foutje mappen delen

Gestart door Onliner, 19 november 2003, 20:09:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Lijkt me een routerprobleem. Dat zou je als volgt kunnen checken. Zorg ervoor dat je een crossed UTP kabel hebt en sluit die aan op beide netwerkkaarten zodat je een netwerkverbinding hebt zonder tussenkomst van de router. Kijk dan eens of dat rechtenprobleem nog bestaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han is dat de kabel die van modem naar router gaat.?

Had de uitgangspoorten van de router omgewisseld.
Mijn ipnummer (gekregen van de router) blijft hetzelfde.

Onliner

Ik zat te denken Han (gebeurt niet veel) aan die computer direct aan de modem te hangen
Ik heb drie computer op die router staan.
Waarvan 1 computer de mappen in netwerklocatie niet te openen zijn. Als er een defect aan de kabel of modem zou zijn,
Dan moeten die andere twee toch ook die makke hebben.
En dat is niet het geval. Ik denk dat de router verkeerd ingesteld is.
De router is een  Linksys Befsr41, Op de vorige forum van ons staat ook iemand met problemen, die er niet uitkomt.

Han

Wie heeft de router geconfigureerd toen die bij je in huis kwam. Als je dat zelf was, waarom dan niet vanaf het begin je netwerk weer opbouwen en langzaam computer voor computer toevoegen aan het netwerk?

Ik bedoelde3 in mijn bericht hierboven dat je eerst je netwerkverbinding tussen de computers maar eens zou moeten checken of je dan wel toegang tot de mappen hebt. Dus gewoon een netwerkkabel (Crossed UTP moet dat dan zijn) van de ene comp naar de andere comp zonder de router.
Als dat wel goed gaat dan weet je zeker dat het probleem een configuratieprobleem in de router is.
Je moet ergens beginnen met troubleshooten.  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han na veel zwerven over het internet kreeg ik twee
tips dat was netbui erbij plaatsen of de kabel tussen pc en
router vernieuwen.
Netbui er bij geplaatst  ,dat hielp niet , Nu heb ik de kabel van een pc gewisseld naar de andere pc  en heb problemen op de andere computer met openen van mappen.
Dus het probleem zal dan wel aan de kabel liggen.
Onbegrijpelijk want dat is een gekochte kabel.
Mijn eigen kabels waar ik de stekkerschoentjes zelf op gedaan heb zijn goed, Terwijl dat er niet uitziet. (de kabels waren te dik voor de schoentjes.) 8) :-[

Zandman

Fijn dat het is opgelost alleen dan nog een nieuwe kabel kopen
Heb het hier ook eens gehad met een netwerk kabel die niet wilde werken
Kwam vers uit de verpakking toen helaas gekocht op een beurs dus kon er niet mee terug
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.