Hoe belangrijk is een virus scanner voor je smartphone?

Gestart door Black Panther, 26 april 2012, 09:03:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Black Panther

Dit is wat ik me de laatste tijd afvraag.
Je bent namelijk continu apps aan het downloaden maar ik denk de meeste mensen zonder virus scanner.
Hebben jullie een virus scanner op je smartphone, en zo ja, welke?
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Wij hebben HTC Desire HD, een android smartphone. In de Play Store (Android Store) gaat er af en toe wat verkeerd waardoor en apps staan die schade doen. Niet direct na het downloaden/installeren maar pas nadat er een update van die betreffende app is opgehaald. Dat is tenminste wat ik op androidworld erover las.

Ik heb altijd een virusscanner gehad op mijn smartPhones. We draaien nu hier de gratis android virusscanner Lookout op onze smartphones. Toen ik De HTC Vario en HTC TyTnII had draaide ik eerst een virusscanner van F-Secure en later een virusscanner van NOD.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

ok, jij raad dus wel aan om een virusscanner te downloaden. Ik was ook een beetje bang dat je telefoon daar heel traag van word of heb je daar nog geen last van gehad?
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Helen

Ik heb ook meteen een virusscanner erop gezet, ik draai Dr. Web en die maakt de telefoon niet trager of zo. Die heeft ook eens wat onderschept, ik kreeg meteen een melding.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ja, een virusscannertje is een noodzakelijke app. Tenminste dat ben ik van mening.
Ik ervaar geen snelheidsprobleem na installatie ervan, op geen van de telefoons die ik had.
Op android is de virusscanner app gratis. Da's fijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Bugs

Groetjes van Bugs

Black Panther

hehe  ;)
Is een T-shirt spreuk die ik ergens tegen kwam.

Ik heb nu trouwens Avast virusscanner op mijn telefoon gezet. Ik gebruik die ook voor mijn vaste PC's.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Even een aanvulling. Wij draaien nu virusscanner TrustGo op onze android devices.
Die scant uitgebreider dan Lookout deed, hij vangt ook malware af bij het browsen.
De app is nog gratis ook.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.trustgo.mobile.security&hl=nl

Het is een gratis scanner die als beste getest werd:
https://www.security.nl/artikel/45211/1/22_virusscanners_voor_Android_getest.html

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Hmmmm.....geen avg in de test.
Maar de nummer 1 lijkt me interessant.
Van de week eens naar kijken voor op mijn mobiel.

Han

Het is me niet duidelijk of je inkomende mail ook gescand wordt met TrustGo maar dat wordt het met geen een app die ik ken..
Ik heb de TrustGo helpdesk een mail gestuurd erover, om dat te vragen.

Als je googled op AVG mobile dan lees je overal dat die mobile scanner maar middelmatig scoort.
Waarschijnlijk hebben ze hem daarom niet eens verder in de testen meegenomen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!