problemen na installatie ServicePack 2

Gestart door yvonne, 10 december 2004, 21:47:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yvonne

Ik heb servicepack 2 geinstaleerd en nu heb ik een probleem. Ik doe altijd graag spelletjes bij ilse en dan krijg je een highscore te zien en ik kreeg dat niet meer. Toen ik via outlook expres een mail kreeg met een plaatje kon ik het plaatje niet meer bekijken en ook de folders die ik krijg kan ik niet meer openen. Er staat constant dat er een fout in de pagina zit. Ik heb de beveiliging op lager gezet maar dat helpt ook niet. Kan iemand mij helpen want mijn dochtertje is een zondag jarig en dan krijgt ze altijd een kaart van haar oma en die kan ik dan ook niet openen. Onderaan bij het spelletje van ilse staat javascript. Ik weet niet wat het is ( sorry! een newbie) en popup dus ik denk dat het daarin zit maar weet niet waar ik dat kan zoeken. Bedankt alvast. Yvonne

Han

Na installatie van SP2 is de beveiliging t.a.v. activeX en java inderdaad een héél stuk strakker afgesteld.
Je ziet nu dus ook in InternetExplorer regelmatig een gele balk bovenin verschijnen als er iets op een site staat, wat nu geblokkeerd wordt. Je kunt dan zelf aangeven (door op die balk te klikken) of je het risicovolle item wel/niet wilt weergeven.

Wat de plaatjes in Outlook Express betreft. Da's een instelling.
Wil je weer plaatjes zien in je email dan doe je dat als volgt :
- Open je Outlook Express
- Klik in de menubalk op "Extra" en dan op "opties"
- Klik op het tabblad "Beveiliging"
- Haal het vinkje weg bij de optie "afbeeldingen en andere externe inhoud in HTML email blokkeren"
- Klik op "toepassen" en daarna op "OK"


Kun je even de url hier neerzetten van dat spelletje bij Ilse, dan kunnen we daar nog even gaan kijken voor je.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

yvonne

Ik moest even vragen wat een url is. :D het is www.ilsegames.nl voorheen had ik daar dus gewoon de hoogste score en nu niet meer. ik ga nu even naar die beveiligingsite. bedankt tot zover.

Han

Ohh sorry.... een url is het internetadres van een site  :cool

Er is dus idd een "ActiveX besturingselement" nodig om die site goed te laten werken.
Zodra ik www.ilsegames.nl open dan komt er direct een gele IE-waarschuwingsbalk bovenin te staan waarin dat staat. Wil je dus dat alles werkt op die site, dan zal je dat moeten installeren. Dat doe je door op de gele balk te klikken en dan te kiezen voor installatie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

yvonne

Hoi Han. Ik heb samen met mijn man lopen zoeken onder beveiliging naar het vinkje wat ik moest uitzetten, maar dat kunnen we nergens vinden. Ik heb bij beveiliging internet gekeken en bij die anderen. Er stond een hele lijst van wat we ingeschakeld en uitgeschakeld wilde hebben, maar niet afbeeldingen. er stond wel iets over popupblokkering en die stond ingeschakeld.

yvonne

Hé hé, eindelijk het goede gevonden, maar helaas dat vinkje was al uit!  :'( en die gele balk bij ilse zie ik ook al niet! Sorry voor het ongemak, maar bedankt in ieder geval. Heb ook even mijn zoon erbij gehaald, maar die weet het ook niet meer, had ook al van alles geprobeerd en een testprogamma gemaakt en die deed het wel. Als er nog tips zijn om mijn mails te kunnen openen hoor ik het graag.  yvonne

Han

Tja dan wordt het lastiger. Dan wordt de boel waarschijnlijk geblokt door een ander programma, wat je op je PC geinstalleerd hebt.
Hiervandaan is dat haast niet te fixen omdat we niet kunnen zien wat jij allemaal geinstalleerd hebt staan.

Programma's die dit soort zaken kunnen blokken zijn o.a. (er zijn er nog veel meer) :
- Norton Internet Security
- Norton Personal Firewall
- Norton Web Security
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

yvonne

dat vermoeden had ik al dat het lastig zou worden. In ieder geval zou mijn man morgen de norton nakijken, en mijn zoon zei dat het niet in de outlook zat maar in explorer. Zowel mijn spel als de folders die ik binnen krijgt gaan via java en daar geeft hij dus de fout aan dus dat zou hij morgen ook even uit gaan zoeken. In ieder geval heel hartelijk bedankt voor de tips. ;)

frank

Als je norton gebruikt schakel dan norton adblocker, spamblocker en popupblocker eens uit.  Daarna even pc herstarten en dan kijken of het wel lukt :)

UIteraard norton antivirus en firewall wel aanlaten :)
[url="http://kabonfootprint.com/"]http://kabonfootprint.com/[/url] & [url="http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/"]http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/[/url]

Han

Als je ZoneAlarm gebruikt, zet dan in het programma bij "Privacy" tabblad "Main"  de volgende items op OFF
- Cookie Control
- Ad Blocking
- Mobile Code Control
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

yvonne

Hallo. Nou, ik ben vannacht en vanochtend de hele ochtend bezig geweest met een aantal mensen om te kijken wat het probleem nu was, maar helaas niets gevonden!! Alle instellingen stonden goed en alle beveiligingen op minimaal en zelfs toen lukte het niet om op explorer plaatjes te zien. We hebben zelfs nog java opnieuw geinstaleerd maar ook dat zonder resultaat. Ik heb nu SP 2 eraf gehaald en alle problemen zijn nu weer opgelost. :goed Ik kan nu alles weer gewoon gebruiken. Ik wacht nu maar met opnieuw instaleren voordat iemand bij mij in de familie het ook heb gedaan zodat die mij kan helpen als ik hem weer op mijn pc zet. In ieder geval hou ik dit forum goed in de gaten want ik kan hier nog een hoop leren. Bedankt voor de moeite die jullie voor me gedaan hebben. Groetjes, yvonne  ;)

Han

Raar probleem is het maar als je er zo tevreden mee bent...... Realiseer je wel dat je zonder SP2 belangrijke beveiligingsupdates niet meer zal kunnen downloaden, waardoor je een groter risico loopt op beveiligingslekken en virus/trojan besmettingen.
Als je weer SP2 installeert zorg dan dat je alle mogelijke updates van je programma's geinstalleerd hebt en dat je je PC controleert op de aanwezigheid van Spyware, trojans en virussen vóórdat je SP2 er weer op zet. Je kunt SP2 niet zomaar even installeren. dat kost wat voorbereiding.

Kan ik dit topic afsluiten dan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

yvonne

Hoi allemaal. Sorry dat ik nu pas reageer, maar dat was vanwege omstandigheden. Ik heb inmiddels ook bericht van microsoft gehad dat ik sp2 in veilige modus had moeten instaleren en dat het dan wel goed had moeten gaan. In het nieuwe jaar komt er een familielid hierheen om het allemaal te regelen, want er komt toch meer kunde voor kijken als dat ik heb. Ik heb jullie antwoorden op papier staan en dan moet het toch lukken!! Heel erg bedankt voor jullie reactie's en je kan deze tophic afsluiten. Tot ziens maar weer. Groetjes, yvonne :goed

Han

SP2 in veilige modus had moeten instaleren?...... ik heb er nog nooit van gehoord.
Virusscanner tijdelijk uitzetten, daar kan ik nog inkomen maar SP2 veilige modus installeren....., ik heb het gevoel dat ze je hiermee afpoeieren.  :kweetniet

Ik hoop dat het gaat lukken. Zo nee laat het dan even weten, dan zetten we dit topic weer open.
Ik sluit 'm nu af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!