Netwerkprobleem Router Vigor2200E

Gestart door nuts, 05 juni 2003, 10:05:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nuts

Ik heb mijn router (vigor 2200E) aangesloten via de WAN op een @home breedband verbinding. Na het installeren van de router kan ik wel internetten / mailen via beide pc's (win98) maar ik krijg het niet voor elkaar om beide computers aan elkaar te koppelen zodat ik data kan uitwisselen via het netwerk.

PC 1 heeft ipadres 192 168 1 10 gekregen van de dhcp
PC 2 heeft ipadres 192 168 1 11 gekregen van de dhcp

Pingen van pc 1 naar pc 2 lukt niet (krijg timeout melding)
Pingen van pc 1 naar pc 1 lukt
Pingen van pc 2 naar pc 1 lukt
Pingen van pc 2 naar pc 2 lukt

Daarnaast zie ik in de netwerkomgeving op pc1 beide computers staat. Ik kan ik pc inloggen en de inhoud bekijken. PC2 geeft de foutmelding "kan de computernaam sharename niet vinden

Bij de netwerkeigenschappen van PC2 zie ik helemaal niet en krijg de foutmelding "kan het netwerk niet doorzoeken"

Op beide pc's zijn de instelling hetzelfde.....behalve de computernaam.

Via de helpdesk van Draytek kreeg ik te horen dat dit probleem veroorzaakt kan worden door een voormalige installatie van Zone Alarm. Deze heeft inderdaad er ooit op gestaan.

Zal hem weer een installeren en dan het netwerk opstarten.

Heeft iemand hier ervaring mee??? ZoneAlarm en netwerkproblemen???


Han

Hi Nuts, welkom op PCN  :)

Zo zeg, daar heb ik echt wel ervaring mee!! Heb er zeker een dag mee lopen stoeien, voordat ik wist wat er loos was
Lees dit topic van me maar es door op het adsl-forum.
Probleem bij mij was het nog aanwezig zijn van C\windows\system\vsdata95.vxd en een paar keys in het register. Nadat ik opgestart in de veilige mode alles vewijderd had van ZAP volgens de Zonelabs beschrijving, ging alles weer perfect

Netwerk opnieuw instellen heb ik toen tig keer opnieuw gedaan maar zonder resultaat. Op de site van ZoneAlarm  én in dit topic staat hoe je alles handmatig kunt verwijderen en daarna liep het weer als een speer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bij XS4all staat een uitgebreide beschrijving van jouw router. Weliswaar voor instellingen voor adsl maar misschien heb je er nog iets aan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

nuts

Dat heb ik allemaal al gedaan.....mocht niet baten

Han

Tja geen idee dan. Als je alles weggehaald hebt van ZoneAlarm en het werkt nog niet, dan maar weer contact opnemen met Draytec hierover lijkt me. Hun stelling dat het te maken heeft met achtergebleven onderdelen van ZoneAlarm gaat dan niet meer op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!