Foutmelding na installeren + verwijderen XP/SP2

Gestart door ZaraV, 06 juli 2005, 13:25:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ZaraV

Na updates en installeren van SP2 functioneerde mijn toetsenbord niet meer. Na handmatig verwijderen (telefonisch advies microsoft) van SP2, doet mijn laptop het niet meer.  (mijn toetsenbord nu wel weer, maar ja...)

Automatisch verwijderen lukte niet vandaar dat ik SP2 handmatig op de volgende wijze moest verwijderen. Een bestand  ...uninstall.txt moest gewijzigd worden in ...uninstall.bat.  Het verwijderen is toen volgens mij in DOS gebeurd.

Bij het opstarten al dan niet in veilige modus, krijg ik het volgende:

Er verschijnt een blauw scherm met de stop fout:
0x00000071

Ik kan via een system cd nog wel in DOS komen.

Het betreft een laptop met OEM windows XP Professional.

Als ik de recovery cd gebruik raak ik al mijn persoonlijke bestanden kwijt...

Wie weet een oplossing zonder dat ik mijn bestanden en gegevens verlies (ben helaas net niet slim genoeg geweest om een back up te maken).

Of wie weet hoe ik nog mijn belangrijkste bestanden via DOS op een andere manier kan behouden?

Alvast bedankt!

Han

Backups maken had je idd een hoop narigheid bespaard.  :kweetniet
Op de gewone manier (XP weer aan de gang krijgen) kan je het wel vergeten. De stopfout die jij krijgt (0x00000071) betekent dat sommige componenten nog steeds hun update naar SP2 hebben. Die kunnen niet samenwerken met hetgeen er verder op je harddisk staat. Deze WinXP SP1/SP2 mix start dus niet meer.
Heb je al opnieuw contact opgenomen met die helpdesk die je dit advies heeft gegeven?

Wat je nog kunt doen is de laptop booten met "Knoppix". "Knoppix" is ook een linux-distributie die direct opstart vanaf een bootable CD-rom, mits de pc maar van een CD kan booten. "Knoppix" installeert niets op je PC. De laatste versie van Knoppix (3.9) ondersteunt usb. Je kunt een backkup dus wegschrijven naar usb-media of naar een andere partitie. In jouw geval moet dat naar usb-media omdat recovery je hele PC opnieuw installeert.

Directe link naar "Knoppix versie 3.9 (release 27-5-2005)" :
ftp://ftp.knoppix.nl/pub/os/Linux/distr/knoppix/KNOPPIX_V3.9-2005-05-27-EN.iso
Het te downloaden bestand is 695 Mb

Nog wat info over "Knoppix" :
Zojuist heeft Knoppix versie 3.9 het levenslicht gezien. Downloaden kan via BitTorrent of van een van de vele mirrors, bijvoorbeeld deze in Nederland. Knoppix is een op Debian (linux) gebaseerd besturingsysteem en kan op een bootable schrijfbare cd gebrand worden. Bijna alle hardware wordt automatisch gedetecteerd bij het opstarten. Doordat er geen data geschreven kan worden naar cd, is het mogelijk om gegevens op een memory- of USB-stick te zetten. Vanaf versie 4.0 zal deze Linux-distributie zich gaan afsplitsen in een Light-versie die op een cd past en een Max-versie voor dvd. Het changelog van versie 3.9 in een notendop ziet er als volgt uit:

Changes vs. 3.8 :
* OpenOffice 2.0 BETA (german and english)
* KDE 3.4
* Kernel 2.6.11 update
* dist-upgrade (all software packages from current Debian/sid)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik sluit het topic af. het is nu 21 juli en ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend was allang opgelost is, anders was ZaraV wel teruggekomen om een en ander te vragen/melden.

Dit topic gaat dus op slot.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!