1 laptop op 2 netwerken

Gestart door Roelieboelie, 10 februari 2004, 10:08:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roelieboelie

hallo

ik heb van mijn werk en laptop, deze kan ik aansluiten op het netwerk van me werk....
thuis heb ik ook een klein netwerkje met een ROUTER, als ik me laptop daar insteek, herkent de router hem niet, zodra ik naar de eigenschappen ga van TCP/IP protocol, en vink daar aan: automatisch een IP adres toewijzen dan doet hij het wel!
maar nu moet ik dus de hele tijd als ik op me werk wil inloggen moet ik de laptop weer een vast IP geven, en een DNS server opgeven, deze getallen moet ik dan de hele tijd weer handmatig invoeren......als ik weer thuis op me netwerk wil, moet ik weer het vinkje zitten voor automatische IP adres geven........
hoe kan ik dit oplossen, dat ik hem er gewoon thuis in steek, dat hij meteen werkt en dat als ik hem in me werk er in steek meteen werkt. zonder eerst weer alle ip-adressen en DNS serer enzo in te typen?
alvast bedankt,
Roel

Han

Loop met je laptop even langs bij de systeembeheerder op je werk.
Met hardwareprofielen is het in te stellen dat je bij het opstarten een keuze kan maken tussen je thuisnetwerk en het netwerk op je werk. Bij het booten kies je dan voor 1 van beide opties en dan staan de instellingen meteen goed.

Hier zit dat in WinXP :
- configuratiescherm
- Icon "systeem"
- Tabblad "hardware"
- onderin "de knop "Hardware profielen"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!