-device ingesteld?

Al op de site van HP gekeken in de FAQ van de betreffende laptop?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Dol

Citaat van: Eroxnox op 29 oktober 2005, 18:59:04
dit hang af of je in de bios kan aangeven dat je pc moet booten van een usb apparaat....mijn mening: denk niet dat het wil met die laptop :huh

Deze optie usb device zie ik idd niet staan in de bios .....


Citaat van: Han op 29 oktober 2005, 19:16:01
De diagnosetooltjes draaien niet op het OS systreem wat op de harddisk staat. Als de PC niet meer wil opstarten van de harddisk dan moet je immers ook die diag-tool kunnen draaien, nietwaar. Die diagnosetools draaien vaak onder PC-DOS, direct vanaf de diag diskette/cd.
Als het IBM diagnosetooltje ook niet draait dan zie ik het somber in. In je BIOS staat de opstartvolgorde op diskette als eerste opstart-device ingesteld?


Al op de site van HP gekeken in de FAQ van de betreffende laptop?

Ik zal beide even gaan doen ( morgen ) bedankt voor zover ......

Dol

Sorry voor deze late reactie, maar door omstandigheden heb ik niet eerder weer iets aan de laptop kunnen doen.

:-\ Ik heb inmiddels een nieuwe harde schijf gekocht, maar helaas ook deze wordt niet in de bios gezien .....
en ik blijf deze melding krijgen bij het aanzetten van de laptop:

PXE-E61 : media test failure check cable
PXE-MOF : exiting intel PXE rom

Tips voor wat ik nu nog zou kunnen doen zijn meer dan welkom  ;D

Han

Heb je nog een handleiding van deze laptop? Vaak is het zo bij oudere modellen laptops dat als je hardware vervangt, dat je dan een tooltje moet draaien om de hardware bekend te maken.
Voldoet de harddisk aan de eisen voor deze laptop of het je er zomaar een gekocht.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Dol

Nee ik heb geen handleiding het is een HP omnibook 6100 1000MHZ, de bestaande HD was 20 gig , de nieuwe is 40 gig.
En zowel met de oude als met de nieuwe hd geeft hij dezelfde melding ???
Ik heb bij HP ook de hele site al nagekeken maar kan absoluut geen antwoord vinden, de bios instellingen heb ik precies overgenomen van de hp site, dus daar kan het probleem volgens mij niet aan liggen.



Edit Han : Blauwe kleur letters wederom verwijderd, lees even dit bericht.

Han

Dan maar even contact opnemen met de helpdesk van HP.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Dol

Citaat van: Han op 22 november 2005, 19:15:43
Dan maar even contact opnemen met de helpdesk van HP.

:o Aangezien de garantie afgelopen is neem ik aan dat HP mij niet meer helpt ........

Han

De garantie voor fysieke service is voorbij maar dat betekent niet automatisch dat je de helpdesk niet mag bellen.

Wil je geen berichten met blauwe letters maken. Zie bericht van mij hierboven!

Edit Bugs: Het is inmiddels 02 januari 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!