service pack 3 kan ik niet verwijderen

Gestart door bas1984, 27 oktober 2010, 17:33:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas1984

Ik heb een computer met een door de fabrikant geïnstalleerde versie van Windows XP. Omdat ik alles wil formatteren en opnieuw Windows wil installeren via een Recovery disk, moet ik eerst alle upgrades verwijderen, en dan met name Service Pack 2 en 3.

Volgens de handleiding moet ik dan naar het overzicht 'Software' gaan, klikken op 'Windows Service Pack 3'. Er zou dan een optie moeten komen dat ik het kan 'wijzigen/verwijderen'.

Het vreemde is dat ik Service Pack 3 niet kan verwijderen op deze manier. Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Han

Hoi Bas, welkom op PCN Forum.

Waarom moet je eerst de servicepacks verwijderen als je de partitie gaat formatteren?
Servicepack 3 is alleen te verwijderen als het nog vermeld staat in configuratiescherm-software.
Je klikt dan het pack aan en kiest voor verwijderen.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bas1984

Beste Han,

Als ik de Recovery CD erin doe en Windows opnieuw wil installeren, dan verwijdert die automatisch de oude versie. Hiervoor moet ik Windows dan wel terugbrengen tot zijn orginele vorm en moet ik dus alle updates verwijderen.

Het vreemde is, dat ik Service Pack 3 niet kan verwijderen, omdat de optie 'verwijderen' ontbreekt. Hij staat dus wel in de Software lijst vermeld.



Han

Windows zal nooit meer in zijn oude vorm terugkeren, ook niet na het verwijderen van SP3. Het is dan daarna maar zeer de vraag of je daarna ook SP2 kunt verwijderen.
Ik zou in jou geval even contact opnemen met de helpdesk van de fabrikant van de computer en vragen hoe te handelen. 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Groetjes van Bugs