Mobiel FTP en gprs uitzetten (Resco Explorer)

Gestart door Han, 15 april 2007, 02:01:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Ik kon geen goed freeware ftp-programma vinden voor m'n T-Mobile Vario II. Omdat ik dan toch automatisch uitkom op een betaalde versie heb ik uitgekeken naar een programma wat meer kan dan alleen ftp-en.
Dat drukt de kosten  :goed

Het is de Resco Explorer geworden. Je kunt er van alles mee waaronder ftp en registerbewerken. Dat laatste is ook vrij belangrijk. Ik heb op het forum van pocketinfo.nl gelezen dat veel mensen hoge onkosten hebben omdat hun mda of pda ook in het buitenland steeds via gprs even connectie maakt. Dat is iets wat je beslist niet wilt. Je bent per Mb dataverkeer dan zo 9 euro kwijt en dit valt buiten je databundel wegens verblijf in het buitenland. Dure grap dus.

Ook op dat forum staat een registerkey aangegeven waarvan je de waarde aan kunt passen. Waarde 1 is wel internet mogelijk via gprs en waarde 0 is geen internet mogelijk via gprs. Met Resco Explorer schijn ik van die key's snelkoppelingen te kunnen maken. Klik je dan op de snelkoppeling dan wordt de waarde die je wenst in het register gezet. Zo kan je je gprs makkelijk aan/uitzetten zonder dat je verder in de instellingen hoeft te gaan graven. Wel na het tippen op de aan/uit gprs-snelknoppeling even soft-resetten :)

* Nog wat info over de Resco Explorer. Mooi programma!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Een quote van de betreffende info van pocketinfo.nl.

Je hebt in de registry de volgende registerkey:
HKLM\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections
Daar staan al je data connecties.
Exporteer deze "connections" key naar (bv) Data-aan.reg
Dat is om later je dataverkeer weer aan te kunnen zetten.

In mijn geval staan daar de volgende connections:
NL-T-Mobile Internet
NL-T-Mobile MMS

Nu ga je binnen al je data connecties, dus binnen elke verbinding naar de key "Enabled".
Deze heeft de waarde 0x1 (1), wijzig dit voor elke verbinding in 0x0 (0)
Ga dan terug naar Connections, en exporteer deze key en noem deze Data-uit of iets dergelijks.

Nu maak je daar een snelkoppeling naar toe, en klaar!
Je hoeft het apparaat niet eens te resetten of uit/aan te zetten.

Let wel: Data-uit zet alleen de connectie op disabled. Heb je al een verbinding blijft deze nog actief. Je kunt deze dan killen door vanuit het todayscreen voor een aantal seconden de ophangtoets in te houden of door je toestel even uit en aan te zetten.



Ik ben 2 weken terug overgestapt van WM5 naar WM6 en deze methode werkt ook in WM6 nog steeds  :)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!