Opstart probleem

Gestart door jeanette1970, 14 juni 2004, 17:18:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeanette1970

Ik een nieuwe pc, helemaal happy, en na 2 dagen alweer ellende. Ik heb onboard geluid, maar wilde er een soundblaster live inzetten, en de onboard in de bios uitschakelen, maar (bleek achteraf) m'n toetsenbord werkt niet lekker, dus lukte het niet in de bios te komen, dus de soundblaster maar weer verwijderd. De pc is niet helemaal nieuw, en er zat geen nieuwe windows installatie op, dus wilde ik dat ook meteen nog ff doen. Druk op f8 indien accoord staat er dan en voila, toen begonnen de problemen dus pas goed. die toetsen werkten dus niet. En inneens deed de pc helemaal niets meer!!! Toen de HD eruit gehaald en in een andere pc gezet, daar een nieuwe xp versie erop gezet en de HD weer in mijn pc.........en nu start de pc dus niet meer op, je hoort de HD heel ffies ratelen(2 sec) en de fans draaien wel, maar da's dan ook alles. Helluppppppp!!!!

Han

Het installeren van XP op die harddisk en dan de HD weer terugplaatsen kan alleen als die andere PC exact hetzelfde is.
Is dat niet zo dan worden er tijdens de installatie allemaal drivers voor hardware geinstalleerd die niet nodig zijn en de drivers die wel nodig zijn wordt niet geinstalleerd.

Het lijkt me zinnig om als eerste een goed werkend toetsenbord aan te sluiten op die PC. Dan bij het booten even de BIOS in om te kijken of hij op kan starten vanaf CD-rom. kan dat dan kun je zonder al teveel moeite XP installeren. Tijdens installatie geef je dan aan dat de bestaande versie van XP verwijderd moet worden. Doe je dat laatste niet.... dan wordt het een bende op je harddisk  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Ok, heb er een ander toetsenbord achter gedaan, maar de pc start gewoon niet op? Dus in de bios komen lukt niet....

Han

Zitten het kabeltje van de HD goed aangesloten.
Rode streepje op de cable moet op de 0-pin zitten op het moederbord en doorgaans op de harddisk aan de kant waar je de power aansluit.

Zie of hoor je wat als je 'm probeert te starten.
Hoor je piepjes o.i.d. Zo ja hoeveel en zijn die piepjes kort of lang van toon.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Ik hoor geen piepjes, je hoort de hd zo'n 2 seconden  en dan niets meer....

jeanette1970

Daar ben ik weer ff, pc doet het weer, kreeg een tip om de stroom er een half uur af te laten en dan weer aan te doen, dus dat werkte!! Vraag me niet waarom want dat boeit me ff niet haha. Nu weer opnieuw xp geinstalleerd, maar heb een versie zonder service pack 1, en nu werkt dus nog niet alles. een usb controller en m'n (onboard)geluid niet. Kun je van moederborden ook nieuwe drivers ophalen? En zoja, waar vind ik dan wat voor een moederbord ik heb? Alleen in de kast zelf, of kan ik dat ook ergens anders vinden, zodat ik niet de hele kast weer open moet schroeven....

Han

Een niet werkende PC een half uur uitzetten.... en dan werkt ie weer?? Ik vind het eerlijk gezegd een vaag verhaal. Als die tip komt van degene die je de PC verkocht heeft dan zou ik toch bij mezelf te raden gaan. Deze tip werkt alleen als er iets oververhit is en dus als er hardwarematig iets niet in orde is met die PC.

Je kunt SP1 van WinXP gewoon downloaden en installeren via windows update.

Als je een PC koopt dan hoort daar een boekje bij te zitten waarin de specificaties van het moederbord staan. Heb je dat boekje niet vraag dat dan alsnog aan de verkoper. Heeft die het niet dan zal je op het moederbord naar de gegevens moeten zoeken. Die gegevens tik je in bij www.google.com en dan is het verder zoeken geblazen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Uit je DVD-speler vraag begreep ik dat je PC weer in orde is??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Nou, in zoverre in orde, dat die usb controler het nog niet doet omdat ik SP1 wel kan dl maar niet kan installeren. (verkeerd xp cdtje van iemand gekregen)
Maar je mag dit topic afsluiten, bedankt voor de hulp, ik leer iedewre keer weer meer. Groetjes :-*

Bugs

Ik begrijp hieruit dat die XP cd niet legaal is?
Dan sluiten we dit topic zeker af.
Groetjes van Bugs