opnieuw installeren windows xp

Gestart door zaky, 19 april 2005, 12:42:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zaky

Hallo
Na het opnieuw  installeren van windows xp kan ik niet meer aan mijn persoonlijke map.
Bestaat er een manier om dit toch nog op te lossen.
groeten

Han

We willen je best helpen maar kan je wat meer informatie geven?

- Hoe geinstalleerd (Fat32 of NTFS)
- Hoe heb je geinstalleerd. Over de oude versie heen?
- Waarom heb je geen backups gamaakt voordat je opnieuw installeerde.
 
Als je WinXP op NTFS installeert dan staan er rechten op je persoonlijke map.
Ga je dan opnieuw installeren dan heb je geen rechten meer en kom je er nooit meer in.
 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

zaky

Geinstalleerd NTFS
Ja Over oude versie
Kon oude windows xp niet meer opstarten
Bestaat er geen enkel programma om via disk a op te starten,zodat ik mijn persoonlijke map nog kan redden.

Han

Voor zover ik weet niet maar ja ik weet niet alles hé  ;)
Of je nou opstart vanuit je nieuwe Windows of vanuit je A-drive het blijft NTFS met rechtenstructuur.

Heb je hetzelfde administrator account aangemaakt.. zelfde wachtwoord?
Dan met rechts klikken op de map voor de eigenschappen en op tabblad beveiliging de rechten overnemen van die bestanden

Je kunt als 2e optie (maar daar zit enig risico in) met Partition Magic (versie 8 of hoger) de schijf waar de info opstaat omzetten van NTFS naar FAT32. Dan kan je er weer bij.
Als je de C schijf (waar windows opstaat) omzet van NTFS naar FAT32 dan zal je je andere partities waarschijnlijk niet meer kunnen benaderen. Maak voordat je dat doet dus backups van je belangrijke bestanden!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

zaky

Ik heb het kunnen oplossen
1 rechts klikken eigenschappen,beveiligen,geavnceerd,eigenaar,nieuwe eigenaar dan ok klikken.
2 weer rechts klikken eigenschappen,alles aanvinken,toevoegen,geavanceerd,nu zoeken,gebruikers verschijnen en nu huidige gebruiker aanklikken,tweemaal ok,toepassen en ok.
Zo kan ik terug in mijn vorige mappen.
Alvast mijn dank

Han

Fijn dat het opgelost is  :goed

Ik sluit het topic af. :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!