Harddisk-ruimte opnieuw indelen : Hoe?

Gestart door marian, 08 november 2002, 21:37:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

marian

Dacht dat ik voor elkaar had maar nee hoor m`n C-schijf is nu te klein om alle bestanden te downloaden en daardoor kan ook de tv-out niet goed werken pcland heeft de pc nagekeken en die zeiden dat ik C moest opruimen dat heb ik voor zover mogelijk gedaan maar nog is ie te klein :(
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Wat ben je nou toch weer allemaal aan het doen joh  ::)
Kan je iets duidelijker zijn want ik begrijp echt niet wat je nou wilt dat we voor je doen.
Je hebt het over je videokaart en over je harddisk??

1 ding tegelijk alsjeblieft anders maak je jezelf gek en ons ook  ;)
Wat is er veranderd sinds het eind van dit topic, toen je videokaart werkte?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Ik wilde dus in dit vorige topic verder gaan maar daar stond geen reageer vandaar dat ik deze open, Nu ik dacht dat ik de videokaart goed had geinstalleerd maar dat bleek dus niet zo te zijn ik miste nog dingen zoals 3D maar dat ik kon niet installeren omdat m`n schijf te klein zou zijn dus ik dingen van de C-schijf afgeknald om ruimte te hebben maar nu is die schijf nog te klein in kan dus niet alle bestanden voor de kaart downloaden dus de kaart werkt niet naar behoren ik heb nu wel weer een mooi beeldscherm maar in die kaart zitten dus ook demo`s dus die wilde ik uitproberen maar die demo`s blijven "hangen" zeg maar het zijn .exe dingen en daarvan is maar de helft gedownload en ik dacht dat omdat ik niet genoeg ruimte heb zou ik met fdisk ipv kleine schijven er ook weer 1 grote kunnen maken ivm bestanden downloaden enne ik ben al een beetje :-X maar dat worden jullie toch niet van mij ::)
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Je vraag is dus de volgende?

*Hoe kan ik mijn harddisk-indeling veranderen met behoud van data, zodat mijn c-schijf groter wordt?

Klopt dat, dan verander ik je topictitel even en kunnen we aan de slag met je vraag.
Gebruik punten en af en toe een hoofdlettertje en een nieuwe zin in je verhaal Marian, dat leest wat gemakkelijker  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Klopt Han dit bedoel ik

Edit Han : Okee dan pas ik de topictitel even aan
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Marian hoe zijn is je harde schijf nu ingedeeld vermeld hier even al je partities en de grote daarvan en van elke partitie de vrije ruimte
Op welke partitie staat je besturingsysteem en wat staat er op de andere partities (globaal)
Als je dat hier vermeld kunnen wij jou weer verder helpen.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

marian

Okee daar komt ie dan:
C:System    2.05 Gb         vrij 438 Mb
D:               2.43 Gb            vrij 2.13 Gb
E:Back-up   2.42 Gb            vrij 1.57  Gb
F:Ramdrive   305 Mb       vrij 305  Mb
G:               1.94 Gb        vrij 1.94 Gb
H:               1.94 Gb        vrij 1.94 Gb
I:                1.94 Gb        vrij 1.92 Gb
J:                1.94 Gb        vrij 1.93 Gb
K:               1.78 Gb        vrij 1.78 Gb
L:               2.15 Gb        vrij 2.15 Gb
Op de C-schijf staat het besturingssysteen
Op de I-schijf staan de drivers van de nieuwe videokaart en destinyradio
Op de J-schijf staan foto`s hopelijk word je hier iets wijzer van


   
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Marian waarom heb je die schijf in zoveel kleine stukjes ingedeeld .
Wat je zou kunnen doen is met partition magic je c en je d schijf samen voegen dan is je c schijf weer 4,5 gig dan kan je weer het een en ander installleren
Dus ik denk dat je weer terug mag naar de pc dokter hiervoor
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

marian

Dat had die pc.dr dus gedaan en ik dacht ach laat ik er iemand bij halen die er verstand van heeft maar achteraf dus 80 euro wegggegooid want die man laat niets meer van hem horen na meerdere emails van mijn kant dat proggie waar jij het over hebt wat kost dat en zeker in het engels :( :(
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Hans2

Partition Magic is idd in het engels.
Kweenie wat het kost :-X Dat weet ik nooit van softe waren :ssssst

Han

Ik heb er vorig jaar 55 gulden voor betaald met korting bij een computerblad waar ik lid van ben (PC Active).

Ik ga je niet uitleggen hoe Partition Magic werkt Marian. Als je wat verkeerd doet dan ben je al je data kwijt en dat risico wil ik niet lopen. Je moet namelijk nogal wat bewerkingen doen en het risico dat je wat verkeerd doet is mij te groot. Sorry.
Je moet dat toch laten doen door iemand die er verstand van heeft.
Het gaat te ver om dat via het forum uit te leggen.

De indeling van je harddisk is extreem. Weet je zeker dat de PC-dokter die indeling zelf bedacht heeft?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Zeker Han dat idee kwam van hem af juist omdat ik niet zo`n kei bent dacht ik ik geef het uit handen ok ik betaal ervoor maar dan is het goed.

Ik heb hem uitgelegd dat ik eigenlijk veel met foto`s bewerken wil gaan doen,het enige wat hij vroeg doen jullie spellen spelen op je Pc en daarop zei ik nee,hooguit een keertje klaverjassen.
Ik wil hem nu niet gelijk veroordelen dus van de week stuur ik hem nog een email(misschien is ie op vakantie nu ;)) en vraag hem dan om nog een keer langs te komen en de schijf te vergroten
Ik ging ervan uit dat ie me goed zou helpen inzake die partitie`s





Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Tis als ik het goed zie een schijf van ongeveer 20 Gb.
Laat 'm indelen in 3 partities of zo. C en E gebruik je dan voor je programma's en F voor de backups.

Kan je die man niet beter even bellen i.p.v. mailen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Klopt Han hij is 20 Gb en ga ook proberen tel.kontakt op te nemen maandag hou jullie op de hoogte
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Ben dus nu een paar dagen verder en tel.kontakt gehad met pcdr. maar die zou 1 of ander bestand sturen daar zit ik nu dus nog op te wachten :(
Nu ben ik dus zelf maar met Partition Magic 7.0 aan de gang gegaan en o o wat was ik trots had al 3 schijven naar naar C- gebracht  wat heerlijk was het eigenlijk om het toch zelf te doen,totdat ik de 4de schijf wilde samenvoegen naar C  vraag me niet wat ik gedaan heb maar om een heel lang verhaal kort te houden kon niets meer alleen nog in veilige modus komen maar daar ingekomen kon ik ook weer niets geen internet geen email kortom nx nx nx
Afgelopen maandag maar met Siemens gebeld en die hebben me eerst iets in de bios laten veranderen :-X en daarna moest ik toch FormatC doen
Dat alles is dus nu achter de rug maar geen geluid krijg met geen mogelijkheid me printer geinstalleerd :-\ en weer de ene fotmelding na de andere maar om jullie moeite te sparen ;) ga ik even nadenken wat ik allemaal wil en breng de Pc naar Vobis en laat er ook een grotere schijf in zetten die ze ook in partities mogen maken voor me. Ik denk er dan ook over om op 1 schijf XP te laten zetten
Zijn er nog suggesties waar ik op moet letten of vragen ik laat hun maar alles installeren okee kost misschien een paar euro`s maar is altijd nog goeiekoper als een nieuwe ???
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Tjee Marian wat een gedoe allemaal voor je.  :-\
Waarom een grotere harddisk? Je had toch nog ruimte genoeg leeg. Alleen de indeling van je harddisk was wat ongelukkig.

Tja suggesties waar je op moet letten kan ik je echt niet geven. Ik heb geen idee wat je behalve internetten nog meer op je PC doet. Laat je harddisk in ieder geval niet meer indelen in van die kleine stukkies!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Tja wat doe ik behalve internetten op de PC,wil met foto`s gaan vogelen en in de nabije toekomst wil ik toch ook een digi-videocamera hebbe  ;D dus neem ik aan dat je daar dan weer meer ruimte voor nodig ga hebben.
En ik wil ook XP erbij zetten want mijn broer heeft weinig tot geen problemen zijn webcam en printer werken perfect omdat XP dat zelf regelde
Nu is het zo dat ik achteraf natuurlijk alvanaf het begin 2jaar geleden konstant problemen met deze pc heb maar wist ik veel ;)had nog nooit een PC gezien bijwijze van en toen ineens had ik een PC en internet dus er ging een hele nieuwe wereld voor me open heb denk ik alles gedaan wat je juist NIET moet doen :(
Allereerst gewoon een half jaar zonder virusscanner en van alles gedownload en er weer afgeknald.
Maar nu kom ik erachter dat ik ook 2 verschillende oemnrs.heb :D maar nu ben ik 2 jaar verder en dhr.Siemens vond dat nogal raar maar het is echt zo op de pc staat een andernr als op me boekje en waarschijnlijk heb ik daardoor altijd ellende met dat ding dus wil ik een bedrijf maar alles laten doen omdat zelfs nu na Format C de eerste foutmelding er al weer is  :-\
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Als je met videobewerking aan de gang wilt gaan dan is meer harddiskruimte idd wenselijk.

Wat betreft het installeren van WinXP op die machine.....
Tja WinXP is een prachtig besturingssysteem maar dan moet je eerst weten of jouw PC de hardware in zich heeft, die compatible is met WinXP. Met verouderde hardware krijg je een hele onstabiele WinXP die fout na fout geeft en daar zit je niet op te wachten, lijkt mij. Verder moet je ook controleren of er voor al je randapparatuur (camera, scanner, printer, webcam, recestuurtje, joystic, etc) XP-drivers te krijgen zijn.

Hier kan je testen of je PC hardwarematig geschikt is voor het draaien van WinXP. Klik op die pagina gewoon op "Run Test Now" om de test te starten.

Maar volgens mij beginnen we vreselijk af te dwalen van hetgeen waarvoor dit topic gestart werd  ;)
Heb je verder nog XP-vragen, stel die dan even in het forumonderdeel "WinNT, Win2000 en WinXP"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!