Deeplinken voorkomen

Gestart door Helen, 07 december 2004, 18:39:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Helen

Ik heb al een paar keer meegemaakt, dat men plaatjes en foto's van mij deeplinkt. Als ik erachter kwam, heb ik de foto vervangen door een tekst, waar ik geschreven heb dat deeplinken 'not done' is.

Als iemand een plaatje deeplinkt van PCN, krijgt men automatisch een tekst. Ik wil dit ook graag toepassen. Hoe doe ik dat?
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Zandman

Wij kunnen dat instellen remedy in ons admin-panel. Ik weet niet waar jij je site heb gehost of dat ook mogelijk is om zoiets te doen.
Het heet bij ons hotlink protectie .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Josette

Remedy,

in je script kan je dat erbij zetten, als het dat is wat je bedoelt! ;)
Kijk eens op de mijne als je wil, de eerste foto kan je rechts klikken met je muis.
En op de tab een paar foto's. ;D
Dan zie je wat er staan komt. ;D

Josette  :goed :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Helen

Ja zoiets, Josette. Dat in elk geval de eigenschappen niet gekopieerd kunnen worden.

@ Zandman: Lijkt me wel, dat dat mogelijk is, als het gewoon een scriptje is. Moet ik alleen even uitvogelen, hoe dat met Pivot gaat, daar heb ik m'n weblog mee gemaakt.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Josette

Wil je het scriptje hebben?

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Helen

NON BLATERARE, SED POLIRE!

Josette

Mag dat hier neergezet worden?

Josette  ;D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Ik doe het! :goed

Anti pikscript!  ;D ;D ;D


<!-- PLAATS DIT DEEL VAN HET SCRIPT TUSSEN <BODY> EN </BODY> -->
<script language=JavaScript>
<!--


var message="HIER JOUW TEKST ZETTEN";

///////////////////////////////////
function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")

// -->
</script>


Succes ermee.
Niet pikken, hahahahaha. :D :D

Josette  :zwaaien
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Het scriptje van Josette zorgt ervoor dat je er niet rechts op kunt klikken. Zo wordt het moeilijker om de url te pakken te krijgen ...., maar niet onmogelijk. Kopieren of dieplinken is dan nog altijd mogelijk.

Bij de hotlink-protectie die wij gebruiken via ons CPanel bij onze host, wordt er een soort scriptje geplaatst bij onze bestanden op de ftp-server. Althans da's de uitleg die deze site eraan geeft.
Ik het zo'n htaccess-bestandje niet gevonden op onze server. Toch moet ie er zijn...... misschien verborgen?

Op deze site staat een "Htaccess Disable Hotlinking Code Generator". Daarmee kan je voor zover ik het nu begrijp zelf een dergelijk htaccess bestandje zelf aanmaken. Je moet het maar even doorlezen. Dit script werkt alleen in 'n webruimte die unix/apache is !!

Bedenk je wel dat hotlinkprotectie behalve voordeel ook nadeel kan hebben. Mensen die hun firewall té strak afgesteld hebben staan zien je plaatjes niet meer. Je blijft daar regelmatig vragen over krijgen. Er zijn inmiddels wel wat oplossingen voor maar dat werkt lang niet altijd.
Het grootste voordeel voor ons is dat ze ons dataverkeer niet langer misbruiken. De plaatjespagina trok vóórdat de hotlinkprotectie aanstond zo'n 6gb dataverkeer per maand. Nu is dat nog slechts zo'n 800mb op z'n top.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik zal het allemaal  op m'n gemak gaan doornemen, Han. Webruimte is Apache, dus dat moet kunnen dan. Het gaat mij ook om het dataverkeer, want ik heb geen zin om te moeten bijbetalen.

En Josette, bedankt voor je 'anti-pikscript'  ;)
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Josette

Han,

dieplinken bedoel je toch mee de plaatjes rechtstreeks op andere site
neerzetten?

Je kan toch niet die URL nemen nu? :D

Remedy graag gedaan.

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Yep, dat bedoel ik wel, maar .... je kunt nog steeds de url te pakken krijgen, Josette.  ;)
- via de bron van de pagina
- door de pagina te openen in een editor zoals bijvoorbeeld "Microsoft Frontpage"
- door de pagina op te slaan op je harddisk.

Daar voorziet het script niet in.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han,

probeer eens op mijn eerste pagina, ik kan daar niet aan de bron geraken hoor! ::)
Of zie ik het fout?

Overal waar ik klik komt er greotjes Josette. ;D

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Black Panther

Zoals Han al zij: je kan de pagina opslaan op de schijf door te kiezen File--> save page as dan krijg je een aparte map met al je plaatjes. Maar dit is onderhand een beetje off-topic dus als het gelukt is met je script remedy laat je het dan weten??
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Josette

 :D :D Wist niet dat dat zo kon.
Maar inderdaad heb het geprobeerd. ::)
Wel een hele operatie om een plaatje te krijgen dan hé.

Josette  :-[
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Helen

De meesten doen al die moeite niet om aan een url te geraken. Aan je foto komen is helemaal niet moeilijk, maar dat gebeurt toch wel overal, doen we zelf ook, al zet je die in je eigen ruimte neer. Maar het gaat mij juist om het extra dataverkeer.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Helen

Sorry dat ik even moest grijnzen... dit kan er gebeuren, als je deeplinkt, klik (even terug naar pagina 1)
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Eigen schuld, Remedy. Laat ze maar schrikken die dieplinkers. Ze teren op de zak van een ander. Geen pardon dus....  :hamer
Wij houden het nog netjes met het plaatje wat dan te zien is  :cool

Josette, als ik op jouw site ben klik ik in m'n Internet Explorer op "beeld" en dan op "bron"
Dan zie je een code-pagina die in kladblok opent. Zoek op die pagina met de zoekfunctie naar jpg en voila :
http://members.lycos.nl/josette1/fotoradial.jpg ...... een url van één van je plaatjes  ;)
Tegen het openen van de bron van een pagina heb je ook weer scriptjes maar ook die werken niet afdoende. je kunt een site zo gewoon niet volledig beschermen.
Maar.... zoals Black panther al zei... we dwalen af  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Oké, begrepen. ;)
Wat er staat  mogen ze hebben als ze er gelukkig mee zijn.

Josette  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette